Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Funderar du på vilka tillbehö du ska ha till ditt bärverktyg? Titta in här.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Chessie
#488489
Kan man ha sin ERGO-sele i den där lilla väskan, Tote-bagen, som säljs som tillbehör?

Går den väskan att stänga?

Vill gärna ha nånting att kunna förvara selen i, om man tex ska lägga den under vagnen eller ta med den, och är lite fåfäng (och smidig! :wink: ) och vill slippa lägga den i tex en plastpåse...

Har inte köpt en ERGO ännu, men är bra sugen, så jag vet inte hur stor selen är tex, om det ens finns en chans att den ska gå ner i nånting som just den där väskan... :?
Av Chessie
#488513
Ok, den kommer i alla fall med nånting, sen får man alltså se om man har en möjlighet att få tillbaka den i samma... :lol:

Jo, jag vill kunna ha den i någonting, och jag kan INTE sy, annars hade man väl kunnat sy nåt fodral-liknande till den...
Användarens profilbild
Av Veronica
#488546
Hm... nu köpte jag min Ergo denim begagnat, men den kom i alla fall i en tygpåse, och det är inte svårt att få ner den i den.
Av Chessie
#489262
Ok, då kanske det följer med en påse, vad bra! :D
Användarens profilbild
Av diddeldi
#489895
med denimen följer det med en tygpåse, med de vanliga är det en plastväska. det är lite knöligt att få ner den i plastväskan fast det går om man vill :wink:
Användarens profilbild
Av Helen
#490159
Jag har totebagen, men har inte provat att få ner selen i den... kanske skulle det. JAg tror inte den är lika lång som ergon ihopvikt faktiskt.
Den bagen är nog mest tänkt som en shoping bag av mindre format.
Den går inte att stänga.
I mina ögon är totebagen en ganska värdelös liten sak ( men det kanske jag inte skulle säga :oops: jag tog bara in den för att se den)
Användarens profilbild
Av marlene
#490288
Helen skrev: I mina ögon är totebagen en ganska värdelös liten sak ( men det kanske jag inte skulle säga :oops: jag tog bara in den för att se den)
ja jag förstår inte riktigt vad den har i "ERGO colletionen" att göra, vad är det tänkt att den ska fylla för syfte liksom?
Användarens profilbild
Av Scharlott
#490377
Till denim kommer det som sagt med en förvaringspåse. Vill man hellre ha någon av de andra ERGO-färgerna kan ju en idé vara att sy en egen förvaringspåse eller om man hellre vill så kan man köpa gympapåsar rättså billigt :wink:
Av Chessie
#490476
Nu har jag den på mig... :-)
Vill först säga att den känns jättebra än så länge!

Men, vi har rätt, den kommer i en plastväska, men har inte ännu försökt att få ner den igen i den väskan.
Såg oxå att det kommer en tygpåse med till denimen, men inte till övriga färger.

Får kanske ge mig på att sy en, alt köpa en sån "gympapåse" som det tipsades om! :-)

Tack!
Användarens profilbild
Av Mirjam
#492162
Gympapåse, vad smart! Pratade senast igår med min man om problemet med lerig Ergo när den ligger i vagnens trådkorg. Funderade på att ställa dit en plastback med lock elller nåt att lägga grejer i så de inte blir leriga. Men en påse är ju smidigare om man ska bära på den också.
Användarens profilbild
Av Kate
#492722
Totebagen är perfekt att förvara ergon i. Den ryms utan problem. Den rymmer faktiskt både en Ergo NG och en sjal utan att man för den skull vara onödigt stor.

Den har ingen dragkedja. Det hade varit ett extra plus om den haft det, men det är inget som jag lider över. På utsidan finns ett fack som man stänger med kardborreband och där rymmer man plånbok, nycklar och mobiltelefon.

Jag har hela tre stycken :oops: tote bags som jag inte skulle klara mig utan idag. Den ena använder jag som förvaring åt Ergon, den andra som väska med saker som man dagligen drar fram och tillbaka till dagis och den tredje använder jag istället för handväska och den har jag med mig överallt.
Jag älskar att den är så låg jämfört med en vanlig plastpåse eller tygpåse för sådana skulle jag aldrig orka dra omkring på för de tar ju nästan i marken när jag bär och så går ju inte de att hänga över axeln som en vanlig handväska.
Användarens profilbild
Av Helen
#493510
Kate skrev:Totebagen är perfekt att förvara ergon i. Den ryms utan problem. Den rymmer faktiskt både en Ergo NG och en sjal utan att man för den skull vara onödigt stor.

Den har ingen dragkedja. Det hade varit ett extra plus om den haft det, men det är inget som jag lider över. På utsidan finns ett fack som man stänger med kardborreband och där rymmer man plånbok, nycklar och mobiltelefon.

Jag har hela tre stycken :oops: tote bags som jag inte skulle klara mig utan idag. Den ena använder jag som förvaring åt Ergon, den andra som väska med saker som man dagligen drar fram och tillbaka till dagis och den tredje använder jag istället för handväska och den har jag med mig överallt.
Jag älskar att den är så låg jämfört med en vanlig plastpåse eller tygpåse för sådana skulle jag aldrig orka dra omkring på för de tar ju nästan i marken när jag bär och så går ju inte de att hänga över axeln som en vanlig handväska.
Se där. Man kanske skulle omvärdera den där lilla bagen trots allt. hmm.. Jag är inte sämre än att jag kan ändra mig i alla fall... :wink:
Av EmmaD
#522049
jag brukar ha den i tygpåsen som man fick på BB. Den fungerar bra fast går ej att stänga förstås. :?

Jag har varit intresserad av spel under en lå[…]

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?