Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Funderar du på vilka tillbehö du ska ha till ditt bärverktyg? Titta in här.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Carolinah
#9108500
Börjar fundera på om vi ska skaffa en bärjacka, bär mest på rygg, men ibland på mage. Är rätt kort, 1,58 cm lång så jag har ofta svårt att hitta kläder, vinterjackor tex brukar jag köpa på sportaffärernas barnavdelningar. Barnet är för tillf 10 mån och tanken är väl att jackan ska funka iaf nu o bästa vinter. Vad skulle passa oss bäst? Hur långt kommer man med en bärväst? Av jackor jag tittar på tycker jag MAM upgrade ser trevlig ut.
Användarens profilbild
Av Carolinah
#9114924
Mammazenita skrev:Har både mam o suses. Tycker bäst om suses :)
Den såg bredare och kortare ut än MAM, men det går kanske att justera i midjan? Nu börjar jag iof tveka över bärjacka ändå, känns lite sent. Men för framtiden kanske..
Av mammatillE
#9114931
Carolinah skrev:
Mammazenita skrev:Har både mam o suses. Tycker bäst om suses :)
Den såg bredare och kortare ut än MAM, men det går kanske att justera i midjan? Nu börjar jag iof tveka över bärjacka ändå, känns lite sent. Men för framtiden kanske..
Det beror på hur mycket du bär, jag bär uteslutande i princip och jag använder fortfarande bärjacka/bärfleecetröja nu när hon är 2 år.
Användarens profilbild
Av Carolinah
#9117310
Hm, kanske lika gärna kan vänta till nästa vinter då om det inte är försent då förstås. Men nu är ju denna vinter förhoppningsvis snart slut. Är mams jacka en riktig vinterjacka el är den tunn? Kan den användas under vår och höst?
Användarens profilbild
Av Mammazenita
#9117922
Carolinah skrev:Hm, kanske lika gärna kan vänta till nästa vinter då om det inte är försent då förstås. Men nu är ju denna vinter förhoppningsvis snart slut. Är mams jacka en riktig vinterjacka el är den tunn? Kan den användas under vår och höst?
Mam jackan funkar både vår o höst skulle jag säga :) men fördelen ( en av) med suses är ju att man kan använda fleece o skaljacka separat = åretrunt användning på den :)
Användarens profilbild
Av Carolinah
#9118264
Mammazenita skrev:Har både mam o suses. Tycker bäst om suses :)
Hur är modellerna på dem? Vilken är längst, vilken är bredast? Finns det dragsko på dem?
Användarens profilbild
Av Mammazenita
#9118445
Carolinah skrev:
Mammazenita skrev:Har både mam o suses. Tycker bäst om suses :)
Hur är modellerna på dem? Vilken är längst, vilken är bredast? Finns det dragsko på dem?
Mams är länge i modellen, ( mer " gå på stan jacka " tycker jag). De är väldigt olika . Det som är till mams fördel är att den är ngt lättare att sätta på vid ryggbärande. Större o lixom stadigare hål. Men den är för stor för mej ( har fått den) så kske därför jag inte riktigt kommer överens med den?... ( Har den utlånad för tillfället).Men det är en toppenbra jacka, med dragskor lite här o var " där det behövs... Om man ställer den mot suses så är det framför allt att s är så mång sidig som är till dess fördel , samt att hålet därbak stängs enkelt med 2 dragkedjor ( väldigt bra när man har ett större barn som vill komma ner ibland ) mam jackan är konstruerad med en flytt bar panel. Det är lite joxigare o jag gör det inte för en kort stund, vilket betyder att man får ett stort öppet hål bak i jackan ( kallt o ej spec snyggt;))när ungen inte sitter där o täpper till ... Men jag har en äldre modell av s och dess skaljacke tyg är mycket mjukare än i de nya, har en kombis som har den o tycker den är stel... Du har ingen du kan låna o pröva ? Är svårt att beskriva o smaken är ju så olika hur man tycker en jacka ska sitta...
Användarens profilbild
Av Carolinah
#9118512
Tack! Jag funderar faktiskt på att beställa båda och behålla den som känns bäst.

Jag har varit intresserad av spel under en lå[…]

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?