Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Funderar du på vilka tillbehö du ska ha till ditt bärverktyg? Titta in här.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Isanna
#431314
Jag har just nu en Suses-jacka som jag köpte ny för drygt två månader sedan. Men jag är inte alls särskilt imponerad av kvalitén, eller bristen på kvalité. :? Om man har något i fickorna så ser det helt galet ut då de blir för tunga och fickrna tittar ut under jack-kanten. Snörena som dragsko känns billliga och är jättefula där de hänger och dinglar. Och dragkedjorna är kassa rent ut sagt. Detta för en jacka för 1450:- :shock:

Nu har min dragkedja gått sönder efter många bråkiga dagar och jag har fått erbjudandet om en ny jacka, pengarna tillbaka eller dragkedjan utbytt på bekostnad av försäljningsstället.

Men detta verkar ju vara den enda jackan som klarar ryggbärning! Ska jag strunta i ryggbärnig på vintern (skulle funka) och köpa en bärjacka med lite bättre kvalité (vilken ?) eller kanske ett bärskydd? Eller ska jag få dragkedjan utbytt mot bättre, sätta i resårsnoddar som dragsko och fixa fickorna på nåt vis?
Användarens profilbild
Av sacha42
#431379
Jag har bytt ut snoddarna men fickorna vet jag inte vad man kan göra med. Har satt en dragsko längst ner i jackan som jag hellre drar åt så det blir mer plats och att fickan just inte ramlar ut :roll:

Finns det verkligen ingen annan bärjacka för ryggbärning??
Användarens profilbild
Av Ester
#431408
äiskä ponchon finns ju...och är inte nån av MaM-jackorna för rygg?
Användarens profilbild
Av Scilla
#431412
Jag har ju Didymos bärjacka, som också är för ryggbärning. Men den verkar ganska lik Suses i modellen, förutom att den inte har en lös fleecejacka.
Användarens profilbild
Av Isanna
#431415
Åhå, där ser man! Var hittar jag dom? Ponchosarna gillar jag inte, för damiga för min smak...
Användarens profilbild
Av amöba
#431427
Jag har en MaM bärjacka. Den ska klara ryggbärning, men jag har inte provat. Man tar samma panel som för magbärningen och sätter i den i den dragkedja som finns på ryggen. I oket finns det tryckknappar som man öppnar vid ryggbärning, annars är de stängda. Snoddarna på huvan ska visst kunna funka som huvudstöd när barnet sover, som på en ergo. Det är inte lika mycket detaljer på denna som på Suse's, dvs mindre som kan gå sönder. Tycker att den känns bra, fast inte speciellt varm.
Här är en bild på min jacka
Bild
Användarens profilbild
Av Isanna
#431429
amöba skrev:Jag har en MaM bärjacka. Den ska klara ryggbärning, men jag har inte provat. Man tar samma panel som för magbärningen och sätter i den i den dragkedja som finns på ryggen. I oket finns det tryckknappar som man öppnar vid ryggbärning, annars är de stängda. Snoddarna på huvan ska visst kunna funka som huvudstöd när barnet sover, som på en ergo. Det är inte lika mycket detaljer på denna som på Suse's, dvs mindre som kan gå sönder. Tycker att den känns bra, fast inte speciellt varm.
Här är en bild på min jacka
Bild
Det kanske skulle vara nåt isåfall! Det är alltså inte en öppning i ryggen som på suses-jackan?
Användarens profilbild
Av Scilla
#431430
På Didymos hemsida. Men jag tror faktiskt inte att du skulle tycka att den är så mycket bättre, jag är inte superimponerad av den heller. Den verkar ha lite samma problem, som lite korta ärmar, inga muddar (det sydde jag snabbt i) mm. Men jag ville ha en jacka som tillät ryggbärning och detta var precis innan Susesjackorna kom.
Användarens profilbild
Av amöba
#431435
Isanna skrev:Det kanske skulle vara nåt isåfall! Det är alltså inte en öppning i ryggen som på suses-jackan?
Nej, det går en dragkedja från oket till nederkanten. Jag får försöka få till en ryggbärningsbild så får jag provat hur jackan funkar så med. Återkommer (om jag glömmer får du gärna pm:a och påminna....)
Användarens profilbild
Av Helena
#432323
Men det är väl inte vits med att bärjackorna inte är så varma, så att man kan ha dem även när det inte är så kallt.
Användarens profilbild
Av Helena
#432326
Ingen som har provat de här glansiga bärjackorna som finns i blått och rött och som är lite dyrare?
Användarens profilbild
Av Scilla
#435859
Jag hittade av en slump en bild från förra vintern när vi bär på ryggen med Didymosjackan. Den verkar ganska lik MaM-jackan?

Bild

Helena du menar Felix Perá eller vad de heter va? Nej, har aldrig sett någon sån.
Användarens profilbild
Av amöba
#440053
Nu har jag äntligen provat att bära på ryggen i min bärjacka. Ägnade inte någon tid åt finlir och brydde mig inte om att sätta på huvan. Den hade dock behövts när K somnade. Det blev snyggare när vi stoppade in svansen... Såhär såg vi ut i alla fall:
BildBild
Användarens profilbild
Av EmilsMamma
#440060
Vi sitter också med en Suses med trasig dragkedja (årets modell). Har ännu inte fått svar på mitt mail till ÅF. Maken har varit väldigt förtjust i jackan, men det är ju tråkigt när den ska gå sönder :(
Användarens profilbild
Av Puma
#516360
Japp, min jacka har nu också gått sönder. TRÅKIGT! Jag är lite sur också för det går så långsamt att få reservdelar/utbytt jacka. Beroende på var ÅF bestämmer sig för. Både dragkedja som är trasig och sömmar som gått upp.

Jag behöver ju en fungerande jacka!
Esploriamo le Suonerie Gratis!

Ciao a tutti! Voglio condividere con te una grande[…]

Chcę podzielić się z Wami moim najnowszym odkrycie[…]

Ny forumägare & Sjalbarns framtid!

Jag surfar ofta på forumet medan jag spelar […]

¡Hola a todos! Quiero compartir con ustedes[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?