Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Funderar du på vilka tillbehö du ska ha till ditt bärverktyg? Titta in här.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Cillan
#9037091
Nolina skrev:
Cillan skrev:Jag gillar softshell. Funderar på om det finns softshelljacka mer än lenny lamb? Å så om mann kanske har en bärväst under.
Mm, jag har haft planer på att sy en softshelljacka, borde kanske ta tag i det nu. Vet dock inte vilka som finns.
Gillar det materialet eftersom det står emot både vind och regn samtidigt som jag tycker man kan reglera värmen rätt bra beroende på vad man har under.

Lenny lamb har en men jag vågar ju inte byta till den eftersom jag blev så besviken på deras andra bärjacka. Annars hade den och deras fleeceväst kanske varit något. Peekaru har båda delarna oxå men det blir svindyrt enbart med jackan.
Användarens profilbild
Av Cillan
#9037563
Nolina: Tittar på dina bilder igen. FUnderar på om jag gjort fel. På Lenny lambs hemsida har de hela tiden panelen med luva fram, det var så jag provade. Fast du ser ut att ha panelen utan luva fram. Det kanske inte spelar någon roll hur man har det? Å andra sidan har den ingen passform utan panel heller, är bara rak lixom. Har din jacka dragsko på fler ställen än längst ner? Ska försöka fota den idag.
Användarens profilbild
Av Cillan
#9037583
Nolina skrev:
Cillan skrev:Nolina: Tittar på dina bilder igen. FUnderar på om jag gjort fel. På Lenny lambs hemsida har de hela tiden panelen med luva fram, det var så jag provade. Fast du ser ut att ha panelen utan luva fram. Det kanske inte spelar någon roll hur man har det? Å andra sidan har den ingen passform utan panel heller, är bara rak lixom. Har din jacka dragsko på fler ställen än längst ner? Ska försöka fota den idag.
Det är en suses jag har. Vet inte hur det är meningen att man ska ha panelerna på lenny lamb. Här har man en magpanel med fleece, en utan och en helt i fleece. Och ryggen är dragkedjeöppning på. Dragsko finns både längst ner och ungefär i navelhöjd.
Ja just det ja, är lite trött idag :oops:
Användarens profilbild
Av Mammazenita
#9042039
Jag har både en mam och en suses, och tycker de är bra på olika sätt. Mam är bra för den går snabbt o lätt att sätta på , men samma vinst kan man säga äv. Är nackdelen med den :ett väldigt stort hål för barnet. Och behövs hjälp för att knäppa tryckknapparna o knäpper man dem innan, åker de upp.
Suses är knixigare att få på tycker jag ( tightare hål) men bättre när den väl är på plats. Kanon är åxå att man så enkelt kan dra åt dragskon som stänger barnets hål- äv. Toppen att den ger ett så bra stöd för huvudet!
Bild
Bild
Den övre bilden är mam och den nedre sues.
M jackan är åxå väldigt stoooor och jag tycker att suses verkar mindre (äv om jag har xl på M och L på S), den sistnämnda är lite svår att stänga med mei tai knutar och långa barnaben ( som behöver puttas upp för att inte bli kalla).
finns för o nackdelar med båda, men nu tycker jag satt S vinner; med en noslängd, främst för alla smarta lösningar (som att jackorna går att använda separat). för en månad sen tyckte jag tvärtom :wink:
Av ylvast
#9042072
Jag tycker inte att Mams rygghål är för stort, det går ju att tighta till med dragskon! Fast det kanske beror på att jag har ett rätt litet barn än så länge? För oss ser det ut så här:

Bild

Däremot tycker jag att armarna (mina alltså) kan bli lite kalla. Jag skulle ha velat ha lite tjockare foder där, eftersom (jag i alla fall) väljer lite tunnare tjocktröjor när jag bär, eftersom barnet är som en liten kamin.

Fram kan jag tycka att den är lite kort, det känns som att det skulle kunna dra underifrån om jag inte hade hoodtröjor som täckte barnets fötter... Men min bebis är i och för sig redan rätt lång, och det kanske inte är meningen att man ska bära 72 cm's klumpar på magen :hmm:
Användarens profilbild
Av Ketronya
#9042082
Håller med om att mams hål inte är för stort, tightar till det rätt mycket när jag spänner dragskon! Problemet med trycknappar som går upp har jag helt enkelt löst med att jag klistrat ihop knapparna, finns inget tillfälle då jag kan se att jag skulle vilja ha de två yttre knapparna öppna ändå! Så nu funkar det helt optimalt och jag kan utan problem ta på jackan ensam om jag bara ser till att ha dragskon helt lös också spänner jag den sen!
Senast redigerad av Ketronya den tor dec 06, 2012 23:26, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av Mammazenita
#9042087
Ketronya skrev:Håller med om att mams hål inte är för stort, tightar till det tätt mycket när jag spänner dragskon! Problemet med trycknappar som går upp har jag helt enkelt löst med att jag klistrat ihop knapparna, finns inget tillfälle då jag kan se att jag skulle vilja ha de två yttre knapparna öppna ändå! Så nu funkar det helt optimalt och jag kan utan problem ta på jackan ensam om jag bara ser till att ha dragskon helt lös också spänner jag den sen!
Det var smart! Att klistra ihop dem, det ska jag med göra :tumup:

Jag har varit intresserad av spel under en lå[…]

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?