Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Funderar du på vilka tillbehö du ska ha till ditt bärverktyg? Titta in här.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Dafe
Har börjat fundera över bärandet på vintern, och självklart behöver man ju nåt som gör att man inte halkar med liten på magen/ryggen. Yaktrax eller nåt har jag sett att flera webbshopper säljer. Är de bra? Funkar de även på ren blank is? :? Tänker på att de består av ringar och inte piggar... *lite skeptisk* Vad har ni för sorts halkskydd?
Användarens profilbild
Av naimiez
Jag skall ha ett par Spiky. De köpte vi till svärmor och de har varit jättebra!
Användarens profilbild
Av sacha42
Tyras å Knuts mamma skrev:Jodå de fungerar bra på ren is, är lite otäka att gå på ren asfalt med bara
:iagree: annars gillar jag mina :D
Användarens profilbild
Av Helena
Yatrax passar inte till alla vinterskor, så man får se upp lite, bäst passar de till rejäla kängor tycker jag. Och de är livsfarliga inne i varuhus, men det är ju lite jobbigt att ta av och på dem, ifall man har bebisen i sjal, så jag ska nog köpa Spiky istället (även om jag tycker de är rätt fula :lol:)
Användarens profilbild
Av Filantra
Vi går med Yngsjö-brodden från Apoteket, 65 :-. Fula är de men effektiva på is. Köpte dem när jag var gravid och vägde 97 kg och var livrädd för att ramla.
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Jag har ett par Yaktrax Pro och är nöjd med dem. Dock passar de inte på mina lite nättare vinterskor utan sitter bäst på lite grövre kängor. Dock tycker jag nog inte kvalitén är så bra som jag hade hoppats. Det har blivit jack i gummit där det går i kors så de håller nog inte en hel säsong till :cry: Men jag tycker man har bra grepp med dem. På blankis får man gå lite försiktigt, men det kändes aldrig osäkert.

Och när vi ändå pratar broddar kan jag tipsa om att man kan köpa Yaktrax till bra pris genom Brukshundklubben :D Tror de tog 250:- för Pro förra året.
Användarens profilbild
Av doddit
Jag hade spiky förra vintern. Tycker dom är jättebra. Blir inte hala heller när man går på bar mark. Behövde aldrig ta av dom från skorna när jag gick inne i centrum osv.
Av tumbler
Helen skrev:Jag har Spikey i min webbutik och tycker att de är lättare att gå på stengolv och upp och ner i trappor med.

I oktober kommer jag att göra en prisdrive inför vintern på dem.
Men är dom tillräckligt bra till is och snö här ute i skogen till mig??? :? :)
Användarens profilbild
Av Monique29
Oj skriver upp spikey på min inköpslista nu ;)

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?