Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Funderar du på vilka tillbehö du ska ha till ditt bärverktyg? Titta in här.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Droppen
Har kikat på Yaktrax, är de bra? Vilka andra finns och är bra?
Användarens profilbild
Av Alven
Alltså, det ä lite OT men jag kollade på ett par vinterkängor idag, jättesköna i ocka och ull invändigt. De hade små broddar under sulorna som man kunde fälla ut, supersmart verkade det! De kostade ca 700 kr, alltså inte mer än vanliga kängor. Snygga var de också. Men TYVÄRR så passade de inte min fot :(

Jag får nog också kolla in yaktrax! Eller föresten, en vanlig vinter (dvs inte förra vintern) är det i princip halka fem dagar totalt här nere. Apotekets kanske duger...
Användarens profilbild
Av Sporttjejen
Alven skrev:Alltså, det ä lite OT men jag kollade på ett par vinterkängor idag, jättesköna i ocka och ull invändigt. De hade små broddar under sulorna som man kunde fälla ut, supersmart verkade det! De kostade ca 700 kr, alltså inte mer än vanliga kängor. Snygga var de också. Men TYVÄRR så passade de inte min fot :(
Vad hette de tro och var såg du dem?
Låter ju jättepraktiskt...
Annars är det så himla marigt ibland med broddar när underlaget varierar. Vissa underlag är jättehala med broddar på...
Användarens profilbild
Av Alven
Sporttjejen skrev:
Alven skrev:Alltså, det ä lite OT men jag kollade på ett par vinterkängor idag, jättesköna i ocka och ull invändigt. De hade små broddar under sulorna som man kunde fälla ut, supersmart verkade det! De kostade ca 700 kr, alltså inte mer än vanliga kängor. Snygga var de också. Men TYVÄRR så passade de inte min fot :(
Vad hette de tro och var såg du dem?
Låter ju jättepraktiskt...
Annars är det så himla marigt ibland med broddar när underlaget varierar. Vissa underlag är jättehala med broddar på...
Jag minns inte vad de hette tyvärr, men jag såg dem på Skofynd här i Lyckeby ;). Tanten sa att de hade funnits ett tag, kanske kan man gå in i nån (mindre) skoaffär och fråga?
Användarens profilbild
Av jullan
Jag har yaktrax och de är kanon!!! Inga vassa piggar som förstör golv men jättebra, man halkar inte alls.
Användarens profilbild
Av Droppen
Tack för era svar, det blir nog Yaktrax.
Av malinka
Yaktrax? Var köper man dem?
Användarens profilbild
Av Droppen
malinka skrev:Yaktrax? Var köper man dem?

www.babyboden.nu
Användarens profilbild
Av sacha42
jag har ett par yatrax som jag använde förra vintern och jag har inget att klaga på :D
Användarens profilbild
Av Helen
Jag har både Yaktrax oxh spiky.

Yaktrax är läskiga att gå på stengolv och trappor med. ringarna är lite hala. Jag tyckte det var lite otäkt att gå in på Konsum med dem på....
Sen kändes det som om ringarna grävde sig in i mina sulor, men de är kanon i snö.

Spiky är platt mot skon, så inget gräver sig in i sulan. Det är riktiga metall dubb. Är inte hala i trappan eftersom gummit tar emot.
Inget för parket eller plast golvet.
Kanon på ishalka.

Här i skåne föredrar jag Spiky. Här kan gatorna vara snöfria, men snorhala...
De fungerar även bra i snö.

( jävig)
Användarens profilbild
Av Helena
Helen skrev:Jag har både Yaktrax oxh spiky.

Yaktrax är läskiga att gå på stengolv och trappor med. ringarna är lite hala. Jag tyckte det var lite otäkt att gå in på Konsum med dem på....
Sen kändes det som om ringarna grävde sig in i mina sulor, men de är kanon i snö.

Spiky är platt mot skon, så inget gräver sig in i sulan. Det är riktiga metall dubb. Är inte hala i trappan eftersom gummit tar emot.
Inget för parket eller plast golvet.
Kanon på ishalka.

Här i skåne föredrar jag Spiky. Här kan gatorna vara snöfria, men snorhala...
De fungerar även bra i snö.

( jävig)
Hur är det med Spiky, kan de sitta kvar på skorna ett tag utan att bli förstörda, typ ifall man hälsar på hos någon eller måste man ta av dem tillsammans med skorna.

Jag hade mina Yatrax på skon en natt och då blev de lite konstiga, de tålde nog inte att sitta på skon så länge
Användarens profilbild
Av Helen
Jag har inte provat faktiskt. Anledningen är att jag inte vill att det ska bli ränder på skorna.
Jag märkte det med mina Yaktrax. Det blev fuktigt där remmarna gick och det gjorde märken i skorna. Så jag tar alltid av dem på kvällen så skorna får torka ordentligt.
Användarens profilbild
Av Helena
Helen skrev:Yaktrax är läskiga att gå på stengolv och trappor med. ringarna är lite hala. Jag tyckte det var lite otäkt att gå in på Konsum med dem på....

( jävig)
Jag tänkte alltid när jag gick med mina Yatrax i trappan (jag kunde ju inte sätta på mig dem utomhus, så bra balans har jag inte riktigt), att det vore ju rätt ironiskt om jag skulle halka med mina halkskydd.

Och i början hade jag på mig dem inne i affärer, men det var liksom rätt svårt att köra kundvagn, man fick inget grepp i golvet. Det tycker jag är ett problem med Yatrax, ifall man ska in och ut mycket ur affärer, det är inte helt lätt att stå och balansera någonstans och ta på sig dem, när man har en bebis i sjal på magen, sitter barnet på ryggen är det ju lite lättare.

Men ska man bara gå en promenad med barnet i sjal, så funkar de ju bra.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?