Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Funderar du på vilka tillbehö du ska ha till ditt bärverktyg? Titta in här.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Helena
#761941
:D :D :D
Jag har ett barn som gillar att krypa omkring på marken och ställa sig upp ibland, hon är tio månader snart. Men byxorna är ju superlånga och foten är ju aldrig där den ska vara. Jag gillar dem skarpt, men önskar att de kom i två olika storlekar. Tror hon växer i dem till våren typ. :cry:
Men hon får väl ha dem ändå, ser bara lite underligt ut med de där långa benen som släpar efter henne, hon är 68 centimeter lång. Den där dragskon vid foten var ju en god tanke, men det funkar inte när hon kryper omkring.
#766996
Helena skrev::D :D :D
Jag har ett barn som gillar att krypa omkring på marken och ställa sig upp ibland, hon är tio månader snart. Men byxorna är ju superlånga och foten är ju aldrig där den ska vara. Jag gillar dem skarpt, men önskar att de kom i två olika storlekar. Tror hon växer i dem till våren typ. :cry:
Men hon får väl ha dem ändå, ser bara lite underligt ut med de där långa benen som släpar efter henne, hon är 68 centimeter lång. Den där dragskon vid foten var ju en god tanke, men det funkar inte när hon kryper omkring.
Skulle kunna varit jag som skrev ditt inlägg. :)
Samma längd och samma problem med S....
Är hon som sin bror lär hon hinna lära sig gå och springa innan hon vuxit i byxorna och då kanske det är mer läge med vanliga galonisar och stövlar istället... :roll:
Å andra sidan är de bra när man bär för man slipper oroa sig för glipor och dragskon i både midjan och vid foten går att dra åt rätt hårt så allt sitter någorlunda på plats...
Av Findus
#799320
Måste bara säga att jag tycker byxorna med fot är toppen. Jag kallar de krypbyxorna och M använder de flitigt. Jag har dock en skinnsko typ Bobux på hans fötter inne i "krypbyxorna". Sen gäller det att sno åt om vristen och dra upp midja så högt som möjligt och dra åt där med. Med skon i har de aldrig halkat av. Kanske nått att pröva?
Användarens profilbild
Av Helena
#829138
Findus skrev:Måste bara säga att jag tycker byxorna med fot är toppen. Jag kallar de krypbyxorna och M använder de flitigt. Jag har dock en skinnsko typ Bobux på hans fötter inne i "krypbyxorna". Sen gäller det att sno åt om vristen och dra upp midja så högt som möjligt och dra åt där med. Med skon i har de aldrig halkat av. Kanske nått att pröva?
Tack för tipset! Har testat med bobux nu och det går bättre eller så har hon blivit längre nu. :D
Av Minea
#829402
Vilka krypbyxor är det ni pratar om? Vi skulle absolut behöva något liknande :D
Användarens profilbild
Av Sporttjejen
#830270
Helena skrev:
Findus skrev:Måste bara säga att jag tycker byxorna med fot är toppen. Jag kallar de krypbyxorna och M använder de flitigt. Jag har dock en skinnsko typ Bobux på hans fötter inne i "krypbyxorna". Sen gäller det att sno åt om vristen och dra upp midja så högt som möjligt och dra åt där med. Med skon i har de aldrig halkat av. Kanske nått att pröva?
Tack för tipset! Har testat med bobux nu och det går bättre eller så har hon blivit längre nu. :D
Har gjort likadant hela tiden och det är först nu det börjar funka så fötterna stannar kvar. Har nog en liten tös helt enkelt, el också är byxstorleken lite väl tilltagen för de allra minsta.
Användarens profilbild
Av Scharlott
#918269
AnnaPanna skrev:Passar de en kille som drar stl 80 i kläder? Stod från 6-18m i stl, men jag är inte så haj på klädstorlekar.
Hoppas det är ok att jag svarar :wink:

Byxorna passar om killen drar stl 80. Vill du för säkerhetsskull mäta och jämföra med några andra byxor han kan ha (brukar vara bäst om man vill vara säker :) ) så är byxmåtten som följer: Ca 27 cm i linningen med en dragsko så att midjevidden kan justeras. Ca 66 cm från linning till fot.
Av LL
#934209
Byxorna är toppen!

Den rejäla benlängden behövs i sjalen eller selen. För tyget drar sig när barnet sitter i grodställning (vanliga byxor åker ju upp en bra bit på vaden, som ni säkert märkt). Om byxorna varit kortare skulle det nog lätt strama på längden.

Den pösiga passformen behövs för att ryma de vanliga kläderna under. Använder byxorna utanpå fleeceoverallen när jag flyttar min bebis från vagnen ner på marken eller upp i sjalen.
Användarens profilbild
Av Helena
#934281
LL skrev:Byxorna är toppen!

Den rejäla benlängden behövs i sjalen eller selen. För tyget drar sig när barnet sitter i grodställning (vanliga byxor åker ju upp en bra bit på vaden, som ni säkert märkt). Om byxorna varit kortare skulle det nog lätt strama på längden.

Den pösiga passformen behövs för att ryma de vanliga kläderna under. Använder byxorna utanpå fleeceoverallen när jag flyttar min bebis från vagnen ner på marken eller upp i sjalen.
Ja, fast de där med rekommendationerna från sex månader, är ju så vagt på något vis. Saga var verkligen jätte kort då, och vi köpte dem inte förrän senare. Tror att hon hade drunknat totalt i dem om jag köpt dem när hon var sex månader.

Nu när hon är 70 centimeter lång och 1 år, funkar de dock jätte bra.
Av LL
#934532
Såklart storleksanvisning utifrån ålder är vagt. Barn är ju vara olika stora. Min nuvarande bebis var lika stor vid ett halvårs ålder som hans storasyster var vid ettårs ålder. Hursomhelst menade jag inget annat än att skriva ett allmänt omdöme med min positiva uppfattning.

Jag har varit intresserad av spel under en lå[…]

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?