Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Funderar du på vilka tillbehö du ska ha till ditt bärverktyg? Titta in här.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Sannasmamma
#38683
Vad har ni på er i ösregn? Paraply kanske? Men det åskar ju också hela tiden och då ska man inte ha paraply tror jag. Eller så är det en myt precis som att man inte ska simma när man precis har ätit...
Användarens profilbild
Av vanja77
#38690
Regn poncho
skaffade dessutom po.p s Hundregnkappa härom dan, den kan man hänga på lite större barn ovanpå sjalen så är barnet skyddat för regn i varjefall *ler*
Användarens profilbild
Av Anso
#38697
vanja77 skrev:Regn poncho
skaffade dessutom po.p s Hundregnkappa härom dan, den kan man hänga på lite större barn ovanpå sjalen så är barnet skyddat för regn i varjefall *ler*
Visst är den bra hundgrejen?!
Sy fast resåren i kanterna så sluter den ännu mer om bebben.

Jag har med ett paraply också, ett litet ihopfällbart som är bra både mot sol och regn. Hanna har även en sydväst när hon har hundregnskkyddet :D :D
Själv har jag på mig en regnkappa utanpå Hannas hundregnskydd när hon sitter på magen. Sitter hon på ryggen så blir det paraply.
Användarens profilbild
Av Sannasmamma
#38703
Tack för era svar! I morgon är det jag som skuttar till po.p! Undrar sa en flundra om det finns så små sydvästar att de kan passa en tremånaders baby...
Användarens profilbild
Av Anso
#38704
Sannasmamma skrev:Tack för era svar! I morgon är det jag som skuttar till po.p! Undrar sa en flundra om det finns så små sydvästar att de kan passa en tremånaders baby...
Jag hittade Hannas på H&M och den var det 80 cl på men det gick hyfsat även när hon var mindre. Såg ut som en liten smurf :)
Användarens profilbild
Av diddeldi
#38716
vi kör med paraply, det funkar finfint. blixten har inte slagit ner i oss en enda gång :wink:
Användarens profilbild
Av jag71
#39206
Skulle aldrig ta ett paraply men då slog ju blixten ner i trädet knappt 20 meter i från oss och så slog den ner i gatan mindre än tre meter i från oss och jag fick en jätte stött. Skitläskigt! Tack och lov så höll barna varndra i händerna och i barnvagnen så de var ju lite mer skyddade än mig som till och med stod i en vattenpöl.
Har väl aldrig varit förtjust i blixten och åskan men efter det ska jag erkänna att jag känner mig väldigt illa till mods när det blixtrar. Har även läst att man inte ska hålla barnen i handen - om blixten skulle slå ner i den vuxne så går den genom barnet också och barn klarar inte blixten lika bra som vuxna. Hmm... man kanske inte ska bära barn när det blixtrar. :(
Användarens profilbild
Av Kusmi
#46330
Vi har regnjacka och sydväst. Funkar bra. Samma som på bilden fast jag drar upp luvan på mig själv och knäpper kardborren i halsen.
Bild
Användarens profilbild
Av Jennelii
#48026
SQ skrev:Var köper man regnponcho? Har letat i två år nu och inte hittat någon. Har åtskilliga gånger fått frågan varför jag vill ha något så gammalmodigt och gräsligt. :o

Jag såg en regnponcho på Stadium sist jag var där...drog faktiskt lite i halsringningen på den för att se om man skulle få in ett barn där oxå =)
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
#48150
SQ skrev:Var köper man regnponcho? Har letat i två år nu och inte hittat någon. Har åtskilliga gånger fått frågan varför jag vill ha något så gammalmodigt och gräsligt. :o
Någon här inne (minns inte vem dock...) tipsade om regnponchos som är tänkta till jägare. Ska visst funka att bära barn under också, förutsatt att du gillar grönt förståss för det känns som om risken är rätt stor att de kan vara grön-kammo-färgade! :lol:
Användarens profilbild
Av sillen
#49265
Gick i ÖSREGN häromdagen, blev totalt dyngsur.

Pytte, den lilla filuren, satt i kryss på magen; hon kurade in armarna mellan oss och slingrade benen runt min midja och tro´t eller ej, hon förblev torr?! Det var nästan så jag funderade på om Hoppizen var impregnerad eller så, klart regnavstötande var den i alla fall (trots att den är tvättad ett antal gånger).

Inte för att jag rekommenderar att hoppa över regnskydd, men babyn kan tydligen klara sig torr även när himlen öppnar sig!
Användarens profilbild
Av Kaffemoster
#49301
Jennelii skrev:
SQ skrev:Var köper man regnponcho? Har letat i två år nu och inte hittat någon. Har åtskilliga gånger fått frågan varför jag vill ha något så gammalmodigt och gräsligt. :o

Jag såg en regnponcho på Stadium sist jag var där...drog faktiskt lite i halsringningen på den för att se om man skulle få in ett barn där oxå =)
Den regncape jag har (som är tänkt för cykling, den har exempelvis öglor på insidan så att man kan hålla fast den i styret så att den inte blåser upp över huvudet när man cyklar) har jag och sambon delat på under ett regnväder, så den skulle nog definitivt räcka för mig och bäsen. Den har jag köpt i en cykelaffär.
Esploriamo le Suonerie Gratis!

Ciao a tutti! Voglio condividere con te una grande[…]

Chcę podzielić się z Wami moim najnowszym odkrycie[…]

Ny forumägare & Sjalbarns framtid!

Jag surfar ofta på forumet medan jag spelar […]

¡Hola a todos! Quiero compartir con ustedes[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?