Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Funderar du på vilka tillbehö du ska ha till ditt bärverktyg? Titta in här.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Heybaby
#8987869
Bebisen är för stor för att rymmas under jackan på mig nu. Dessutom har jag tänkt börja bära på ryggen lite mer, vilket blir knöligt med en vanlig jacka. Tänkte därför investera i ett bärskydd. Bor i en kuststad i norrbotten så det är både kallt och blåsigt på vintern. Det bör därför vara vindtätt, men att det är väldigt vattentätt är inte så noga.
vilket är det varmaste bärskyddet? Eller ska man ge sig på att sy ett själv..? :hmm:
Användarens profilbild
Av Cillan
#9013120
Puffar din tråd ö
lite.

Vilket bärskydd är enklast att använda?
Av Heybaby
#9014139
Tack! :)
Jag har redan köpt ett bärskydd. Det blev ett mam deluxe. Har inte använt det så mycket, men tycker det är lite skumt. Tycker att min dotters fötter liksom sticker ut på sidorna på nåt sätt. Kanske jag som gör fel... Får öva lite mer.
Användarens profilbild
Av moggleif
#9014205
Heybaby skrev:Tack! :)
Jag har redan köpt ett bärskydd. Det blev ett mam deluxe. Har inte använt det så mycket, men tycker det är lite skumt. Tycker att min dotters fötter liksom sticker ut på sidorna på nåt sätt. Kanske jag som gör fel... Får öva lite mer.
Stoppa in fötterna och dra sedan snoddarna. På västkusten har jag provat med inneklädrr på barnet, tossar, vantar och mössa i minus femton. Funka bra. Fortfarande varm efter fyra timmar. Ingen vind den dagen...
Användarens profilbild
Av Cillan
#9084041
Jag har köpt en mam deluxe men tycker inte den klarar femton minus. Vid typ fem minus blir sonen kall på ryggen men det har jag löst genom att lägga i en extra fleecefilt som jag spänner fast med vanthållare. Jag bär på magen så all kyla kpmmer ju på hans rygg.
Av Heybaby
#9084049
Cillan skrev:Jag har köpt en mam deluxe men tycker inte den klarar femton minus. Vid typ fem minus blir sonen kall på ryggen men det har jag löst genom att lägga i en extra fleecefilt som jag spänner fast med vanthållare. Jag bär på magen så all kyla kpmmer ju på hans rygg.
Men då har du bara innekläder och sjal under bärskyddet eller? Annars låter det ju hemskt ovarmt.
Användarens profilbild
Av Cillan
#9084112
Heybaby skrev:
Cillan skrev:Jag har köpt en mam deluxe men tycker inte den klarar femton minus. Vid typ fem minus blir sonen kall på ryggen men det har jag löst genom att lägga i en extra fleecefilt som jag spänner fast med vanthållare. Jag bär på magen så all kyla kpmmer ju på hans rygg.
Men då har du bara innekläder och sjal under bärskyddet eller? Annars låter det ju hemskt ovarmt.
Innekläder, ullfrottéoverall och sjal.
Av Heybaby
#9084174
Cillan skrev:
Heybaby skrev:
Cillan skrev:Jag har köpt en mam deluxe men tycker inte den klarar femton minus. Vid typ fem minus blir sonen kall på ryggen men det har jag löst genom att lägga i en extra fleecefilt som jag spänner fast med vanthållare. Jag bär på magen så all kyla kpmmer ju på hans rygg.
Men då har du bara innekläder och sjal under bärskyddet eller? Annars låter det ju hemskt ovarmt.
Innekläder, ullfrottéoverall och sjal.

Oj. Jag upplever mitt mam deluxe som varmare än så. Fast jag kanske haft mer kläder när jag tänker efter...
Användarens profilbild
Av Carolinah
#9108460
Jag har också ett MAM deluxe. Brukar bära i upp till -10 ca. Har vanliga kläder samt vindfleeceoverall och ibland även ett ullfrotteställ under. Tycker värmen hålla bra på kroppen dock kan han ibland vara lite kall på benen fr låren o neråt samt fötterna (trots flera lager). Men på det stora hela är jag nöjd med bärskyddet, tycker det är enkelt o bra, men för min del kanske mer ett vår- och höstskydd.

Jag har varit intresserad av spel under en lå[…]

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?