Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Funderar du på vilka tillbehö du ska ha till ditt bärverktyg? Titta in här.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Chessie
#414708
Har nu kollat runt lite här på forumet (har inte varit här så mycket alls) och kommit fram till att jag nu förstår varför man vill ha en sån som härinne kallas för thai-väska!

Inte insett detta innan när jag sett dom tex på stan, bara tyckt att det ser lite krångligt ut av nån anledning! :-)

Men, som min rubrik redan sagt så undrar jag om nån har bra tips på vart man kan hitta en sån väska?
Gärna på internet nånstans eller i Stockholm!

Ja, jag vet att det går att sy en sådan, men jag är inte bästa vän med min fina symaskin plus att med min 3 månaders dotter hemma så hinner jag inte sitta med nålar och annat så pass länge så att jag skulle få ihop en sån, inte i år i alla fall! ;-)
Av Chessie
#414928
Ok, ska kika på den sidan! Tack!

Vart kan man hitta sybeskrivning, vet du det?
Diddeldis, är det någon medlem här?

Ursäkta om jag inte hänger med! :-)
Användarens profilbild
Av diddeldi
#415044
diddeldi, det är jag det :wink: . du kan fråga under köp&sälj om nån vill sy en åt dig om du inte hinner själv :D
Av Chessie
#416097
Har nu beställt från dem utländska sidan, två stycken, en i varje storlek.
Hoppas att det inte ska strula nåt med leverans och så!

Är det nån som vet hur lång tid det brukar ta innan man får hem väskorna från dom?
Användarens profilbild
Av mammahappy
#416102
Jag har hållt i 2 "coop" som vi har gjort på sjalbarn.
Och leveranstiden har varit ungefär 1v. 7 eller 8 dagar eller något sådant. Å då har det varit STORA paket med c:a 80 väskor i som vi har beställt som jag sedan skickat vidare.
Shane på hammockbag är jättebra å ha å göra med så jag tror nog inte att det ska bli något strul med leveransen. Risken finns ju att det fastnar i tullen när man beställer från usa. Men det har aldrig hänt mig faktist dom gånger jag köpt något från usa.
Hoppas att du blir nöjd. Jag tycker dom är kanonbra. Jag har nog 5st i olika färger och storlekar! :lol:
Av Chessie
#416105
Åh vad bra! Vad kul!

Vet du förresten om det är möjligt att sy i en dragkedja, så man kan stänga väskan?
Ibland kanske man inte vill ha det helt öppet... är det lätt att det trillar ur saker förresten? :-)

Skiljer det mkt i dom två storlekarna?
Användarens profilbild
Av mammahappy
#416178
Hmm att sy dit en dragkedja kanske inte blir så lätt.
Men allt går väl om man bara vill :roll:
Kanske bättre att sy dit ett par tryckknappar eller nåt sånt som håller den mera stängd.
Men jag tycker att den stänger sig väldigt bra när man bär den å jag har aldrig varit med om att någon pryl har ramlat ur.

Skillnaden är inte jättestor på dom olika storlekarna. Själva påsen och axelremmen är längre på Large väskan.
Här ser du en bild på en Large och en Small jämte varandra.

Bild
Av Chessie
#416402
Vad fina väskorna var! :)

Ja, det kanske bara är jag som blir lite knasig när det gäller behovet av att stänga väskan.
Men om dom stänger ihop sig lite automatiskt så blir det säkert inga problem!

Tack för titten på dina väskor!
Användarens profilbild
Av mojsan
#416465
..brukar se till att ha plånbok o nycklar o så längst ner i väskan, men visst, jag är inte helt bekväm med öppningen heller, alltid. Men de är väldigt bekväma, har två hammock L (choklad o röd), ursnygga färger, sen har jag en mindre men med något längre rem, i randigt. Häromdagen tog jag istället en vanlig axelremsväska, huäää vad obekvämt :shock: Fast stora marimekkoväskan går fortfarande bra (phu)
Av Chessie
#416476
Mojsan:
Nej, det var just såna saker jag tänkte på faktiskt, som plånbok och annat lite viktigt! :-)

Men dom ser jättefina ut, längtar tills jag får hem mina två jag beställde! :-)
Användarens profilbild
Av mojsan
#416966
Boadicea skrev:Nu har jag inten Thaiväska, men jag tänkte som så att kanske man kan sy i en liten ficka med antingen dragkedja eller knapp i? För just plånbok etc.
Jo, tanken är god och har diskuterats, men är lite svår, just för att thaiväskorna är så tunna och trevliga. Svårt att få till på ett snyggt sätt. Men försöka går ju! Jag brukar som sagt se till att plånboken inte ligger överst, eller helst ligger i lämplig ficka i mina kläder..
Användarens profilbild
Av mojsan
#417126
Boadicea skrev: ...OK! Jag har som sagt ingen aning om hur de är/ser ut IRL,så jag tänkte bara högt s.a.s! :wink:
Då har du missat nåt :wink: Jag gillar just at de är så tunna o smidiga, och att axelremmen ju är lite bredare, väskan är avlastad som en sjal ungefär ...
Användarens profilbild
Av sunne2005
#417285
Är också lite sugen på en thaiväska. Är det någon som har en bild på väskan in action?
Användarens profilbild
Av Jennelii
#417308
I Sthlm finns det en affär i Gamla Stan som säljer såna, massa massa o olika färger o tyger för 99 kr/st. Just nu minns jag inte vad den heter men det kan ha låtit som en maträtt :roll: den ligger på en liten tvärgata och det är jättetrångt och litet, dom säljer rökelse o coola kläder med trumpetärmar och långa strutluvor...

Jag har varit intresserad av spel under en lå[…]

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?