Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Funderar du på vilka tillbehö du ska ha till ditt bärverktyg? Titta in här.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Satouta
#43910
...Värmer en sjal mycket?
Hade planerat att åka ner till medelhavet i slutet av sep. och då är det fortfarande varmt. Men fram mot nov. så blir det kallare. Kanske ner mot 5-10 grader på kvällarna. Tror ni att bebben (nov. 3mån.) Klarar sig med fleece-overall i sjalen?
Kan man knyta en sjal (5M.) utanpå en jacka. Eller ska jag köpa en större vinterjacka och förvara barnet innanför den?
Användarens profilbild
Av Mia
#43916
Ja jag rekomenderar babydesigns bärskydd (inte sommarbärskyddet)! Vind och vattentätt och fodrat med fleece men det är inte jätte tjockt. Jag har använt det som ytterkläder även kalla sommardagar och då kan du ha vilka kläder du vill! Riktigt kalla kvällar räcker det alldeles säkert med en fleeceoverall under (kanske tom blir för varmt) och en go mössa!!
Användarens profilbild
Av Ezereht
#43987
Jag hade fleecekläder, strumpor, mössa och vantar på min baby, inanför jackan, men jackan öppen hela _vintern_. Så jag pratar -10 eller -15 grader. Jag höll förståss ihop jackan lite med händerna. Någon gång hade jag en stor vanlig sjal som jag svepte om mig och Mattias ovanpå jacka och allt, det var mest för att vinden om det blåste hårt störde barnets andning. Sjalen (jag har en storchenwiege) värmer rätt bra den med, man får ju tänka att det är 3 lager tyg.
Jag bor i Umeå och han var aldrig kall. Men jag gick inga 1-milpromenader direkt, mest kortare sträckor som ut med hunden, runt på stan och så.

På vårvintern när solen kunde vara ganska varm hade jag ofta bara en microfleecejacka på mig själv under sjalen (mössa, vantar och bra skor), sjalen på Mattias och som jag beskrivit ovan. Det syns på minibilden bredvid.

Jaf skulle säga, det viktiga är fötterna, händerna och huvudet, för rumpan och bålen får värme av dig och sjalen.

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Jag ville bara säga att jag läst, och un[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?