Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Funderar du på vilka tillbehö du ska ha till ditt bärverktyg? Titta in här.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Helena
#373791
Har någon sett några bra och varma tossor till nyfödda någonstans, gärna med långa skaft. Jag tycker att allt verkar vara så stort, Jag har minsta storleken i ullsockor från Minimundus och de är ju enorma. :shock:
Användarens profilbild
Av Måsen
#373862
Jag undrar också, hittar bara små gulliga med korta skaft överallt.
Användarens profilbild
Av Asereht
#373865
Jag köpte dels små fleecetossor i dubbelt fleece och muddskaft (som gick att vika upp så de blev ganska långa) från Åhléns och dels ett par små fårskinnstossor på coop tror jag. Fleecetossarna funkade utmärkt och vi körde mest med dem och hade ullsockar i. Jag har minimundussockarna och de drar ihop sig rätt bra it vätten men annars tyckte jag att de gamla jag har från po.p är bättre i modellen/formfastheten.

Annars stickar jag mest sockar själv då får man perfekt strl och precis så långa skaft man vill ha. Vi gillar långa skaft. :)
Användarens profilbild
Av Helena
#373960
Jag tycker det vore något som sjalförsäljarna kunde satsa på att sälja också, ifall det nu finns några jätte bra tossor! Jag har min bebis ben utanför sjalen och blir lite nervös för att hon ska bli kall när vi går ut.

Sen blir jag gräsligt misstänksam när det står 0-6 månader i storleken på tossor, en nyfödd och en sex-månaders är ju inte riktigt samma sak.
Användarens profilbild
Av Asereht
#374455
Helena skrev:Jag tycker det vore något som sjalförsäljarna kunde satsa på att sälja också, ifall det nu finns några jätte bra tossor! Jag har min bebis ben utanför sjalen och blir lite nervös för att hon ska bli kall när vi går ut.

Sen blir jag gräsligt misstänksam när det står 0-6 månader i storleken på tossor, en nyfödd och en sex-månaders är ju inte riktigt samma sak.
:iagree:

Och lägger till att jag tycker du ska kika på Mikk-line och Reima. De har rejäla tossor med höga skaft. Nu är de visserligen också i sådana där dumma strl men du höga skaften under overallen gör iaf att de sitter kvar. Ullsockor i om det är rejält kallt. Jag köpte ett par på Tradera för 16:- (+frakt) till min minibuse som blir ett i november.

Barniallt vet jag har tossar med högre skaft men jag har inte provat dem eftersom jag vann mikk-linetossorna http://www.barniallt.se/butiken/index_vantar.html
Användarens profilbild
Av Kaja
#374570
Det finns ju booties från Robeez som är fodrade. Har hängt en del på engelska ebay och där kan man ofta hitta dem till bra pris...

//Kaja
Användarens profilbild
Av Helena
#375729
Tack för alla tips, jag ska se om jag kan få tag på ett par tossor på Tradera.
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
#376113
Ett tips är annars att fästa tossor med vanthållare. Vi hade ett par på Albert som var rätt stora så jag klämde fast vanthållaren i skaftet och fäste den sen i sjalen.
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
#376118
Var ju inte riktigt klar... Våra bästa tossor var ett par riktigt tjocka sockar i lovikagarn som min mormor stickade. Ordentligt höga skaft, och Albert var aldrig kall om fötterna.
Användarens profilbild
Av Måsen
#382085
Måsen skrev:Jag har köpt ett par tossor på tradera nu, en modell som jag sett finns i flera märken. Typ dessa: http://www.tradera.com/auction/auction. ... d=34647733
Jag kan berätta hur de verkar vara sedan när jag fått dem.
Nu har de kommit. De som jag köpt heter "reima" och det ska enligt uppgift vara storlek 0-6 mån. Tyvärr tycker jag att de verkar vara lite i största laget, vida i skaften. Men jag har ju ingen bebis att prova på ännu, så jag kan inte veta säkert hur de blir. :wink:
Användarens profilbild
Av Helena
#382883
Jag köpte ett par mikk-line på Blocket, de har kardborre, så jag tror nog att man kan spänna åt dem, men det blev fel storlek, storlek 1 som måste vara till en ett-åring. Saga drunknar i dem, det är svårt att få i hennes fot så långt så att den kommer ner till själva tossfoten. :lol: Och de går väl typ upp till rumpan på henne, ifall jag skulle sätta på dem, orkade inte försöka ordentligt.
Av Pétronille
#384908
Jag har hittat ett par jättegulliga små fårskinnsbabystövlar på texel-sweden http://www.slegh.se/
Hur mysiga som helst, 167 kronor. Storlek 20 har växmån för min sexmånaders, och jag tror jag ska prova det där med vanthållaren för dom glider av efter ett tag annars från lillfoten. Men jättegosiga och varma är dom!
Oj, nyfödd stod det. Såg inte det! Då är dom nog för stora.... :oops:

Jag har varit intresserad av spel under en lå[…]

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?