Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Funderar du på vilka tillbehö du ska ha till ditt bärverktyg? Titta in här.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av thanisa
#926006
Är det någon som har erfarenhet av mamajacket? Funderar på att köpa en bärjacka och undrar om den är vindtät och om den passar om man har ett litet större barn. Jag har en 'iskää poncho och gillar den men nu när sonen ibland vill gå själv vill jag ha ytterkläder som man kan ha honom antingen under eller utanpå och med ponchon blir det inte bra utanpå.
Användarens profilbild
Av Eld77
#926905
Jag tror att Deja köpte en mamajacket, hör med henne!
Användarens profilbild
Av Sarai
#928993
Jag undrar också. Jag har kommit fram till att min Poncho är alldeles för lite vindtät för en vinter i Göteborg. Hade planerat att ha poncho runt den växande magen..
Användarens profilbild
Av Sarai
#936973
Jag ska prova en i morgon. :) Påminn mig att rapportera sedan om jag lyckas glömma!
Användarens profilbild
Av Sarai
#942638
Nu har jag köpt en! Den är inte så tjock, men klarade -3 utan problem i morse. Jag tog en L, så jag kan ha extratröja under utan problem och den kändes inte bylsigare än M. Däremot får jag vänta med rapport om vindtätheten, det var ovanligt stilla i morse.
Användarens profilbild
Av thanisa
#943796
Det är lite vindtätheten jag funderar på. Jag har en äiskääponcho nu och den är ju inte vindtät men för det mesta är det inga som helst problem. Sen så är det ju lite olika hur sakerna är vilken ryggbärning som är att föredra. I ponchon så är egentligen ryggsäck bäst men jag tycker det verkar som om barnet kommer lite längre ner på ryggen med jackan. Hur fungerar öppningen när man bär på ryggen?

Är nyfiken och om jag känner mig själv rätt så kommer jag att köpa en sådan när jag väl tänkt på det ett tag.
Användarens profilbild
Av Mia
#943921
Insertet i mamajacket ar val inte vindtatt alls? Jag upplevde det som jatte tunt och inte alls bra.
Men de kanske har andrat pa nagot pa 2 ar. :lol:
Användarens profilbild
Av Sarai
#948189
Ännu så länge har jag inte använt någon av "inläggen". (Vad heter insert på svenska?) De är definitivt tunnare än jackan, två lager stickat ylle, så jag kan inte tänka mig att de är särkskilt vindtäta. De är ungefär lika tjocka som tyget i Äiskä ponchon. Jag planerar att ha en vindtät fleece om mig och bebis under vintern. Å andra sidan har man ju några lager sjal just där som isolerar lite extra.
Jag har som sagt inte provburit i jackan, min son vill inte åka sjal så mycket längre. Om man sätter i "inlägget" bak för ryggbärning hamnar hålet ungefär 15 centimeter under kragen. Det är ungefär lika långt ner som i ponchon, men här är ju hålet horisontellt, inte vertikalt från halslinningen som i ponchon. Förmodligen funkar det bättre för omslut på ryggen än ponchon gör.
För övrigt kan jag rapportera att jackan inte är helt vindtät, vind ger en kyleffekt, men betydligt mindre än i ponchon.
Användarens profilbild
Av Sarai
#950213
SQ skrev:Hur är fickorna?
Inte så enormt stora, de räcker för att värma händerna, alternativt för att stoppa i vantarna. Sedan är de fulla. Inga knappar eller nåt annat så att man kan stänga igen dem.

Jag har varit intresserad av spel under en lå[…]

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?