Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Funderar du på vilka tillbehö du ska ha till ditt bärverktyg? Titta in här.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av babette
Är det någon som har provat nya Mamajacket från MammaBarn?
Användarens profilbild
Av anilov
Nu knuffar jag upp den här för jag undrar också. Särskilt undrar jag hur den ser ut i ryggen när man inte bär ett barn där, det framgår inte tycker jag. Någon som har livebild mer än de på hemsidan?
Användarens profilbild
Av Deja
Jag har precis köpt en! Jag tycker den är underbar :D Den har bra passform och om man tar bort panelen blir den som en vanlig kappa. Eftersom panelen är så lätt att ta på och av så är man väldigt flexibel och behöver inte tänka på om man ska eller inte ska bära när man är iväg på nå't.
Det är kul att kunna känna sig fin med en ullkappa även när man bär :)

På minussidan måste jag dock tillägga att när man bär en liten bebis och inte trär igenom barnets huvud genom hålet i panelen, då är hålet helt öppet och det blåser rakt in på nacken på bebisen. Det vore bra om det gick att stänga igen.
Användarens profilbild
Av Scharlott
anilov skrev:Särskilt undrar jag hur den ser ut i ryggen när man inte bär ett barn där
Här kommer en bild som visar hur Mamajacket ser ut i ryggen:
Bild

Uppdaterat och lagt in bilden på nytt pga ändrad länk :wink:
Senast redigerad av Scharlott den tor apr 16, 2009 22:16, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av anilov
Tack för bilden! Hmm, måste nog fundera en vända till om jag inte ändå behöver en sådan här...
Användarens profilbild
Av Sarai
Jag har köpt en och går just nu runt och känner mig fin utan barn, men med gravidpanelen i. Panelen är väldigt stretchig, det gick till och med att klämma in sonen i Ergon under en morgon när han vägrade ta på sig ytterkläderna. Jag är storlek 38, skulle nog haft en M, men tog en L. Det är alltså meningen att det ska vara en relativt tajt passform på jackan.
På minussidan sätter jag att den inte är vindtät. Ullen värmer, men blåser det blir det kallt om jag inte har en vindtät fleecejacka under.

Hur den är att bära barn under får jag nog vänta några månader med att uttala mig om..
Av herilane
Jag har också nyligen köpt en och är riktigt nöjd. Den är snygg! Kappan ser stilren ut, till skillnad från Suse's Kinder Coat som bara ser säckig ut tycker jag.

Jag har den gärna på mig även utan barn. Inte så att jag föredrar den framför mina vanliga kläder, men om jag ska ut och det finns en viss chans att I kommer att vilja bli buren så tar jag självklart min Mamajacket.

Främsta nackdelen är vindtätheten, precis som Sarai säger.

Jag är väl typ stl 36 och köpte en S, och den är på gränsen till för stor för mig utan barn, men rätt lagom med barn på ryggen.
Användarens profilbild
Av Sarai
Jag brukar ha storlek 40 och köpte en L. Jag hade gott kunnat ha en M, men eftersom jag har rätt långa armar var det skönt att få lite längre ärmar, och plats för en fleecejacka under. Det känns dock inte som om jag har på mig ett hus i alla fall. :)
Användarens profilbild
Av babette
Synd att den inte är vindtät. Det blåser ju jämt här hemma. Skulle ju vilja ha något vindtätt och snyggt som inte är ett tält... Kanske det får bli en Mam upgrade-jacka?!
Användarens profilbild
Av Mamma Eli
Den ser ju så snygg ut!!!!! Undrar vad man skulle ha för storlek... det låter som att det är bra att få under en fleecetröja eller så. M i vanliga fall, räcker det med M då tro? Vad synd att den inte tål vind bättre... HAr inte sett någon snyggare bärjacka och tycker den är så snygg att jag hade köpt den som vanlig jacka också!
Användarens profilbild
Av Sarai
Har du M i vanliga fall och inte långa armar så räcker säkert M även på Mamajacket. Bärpanelen är stickad, och väldigt stretchig. Kolla på http://www.mammabarn.se, där finns rätt detaljerade mått på ärmlängd, över skuldrorna och liknande.
Användarens profilbild
Av annalys
Jag har storlek M, det verkar stämma. En aning längre ärmar skulle jag gärna ha.

Trivs bra med den. Fleecejacka får plats inuti för mig. Tål även lite vind, även om den inte är helt vindtät.

Vad gäller hålet för barnets huvud använder jag inte det än, så jag har sytt ihop det (bara nästat lite så det kommer att gå lätt att sprätta bort).
Användarens profilbild
Av Sarai
annalys skrev: Vad gäller hålet för barnets huvud använder jag inte det än, så jag har sytt ihop det (bara nästat lite så det kommer att gå lätt att sprätta bort).
Smart! Det ska jag också göra!
Användarens profilbild
Av Ester
jag satt och fundearde på en xl men det blir kanske för stort?
Användarens profilbild
Av Cecilia
Jag tyckte att den såg ganska liten ut, men om det finns upp till XL så är det kanske inget problem om man har storlek 44-46 i vanliga fall?

Jag tänkte annars att den inte verkar så vam. Jättesnygg, men kanske för kall för svenska vintrar om man blir som en stoppad korv med en tröja under? Då är det ju inte så fint längre, liksom... Jag vill ju inte se ut som en tjock falukorv ... :lol:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?