Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Funderar du på vilka tillbehö du ska ha till ditt bärverktyg? Titta in här.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Cillan
#9036896
Jag köpte en bärjacka från Lenny Lamb i storlek M men jag kan tälta i den. Tänker skicka tillbaka den och inte byta till s då det endast skiljer 2 cm på bredden och 1 på längden. Blev så besviken!! Det står att den tål regn (10000 i vattenpelare) och är vindtät. Det blåser och regnar mest här i skåne men kan bli kallt oxå. Vill kunna bära både på rygg och mage. Skulle eg vilja kunna använda den länge under våren oxå men viktigast under vintern.

Nu är då frågan vilken jacka jag ska ha. Tycker kring 1000 är ett bra pris men funderar på att mam babywearing coat. Visst den är lite dyrare men är den bra så får jag lägga till det.

Vilken jacka ska man satsa på då??
Användarens profilbild
Av Cillan
#9036920
Nackdelen är att den är dyrare än mam.
Användarens profilbild
Av Ketronya
#9036958
Jag gillar mam jättemycket! Snygg också tycker jag, den är stor i storleken dock så ta mindre om du köper en sån! Jag har den gamla modellen med isydd ärm.
Användarens profilbild
Av Cillan
#9036978
Suses ser ut att ha sämre passform än mam om man kollar på filmen på suses hemsida. Det ser ut som den ä stor runt om längst ner. Eller går det att dra ihop där nere? Fördelen med den är ju att den går att anv väldigt mycket under året eftersom det är 3 jackor. Men som sagt känns passformen konstig. http://www.suseskinder.com/apps/videos/ ... ith-deluxe

Har läst att den del inte tycker om när barnet har eget hål för huvudet men annars drar det väl kallt om bärarens hals. D kan man väl he en vanlig jacka om man inte vill ha det eller hänger inte jag med på skillnaden? Didymosen är kanske som utan det där egna hålet för barnet?

KÖpte du aldrig en maijat ponyo?
Användarens profilbild
Av Cillan
#9037010
Hur vind och vattentålig är suses jämfört med mam?
Suses känns kortare än mam sticker inte barnet fötter ut när de blir äldre?
Av Ponyo
#9037012
Cillan skrev:Suses ser ut att ha sämre passform än mam om man kollar på filmen på suses hemsida. Det ser ut som den ä stor runt om längst ner. Eller går det att dra ihop där nere? Fördelen med den är ju att den går att anv väldigt mycket under året eftersom det är 3 jackor. Men som sagt känns passformen konstig. http://www.suseskinder.com/apps/videos/ ... ith-deluxe

Har läst att den del inte tycker om när barnet har eget hål för huvudet men annars drar det väl kallt om bärarens hals. D kan man väl he en vanlig jacka om man inte vill ha det eller hänger inte jag med på skillnaden? Didymosen är kanske som utan det där egna hålet för barnet?

KÖpte du aldrig en maijat ponyo?
Nej. Dels hittade jag denna begangnad, dels velade jag om jag skulle sy egna paneler.
Slutade med didy och egensydda paneler till min varma jacka.
Användarens profilbild
Av Cillan
#9037013
Nolina skrev:Den har dragsko i midjan (lite långt ner på mig) och i nederkant. IOM att det blir som en flärp som man sätter i mellan bebisens huvud för att skydda din hals går det att lossa på den när bebisen somnat och stoppa in bebisens huvud i sjalen och stänga till flärpen lite om det blåster.
Menar du suses nu?
Bara så jag inte fattar fel :D
Användarens profilbild
Av Cillan
#9037020
Ponyo skrev:
Cillan skrev:Suses ser ut att ha sämre passform än mam om man kollar på filmen på suses hemsida. Det ser ut som den ä stor runt om längst ner. Eller går det att dra ihop där nere? Fördelen med den är ju att den går att anv väldigt mycket under året eftersom det är 3 jackor. Men som sagt känns passformen konstig. http://www.suseskinder.com/apps/videos/ ... ith-deluxe

Har läst att den del inte tycker om när barnet har eget hål för huvudet men annars drar det väl kallt om bärarens hals. D kan man väl he en vanlig jacka om man inte vill ha det eller hänger inte jag med på skillnaden? Didymosen är kanske som utan det där egna hålet för barnet?

KÖpte du aldrig en maijat ponyo?
Nej. Dels hittade jag denna begangnad, dels velade jag om jag skulle sy egna paneler.
Slutade med didy och egensydda paneler till min varma jacka.
Ja vela det kan man ju göra. Jag är nog Sveriges största velare :roll:
Blir nog aldrig klok på vad jag ska ha. Det kostar ju lite med, det är väl därför jag velar så mycket. Hade det rör sig om ett par hundra hade det ju inte varit så farligt att köpa fel.
Användarens profilbild
Av Cillan
#9037023
Nolina skrev:
Cillan skrev:Hur vind och vattentålig är suses jämfört med mam?
Suses känns kortare än mam sticker inte barnet fötter ut när de blir äldre?
Den är bra vindtålig,vattentåligther har den stått emot vanligt regn men inte riktigt längre. Bär jag tvååringen i sele på ryggen så sticker inte fötterna ut, han är ca 93-94 cm lång och i sele kommer barnet längre ner än i sjal. Jag har för mig att jag kunde bära en tvååring i M jackan utan problem också 175 cm och låååång rygg.

Det är Ingen toppenjacka, det vore att ljuga. Jag gillar inte riktigt passformen (mest pga fe korta ärmarna och den hade faktiskt fått vara längre) och materialet kunde varit bättre men lösningarna gillar jag.
Vad skillnaden på lösningen jämfört med mam?
Hur mycket minusgrader funkar med mam och suses?
Hur vind/vattentålig är mam?
Av Ponyo
#9037044
Fixa en bärträff så att du kan få testa bärjackor?
En fördel med Didyn är att den har normallånga ärmar. Nu har jag långa armar, så den är för korta på mig, men det är alla jackor. Och dessa är ändå av de längre.
Användarens profilbild
Av Cillan
#9037083
Jag gillar softshell. Funderar på om det finns softshelljacka mer än lenny lamb? Å så om mann kanske har en bärväst under.

Jag har varit intresserad av spel under en lå[…]

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?