Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Funderar du på vilka tillbehö du ska ha till ditt bärverktyg? Titta in här.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Sara med alla barnen
Jag vill ha en hjälmmössa till Gabriel, en helt vanlig bebismössa i bomullstrikå typ. Men det får man visst inte ha om man är äldre en ett halvår... :hopmad: Oavsett vad klädaffärerna säger så vill jag iaf ha en. Någon som vet var man kan hitta en (på nätet tex) till en 10 månaders, dvs stl 80 ungefär. Huvudomfång vet jag ej...

tillägg: Nu såg jag att det fanns på Minimundus, i ulltrikå. Hur är det? Varmt? Kli-igt? Kan man ha ull på våren/sommaren? Någon som har en sån?
Av belinda
jag köpte en ullmössa i sån där hjälmodell på lammolen.com men nu har jag skickat tillbaka den för att byta till en silkesmössa istället vilket verkar vara jättebra till sommaren tycker jag. silke är ju inte lika varmt som ull men ändå mycket varmare än bomull :D
Användarens profilbild
Av VenusLi
Jag köpte till min pojke på HM, storlek 80 eller 86.

Han hade mycket öroninflammationer så jag hade en hjälmmössa på under den vanliga mössan. Det är säkert obehagligt om det blåser in örona när man är känslig.
Användarens profilbild
Av Sara med alla barnen
belinda skrev:jag köpte en ullmössa i sån där hjälmodell på lammolen.com men nu har jag skickat tillbaka den för att byta till en silkesmössa istället vilket verkar vara jättebra till sommaren tycker jag. silke är ju inte lika varmt som ull men ändå mycket varmare än bomull :D
Ja, där hade de ju från 10 månader, det borde ju vara perfekt. :tumup:
Användarens profilbild
Av Sara med alla barnen
Lise skrev:Jag köpte till min pojke på HM, storlek 80 eller 86.

Han hade mycket öroninflammationer så jag hade en hjälmmössa på under den vanliga mössan. Det är säkert obehagligt om det blåser in örona när man är känslig.
Jo, men nu har de inga på HM, eller de andra stora klädkedjorna, iaf inte här i stan...
Av belinda
Sara med 98+02+05 skrev:
belinda skrev:jag köpte en ullmössa i sån där hjälmodell på lammolen.com men nu har jag skickat tillbaka den för att byta till en silkesmössa istället vilket verkar vara jättebra till sommaren tycker jag. silke är ju inte lika varmt som ull men ändå mycket varmare än bomull :D
Ja, där hade de ju från 10 månader, det borde ju vara perfekt. :tumup:
varnar för små storlekar dock! jag tog stl frn 10 mån till min snart fem-månaders, så att han kan växa lite i den. (fast jag trorde är töjiga iofs men ändå) ullmössan som var för 4-9 mån satt perfekt på Lowe redan nu och de följer nog varandra lite i stl tror jag ullmössan och silkesmyssen så därav varningen :wink:
Användarens profilbild
Av Vinterdrake
Babyboden har också! Både i ekobomull och i ullsilke...
Användarens profilbild
Av Sara med alla barnen
Vinterdrake skrev:Babyboden har också! Både i ekobomull och i ullsilke...
Ja! :vågen: Ekobomull! Och inte dyrt! Perfekt :app: Jag beställer en direkt. :D
Användarens profilbild
Av Vinterdrake
Det var faktiskt en ren slump att jag såg det. Var där för att kika på vilka Babylegs-färger de har och så såg jag dom. Hade precis läst den här tråden, så jag skyndade mig hit igen... :)
Användarens profilbild
Av Sara med alla barnen
Vinterdrake skrev:Det var faktiskt en ren slump att jag såg det. Var där för att kika på vilka Babylegs-färger de har och så såg jag dom. Hade precis läst den här tråden, så jag skyndade mig hit igen... :)
Tackar och bugar för upplysningen. Konstigt för jag har kollat runt på barnklädessajter men helt glömt sjalsidorna :roll: Tur att andra är mer allerta :wink:
Användarens profilbild
Av Gaya
Nu har du väl redan beställt..men jag har en ullmössa. Använder den nu i det här vårvädret och den är perfekt!
Användarens profilbild
Av Suskiv
Jag hittade en hjälmmössa i bomull i storlek ca 80 på Cubus. Var jättebra till Torkel som rev sönder huvudet på nätterna. Billig var den också, tror den kostade 49 kr
Användarens profilbild
Av Vida
Holly har i större storlekar oxå, tror jag
Användarens profilbild
Av Maja & barnen
Det finns hjälmmössor med nötmönster från Ej Sikke Lej på elvasmatroll.se, visserligen bara upp till stl 68, men de är stora i storleken. Signe som är 14 mån, har 80 i kläder och normalstort huvud, vad jag vet, har stl. 62 i sin! :heart:

Fattar inte varför alla märken är så fega med hjälmmössor, annars kan de göra hur "smala" retrokläder som helst, men hjälmen "säljer bara upp till 3 månader". Jo, tjena, folk slåss ju om dem! :hopmad:

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?