Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Funderar du på vilka tillbehö du ska ha till ditt bärverktyg? Titta in här.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

#9459160
Har börjat bära Tösen på ryggen emellanåt, under hösten gick det bra med lite extra kläder på henne och mig, men nu när det blåser ännu mer och regnar en hel del så vill jag gärna ha jacka på mig.
Det slutar dock alltid med att jag tar henne på magen för att jag inte vill börja kämpa med jackan med henne på ryggen. Antingen så fastnar jag i jackan, eller så fastnar hon med huvudet någonstans och jag kommer inte åt att hjälpa henne... Är sambon hemma så kan han ju hjälpa mig, men dagtid är han på jobbet.
Ett fåtal gånger lyckas vi, som idag, men då åkte hennes mössa däremot av och det finns inte en suck i världshistorien att jag når att få på henne en mössa medan hon sitter på ryggen. (Som tur var skulle vi ut till sambon i trädgården, så han fick sätta på henne mössan igen.)

Hjälp mig!
#9459167
Jag använde inte jacka alls när lillan satt på ryggen förra vintern... Långsjalen värmde oss båda ganska bra ändå (plus mysoverall för lillan och tjock tröja för mig och andra icke-jackiga ytterkläder) och det blev sällan mer än en halvtimme ute ändå.

Som mössa använde jag diverse varianter som fästes under hakan på henne (snöre eller kardborreband) och hon var bara runt året och hade inte klurat ut hur man får av sig mössan än.

:hmm: Ska bli spännande att se hur det blir denna vintern. De senaste veckorna har hon sovit på ryggen två gånger (en timme per gång) och då hade jag inte jackan, men det är ju bara höst än. Kanske dags att köpa en jacka som är gjord för ryggbärande...
#9459173
Vad är det för jacka du har? Är det ett alternativ att ta på jackan på henne innan du sätter henne på ryggen? Det skulle nog funka med min tunna bärjacka. Däremot inte med min kappa från mamalila som jag aldrig lärde mig att få på oss själv med bebis på ryggen.
#9459214
Jag har inte fått ordning på det här med sjal, varken på mage, eller rygg, så vi har bärsele. Det blåser en hel del här omkring, är rädd att hon blir kall, men kanske ska satsa på något annat som stoppar vind och regn. :hmm:

Modellen är en Didymos, jag kanske kan trä den över huvudet på henne medan ligger hon i selen på sängen/soffan (hon har svårt att vara lugn om man ska hiva henne över axeln.) Dock vore det bra om jag kunde få till att ta av och på jackan med henne på ryggen, om man rör sig på olika ställen där jacka kan vara för varmt, men man inte vill plocka ner henne.
#9459261
Knyt an har också en bra video om att ta på bärjackan på ryggen.

https://www.youtube.com/watch?v=ioNm76HFqrw

Håller dock med om att det kan vara lurigt ibland och att mössor kan glida iväg när jackan dras över.
( Jag som bor i stan stoppade ibland andra människor och bad dem om hjälp att rätta till mössan. Bor man på landet kan det bli svårare att be om hjälp :wink: )
#9459271
kronärtskocka skrev:( Jag som bor i stan stoppade ibland andra människor och bad dem om hjälp att rätta till mössan. Bor man på landet kan det bli svårare att be om hjälp :wink: )
:tumup: Det har jag också gjort :mrgreen: Lite pinsamt men alla förstår ju att hjälpen behövs. Helst frågar jag andra småbarnsföräldrar.
#9463299
Ponyo skrev:
majo0322 skrev:Jag hittade efter ett tag ett sätt att svinga jackan även huvudet och pricka barnets huvud med hålet. Det tar dock litet plats när man övar.
Jag svingade också den. Annars kan den vara svår.
Jag har övat ett par gånger nu och hälften av gångerna funkar det klockrent! :tumup:
De andra gångerna fastnar jag antingen i någonting i hallen, eller så är jag för feg och får inte på den ordentligt vilket resulterar i en frustrerad tös. :Hahaa:
Esploriamo le Suonerie Gratis!

Ciao a tutti! Voglio condividere con te una grande[…]

Chcę podzielić się z Wami moim najnowszym odkrycie[…]

Ny forumägare & Sjalbarns framtid!

Jag surfar ofta på forumet medan jag spelar […]

¡Hola a todos! Quiero compartir con ustedes[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?