Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Funderar du på vilka tillbehö du ska ha till ditt bärverktyg? Titta in här.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Petra
Hittar ingen länk just nu. Men många jaktbutiker säljer ponchos med "ficka" där man får ut bössan genom. Dom funkar jättebra till sjalbarn. :lol:
Användarens profilbild
Av EmilsMamma
Tror att Babyboden skall ta in en regnponcho från Suses. Samt bärjackan. Se denna tråd: http://www.sjalbarn.se/data/forum/viewtopic.php?t=30239
Användarens profilbild
Av Kotten
Liten trådkapning: var hittar man vanliga cykla till jobbet-ponchos?
Användarens profilbild
Av Vida
Åhlens har en genomskinlig, vilket känns bra, för då ser folk varför man ser så konstig ut... Kostar hundra pix!
Användarens profilbild
Av naimiez
NeaVida skrev:Åhlens har en genomskinlig, vilket känns bra, för då ser folk varför man ser så konstig ut... Kostar hundra pix!
Åh...jag var i stan häromdagen.....och skulle till Åhlens men hann aldrig :-(
Användarens profilbild
Av Sarai
Kotten skrev:Liten trådkapning: var hittar man vanliga cykla till jobbet-ponchos?
Tillbaka till trådstarten- jag har en vanlig "cykelponcho" till sjalbärning på magen. Den har så lång halsöppning att barnets huvud kan titta upp. Man kan också dra igen halsöppningen med hjälp av kardborreband ovanför barnets huvud för att inte bli genomblöt på bröstet. Minns inte märket, men jag köpte den på Stadium.
Användarens profilbild
Av Sara med Elin
Kotten skrev:Liten trådkapning: var hittar man vanliga cykla till jobbet-ponchos?
Min sambo köpte en på ICA Maxi för 29 kr, mörkblå, de fanns även i rött. Provade den idag till sjalbärning, men det dög den inget vidare till, det gick inte att justera hålet för huvudet, så huvudet kunde inte titta ut. Hon fick sitta helt under ponchon, så hon blev ju i varje fall inte blöt. Som tur var regnade det inte så länge.

Måste hitta en sjallösning för regn nu, för min lilla gillar inte att äka barnvagn. Har man sydväst på bebisen när huvudet sticker upp, eller?
Användarens profilbild
Av Sarai
Sara med Elin skrev: Har man sydväst på bebisen när huvudet sticker upp, eller?
Japp, därav den plötsliga efterfrågan på sydväster under Köp-och-sälj-rubriken, antar jag.
Jag valde mellan två olika cykelponchos, och tog den med störst halsöppning för att kunna få plats med bebisens huvud. Men för 29 kr kanske man kan sätta en sax i halsöppningen och modifiera lite?
Användarens profilbild
Av naimiez
Sarai skrev:
Tillbaka till trådstarten- jag har en vanlig "cykelponcho" till sjalbärning på magen. Den har så lång halsöppning att barnets huvud kan titta upp. Man kan också dra igen halsöppningen med hjälp av kardborreband ovanför barnets huvud för att inte bli genomblöt på bröstet. Minns inte märket, men jag köpte den på Stadium.
Stadium har slut i hela Gbg! :-(
Användarens profilbild
Av Sara med Elin
Sarai skrev:Men för 29 kr kanske man kan sätta en sax i halsöppningen och modifiera lite?
Ja, jag funderar på att tejpa på silvertejp vid den tänkta öppningen, klippa och så klistra på lite kardborreband för att justera till rätt öppningsgrad. Fast först måste jag förstås införskaffa en sydväst. Puh. Jag gillar inte att springa i affärer precis.
Allra helst skulle jag vilja ha en regnpocho för två från Suse´s, och har fått mejlbesked från Babyboden att de ska ta in den. När och vad priset blir vet de inte än - man får hålla utkik på hemsidan. Eftersom vi har hund kommer det bli många promenader även i regn, så jag längtar efter ett riktigt smart regnskydd.
Senast redigerad av Sara med Elin den lör aug 26, 2006 12:38, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av Miamamman
Hoppas det är ok att ajg svarar här i tråden.
Jga arh fått typ 100 mail med frågor om den där regnponchon.
Vi kommer att ta in den. Tidtabell oklart ännu, hoppas så snart som möjligt, men det är ju en ny grej och många som vill ha och dom tillverkar väl för fulla muggar.
Priset kan ajg inte säga ännu, men jag kan ju inte trolla med knäna så den lär väl kosta ungefär samma som på andra ställen.
Användarens profilbild
Av Zandra
Hurra!

Jag som just skulle göra ett inlägg med precis den här frågan. Tack Naimiez och alla svarare. Åhléns imorgon. :D
Användarens profilbild
Av Sara med Elin
Sara med Elin skrev:
Sarai skrev:Men för 29 kr kanske man kan sätta en sax i halsöppningen och modifiera lite?
Ja, jag funderar på att tejpa på silvertejp vid den tänkta öppningen, klippa och så klistra på lite kardborreband för att justera till rätt öppningsgrad. Fast först måste jag förstås införskaffa en sydväst. Puh. /quote]

Nu har jag gjort det där, dvs fixat till den billiga ponchon med vävtejp och självhäftande kardborreband. Det blev jättebra, man kan ju justera öppnandet precis som man vill. Billigt också. Köpte en sydväst på H&M, det fanns visst inte i mindre strl än 86 cl, så hon får ha en bylsig mössa under till en början.

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?