Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Funderar du på vilka tillbehö du ska ha till ditt bärverktyg? Titta in här.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av ylvast
#8996454
Jag ska investera i en bärjacka, men blir lite osäker på storleken. Jag har hört (och det står på hemsidan) att de är lite stora i storlekarna? Jag är 175 lång, väger drygt 60 kg (eller nu när jag ammar, typ 57...) och har i vanliga fall M eller storlek 38-40 på jackor/tröjor. Ska jag då satsa på en storlek S?

Hjälp mig kära sjalbarnare!
Användarens profilbild
Av kristinek
#9017908
Blev det bra med en S? Funderar på att beställa en Mam upgrade jag med. Vi är lika långa och väger ungefär lika mycket så om det funkar bra för dig borde det nog göra det för mig med :)
Användarens profilbild
Av Carolinah
#9109698
Skulle också vilja ha hjälp med stl! Funderar på att beställa en likadan. Jag är 1,58 cm lång, väger lite över 60 kg. Vad borde man satsa på?
Användarens profilbild
Av Carolinah
#9120793
Ja, vad har jag för stl nu, typ 38/40 mestadels. Hur tjock är jackan? Är tyget mjukt el mer prassligt? Svårt att bestämma mig.. MAM el Suses el bärjacka öh. Tycker bilden på din hemsida där du har jackan på dig ser bra ut.
Av ylvast
#9121020
Då funkar nog S bra för dig! Jag tror att jag läst att den är som mam deluxe-skyddet i materialet.

Den är inte så tjock, när det varit kallt har jag haft fleeceoverall på henne. Men jag älskar att man kan justera stödet för hennes huvud med tamparna man har över axlarna! Sjukt smidigt :)
Användarens profilbild
Av mandisg
#9150341
Jag är 157 cm och runt 55 kg. Sålde min upgrade i S för att den kändes som ett tält...
Användarens profilbild
Av mandisg
#9150342
Jag är 157 cm och runt 55 kg. Sålde min upgrade i S för att den kändes som ett tält...
Av Pralina
#9249884
Nu är ju tråden inte ny längre men eftersom det är höstmånad nu och det kanske är dags för inköp av bärjackor så tänkte jag svara ändå :wink:

Testade en MaM coat upgrade i storlek S. Jag har 5 veckor kvar av graviditeten, är jättetjock (på väg mot 87 kg ) och drar oftast 42/L både i vanliga och gravidkläder. Det var nästan så jag kunde dra igen jackan utan panelen med min jättemage. Så jackorna är generösa i storlekarna.
Esploriamo le Suonerie Gratis!

Ciao a tutti! Voglio condividere con te una grande[…]

Chcę podzielić się z Wami moim najnowszym odkrycie[…]

Ny forumägare & Sjalbarns framtid!

Jag surfar ofta på forumet medan jag spelar […]

¡Hola a todos! Quiero compartir con ustedes[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?