Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Funderar du på vilka tillbehö du ska ha till ditt bärverktyg? Titta in här.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Mrs Data
#884730
Jag är ca 171 cm och just nu inte ens särskilt smal, när gravvikten är borta hoppas jag vara tillbaka i storlek 36-38. Problemet är att alla tröjor är för korta och när jag bli mindre blir tröjorna ännu kortare. Jag fryser om det glipar i midjan och när jag sjalar dras tröjorna upp ännu mer. Lite kan jag lösa med att alltid köpa gravidlinnen eftersom de är längre. Men de är inte vidare snygga och det är ju inte alltid man vill ha linne på sig. hur löser ni detta glip-problem? kanske köpa trikåtyg och sy en bunt med tuber till midjan?
Användarens profilbild
Av Isanna
#884735
Gina Tricot brukar ha en hel del längre linnen, kika där. Annars är ju tunikor ett perfekt plagg som är lite längre!
Användarens profilbild
Av marlene
#884760
Isanna skrev:Gina Tricot brukar ha en hel del längre linnen, kika där. Annars är ju tunikor ett perfekt plagg som är lite längre!
:iagree:

Som tjockis kan man inte heller ha "vanliga" tröjor, då visar man hela magen och så fin är den inte :roll: Nån tröja har jag ett långt linne under (mina är köpta på HM) Sen blir det mycket tunikor och längre överdelar
Användarens profilbild
Av Jennelii
#884824
Jag är 177 men jag har köpt långa linnen på gina tricot i alla möjliga olika färger som jag oftast har under det jag har på mig.
Användarens profilbild
Av Mrs Data
#884894
:notes: Härligt, shopping och jag slipper sitta vid symaskinen och uppfinna själv! :vågen:
Användarens profilbild
Av Kristina
#884908
På Cubus brukar det också finnas längre tröjor om du har en sån affär i närheten.
Användarens profilbild
Av bani
#884918
Jag är 170 och tycker inte att jag är lång, men tydligen är jag det. :roll: Men just nu är modet okej - köpte t-shirts på H&M för 70 spänn styck eller vad de kostar och de går ner över rumpan rejält om jag sträcker dem. Men jag bär dem lite korviga. Jätteskönt. Annars är långa linnen bra under, håller med.
#884921
JPL skrev:Jag är ca 171 cm och just nu inte ens särskilt smal, när gravvikten är borta hoppas jag vara tillbaka i storlek 36-38. Problemet är att alla tröjor är för korta och när jag bli mindre blir tröjorna ännu kortare. Jag fryser om det glipar i midjan och när jag sjalar dras tröjorna upp ännu mer. Lite kan jag lösa med att alltid köpa gravidlinnen eftersom de är längre. Men de är inte vidare snygga och det är ju inte alltid man vill ha linne på sig. hur löser ni detta glip-problem? kanske köpa trikåtyg och sy en bunt med tuber till midjan?
Extra långa tröjor eller långt linne under har redan nämnts. Ett annat förslag skulle kunna vara Hoppediz Bodybelt - snygga och praktiska tröjförlängare för att täcka "glipan" mellan tröja och byxor 8)
Anses väl dock som ett partiskt tips :wink:
Användarens profilbild
Av Mrs Data
#886388
Har ingen Cubus tyvärr.

Hur funkar det med bodybelt när man inte är gravid tar man aktuell storlek ändå?
Användarens profilbild
Av Sami
#952265
det finns en internetbutik för just långa kvinnor... Har kontakt med killen som driver det ... www.6foot4.se om jag inte minns fel..

mer kläder kommer med tiden han har en egen designer så det kommer att bli en del av egen design med!!!

min svägerska är 185 så alla tröjor är korta...i ärmar och i magen...
Användarens profilbild
Av Kaja
#952347
Jennelii skrev:Jag är 177 men jag har köpt långa linnen på gina tricot i alla möjliga olika färger som jag oftast har under det jag har på mig.
Samma här. Jag klarar inte av att ha långa tröjor, jag ser helt koko ut, men ett längre linne under funkar...

//Kaja
#952529
Scharlott skrev:
JPL skrev:Jag är ca 171 cm och just nu inte ens särskilt smal, när gravvikten är borta hoppas jag vara tillbaka i storlek 36-38. Problemet är att alla tröjor är för korta och när jag bli mindre blir tröjorna ännu kortare. Jag fryser om det glipar i midjan och när jag sjalar dras tröjorna upp ännu mer. Lite kan jag lösa med att alltid köpa gravidlinnen eftersom de är längre. Men de är inte vidare snygga och det är ju inte alltid man vill ha linne på sig. hur löser ni detta glip-problem? kanske köpa trikåtyg och sy en bunt med tuber till midjan?
Extra långa tröjor eller långt linne under har redan nämnts. Ett annat förslag skulle kunna vara Hoppediz Bodybelt - snygga och praktiska tröjförlängare för att täcka "glipan" mellan tröja och byxor 8)
Anses väl dock som ett partiskt tips :wink:
Men har man storlek 36/38 utan att vara gravid gör ju Hoppediz tröjförlängare ingen nytta, de bara ramlar ner :roll:
Användarens profilbild
Av boosten
#952573
Jag är 175, och gillar lååånga tröjor, för jag har lång överkroppdessutom. Nu tycker jag faktiskt att det finns en hel del långa tröjor, t ex på HM och Gina Tricot, men ibland använder jag fortfarande gravidtuben som jag köpte på PoP under graviditeten, jag avskyr nämligen att ha linnen under tröjan, det korvar sig och känns läskigt, men när jag har den där (den är vinröd/vitrandig) ser det ut som att jag har ett snyggt linne under, men jag slipper det knöliga, och slipper kyliga och fula glipor när jag sätter mig p huk! :vågen:
Användarens profilbild
Av Mrs Data
#952672
Nu har jag ju inte kommit mig för mkt mer än att köpa ett nytt långt linne men kanske en POP-tub vore nått. Sitter den uppe då om man inte är gravid?
Användarens profilbild
Av norkmedoo
#952774
jag slaktar gamla och korta linnen, klipper helt enkelt av axelband eller
nära upptill och vips så har man en ny tub att dölja magen med.
ja, jag syr inte ens :roll: det syns ju inte där under det andra 8)

och det har också hänt att jag köpt nytt, och klippt till direkt

och jag är 176, och det känns som om alla mina tröjor är föör korta

Jag har varit intresserad av spel under en lå[…]

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?