Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Funderar du på vilka tillbehö du ska ha till ditt bärverktyg? Titta in här.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av sillen
#42330
maimiti skrev:Sillen ==> Då vet du hur de gör med leveranser. Skriver de värdet på paketet eller är det nollat? Dvs, riskerar man att åka på någon avgift i tullen?
Hmmm - mina paket har skickats från Italien tror jag, då är det ju EU vilket innebär att det inte borde bli moms o/e tull? Väl?
Ska erkänna att jag inte minns sådär vidare värst bra hur paketen såg ut eller att det verkligen var från Italien de kom, men jag minns säkert att jag inte betalat någon extraavgift, varken ena eller andra gången.

Beklagar vimsigt svar :?
Användarens profilbild
Av sillen
#42331
Maimiti, en sak till; mina ringsjalars värde har ju bara varit ett par hundralappar, ligger inte den magiska gränsen på 600? Kan det spela roll kanske?
Användarens profilbild
Av Elin G
#42343
sillen skrev:
maimiti skrev:Sillen ==> Då vet du hur de gör med leveranser. Skriver de värdet på paketet eller är det nollat? Dvs, riskerar man att åka på någon avgift i tullen?
Hmmm - mina paket har skickats från Italien tror jag, då är det ju EU vilket innebär att det inte borde bli moms o/e tull? Väl?
Ska erkänna att jag inte minns sådär vidare värst bra hur paketen såg ut eller att det verkligen var från Italien de kom, men jag minns säkert att jag inte betalat någon extraavgift, varken ena eller andra gången.

Beklagar vimsigt svar :?
Det är skillnad. Peppermint har en europeisk filial som säljer sjalar och sånt, då behöver man inte tulla, men jackorna finns tyvärr bara på deras amerikanska sajt, så då finns nog risken att man åker dit.
Användarens profilbild
Av Hellen
#42450
Elin G skrev: Peppermint har en europeisk filial som säljer sjalar och sånt, då behöver man inte tulla, men jackorna finns tyvärr bara på deras amerikanska sajt, så då finns nog risken att man åker dit.
Det var just det jag undrade över också, för jag hittade inte några jackor på "europasidan"

Sen förlåt en väldigt okunnig men "PayPal", hur funkar det?

Åhhh, jag som far ut i skärgården i morgon och kommer säkerligen inte befinna mig i cyberrymden på över en vecka :shock: .... jag fundrar på att beställa och får hoppas på att det finns kvar det jag vill ha när jag kommer hem.
Användarens profilbild
Av sillen
#42654
Vore intressant om någon orkade kolla med Peppermint/EU om de har möjlighet att sälja PeppermintUSAs grejer? Undrar om deras servicenivå är så maxad?!

Jag har varit intresserad av spel under en lå[…]

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?