Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Funderar du på vilka tillbehö du ska ha till ditt bärverktyg? Titta in här.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Mrs Data
#952672
Nu har jag ju inte kommit mig för mkt mer än att köpa ett nytt långt linne men kanske en POP-tub vore nått. Sitter den uppe då om man inte är gravid?
Användarens profilbild
Av norkmedoo
#952774
jag slaktar gamla och korta linnen, klipper helt enkelt av axelband eller
nära upptill och vips så har man en ny tub att dölja magen med.
ja, jag syr inte ens :roll: det syns ju inte där under det andra 8)

och det har också hänt att jag köpt nytt, och klippt till direkt

och jag är 176, och det känns som om alla mina tröjor är föör korta
Användarens profilbild
Av Mrs Data
#952822
Sitter de uppe då? För har man dem under bysten (och det är ju enklast när man ammar) så kanske de glider ned?
Användarens profilbild
Av EmilsMamma
#952859
Jag är bara 164, men med låååång överkropp (lika lång som mamma när vi sitter ner, hon är 174 har jag för mig). Jag har många t-shirts från Flash, både med kort och lång ärm. De som jag köpt nya nu i höst tycker jag är långa i livet (och ärmarna :roll: ), väldigt härliga färger också (jag gillar starka färger).
Av LillaVirkan
#963843
Vet inte om det kan vara av intresse. Men jag löste problemet med kall mage utomhus (biten som inte täcks av sjal eller barn och där tröjan alltid glider upp :x ) med att köpa ett... ja, njurbälte tror jag det kallades, i ull från Ruskovilla. Rätt dyrt och inte särskilt snyggt, men det blir varmt och gott om magen utomhus såhär i vintertid.

Löser inte problemen med korta tröjor dock, det finns fortfarade kvar...
Användarens profilbild
Av Tozzis
#974351
:) Är själv rund och 177cm....
Hittar ibland långa tröjor och linnen på MAMA på HM som man kan ha utan att vara gravid.. men även på BIB. Kommer även ihåg att jag har skickat efter tröjor från Ellos som är bra.
Några glipskydd har jag aldrig behövt fast min lång överkropp.....på mig hade de nog korvat sig... :wink:
Användarens profilbild
Av vanja77
#1086899
Hmmmskumt jag har tvärt-om-problem Då jag har gått upp en del ( :roll: :shock: :roll: ) i vikt har jag insett att allt eftersom storlekarna ökar så tror försäljarna att jag växer även på längden då alla kläder i stl 44 och upp blir på tok för långa för mig.
Användarens profilbild
Av amöba
#1086916
Korta tröjor ja, det är ett gissel. Glipa i magen och midjan någonstans i brösthöjd :( Jag suger åt mig av tipsen här i tråden :D
Användarens profilbild
Av amöba
#1087379
Förresten, kom just på att jag köpt långa - och smala - tröjor på Gina Tricot. Gillar eg inte deras kläder, men långärmade bas-t-shirts har jag köpt och varit väldigt nöjd med. Stl M räcker till i både kropp och ärmar (och över axlarna!) på mig som är 184 cm lång och smal.
Användarens profilbild
Av dagdrömmare
#1210089
Du har fått många tips om att käpa långa tröjor men mitt tips är att tjöpa en längre sjal.

jag har också problem med glipan men med de sjalarna som är lite längre drar jag helt enkelt sjalen ett extra varv nere på höften (långt ner)över glipan, ganska hårt så håller sjalen byxorna uppe och tröjan ner :-)

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Jag ville bara säga att jag läst, och un[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?