Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Funderar du på vilka tillbehö du ska ha till ditt bärverktyg? Titta in här.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Carolinah
#8907057
Skulle verkligen vilja ha tips på vad jag borde skaffa, något av mams el annat? Inte bärjacka. Det är mest för att kunna bära på hundpromenad nån gång om dan, dock i de flesta väder, men ej i spöregn el mer än -12 ca.
Senast redigerad av Carolinah den ons okt 31, 2012 22:37, redigerad totalt 2 gång.
Av Kyltsi
#8907068
Personligen föredrar jag en bärjacka. Har varit helt oumbärlig för oss.
Vi har en väst också den är dock inte alls lika mycket använd, men när det har varit riktigt kallt har det varit skönt att kunna ta på sig den under jackan :tumup:
Och dubbelfuskpolo! Det tycker jag att man behöver under bärjackan.
Första vintern hade vi ingen sån och jag saknade det varje gång när vi var ute.
Användarens profilbild
Av Carolinah
#8907186
Det är ju så grisdyrt med bärjackor och frågan är hur ofta den kommer användas.. Men hursom, vilka är det som gäller då? Var hittas dubbelfuskpolo och vad är det?
Användarens profilbild
Av Faegis
#8907192
Vi hade inget särskilt bärskydd i vintras, utan jag hade en så pass stor kappa (min graviditetskappa) att jag kunde stänga den runt oss båda. Det funkade jättebra, men nästa vinter när E blivit större ryms vi nog inte längre.
Av Kyltsi
#8907210
Första året använde jag en bärjacka dagligen när det blev kallare. Den var mycket praktisk men jag gillade inte riktigt utseendet på den och den var lite för stor för mig så jag köpte en egen förra vintern, en jag suktat efter länge :)
I vintras använde vi inte bärjacka riktigt lika ofta eftersom dottern går gärna på egna ben, men den användes en hel del även då och nu av både mig och maken då den passade oss båda :tumup: (den lånade jackan skulle maken aldrig tagit på sig)

Jag fick min dubbelfuskpolo på köpet när jag köpte bärjackan(som jag köpte begagnad här på Sb).
Det ska finnas på flera ställen att köpa. De ställen jag kommer på just nu som säljer dubbelfuskpolon är knyt-an, Babydesign och myllymuksut.

Det kan vara värt att kolla efter en begagnad jacka här på SB, man kan spara många kronor på jacka då :tumup:
Och det samma med dubbelfuskpolo eller bärskydd om du vill ha det:)
Användarens profilbild
Av Carolinah
#8914183
Har funderat lite och tror nog bärskydd passar mig bättre än bärjacka. Mam:s skydd ser bra ut men vilket är mest allround? Behöver man flera för att täcka olika behov?
Av Isadora
#8914286
Bärskydd tycker jag är superbökigt. Välj istället en bärjacka som fungerar för dig året om, både med och utan barn. Själv föredrar jag Suses Kinder Coat. www.suseskinder.com Jackans panel kan stoppas i en nätficka bak i ryggen om du har bebisen i vagnen och vill ha jackan som vanlig jacka.
Jag vill inte bära ett barn utan på min jacka i sjal, det känns svårknutet. Och så känns det inte heller bra att bära utan ytterkläder på barnet under bärskyddet. Så därför går bärskydd bort helt för oss. Jag vill dessutom bära så nära som möjligt. Med tjocka ytterkläder mellan mig och barnet känns det tyngre och klumpigare.
Användarens profilbild
Av Carolinah
#8914382
Låter som att en jacka som man har året om riskerar att bli för varm på sommaren o för kall på vintern. Pga det o flera andra anledn. känns det som om bärskydd passar mig bättre. Då kan man knyta sjalen innanför jackan o ha den öppen när man bär framåt och ha selen utanpå jackan när man bär på ryggen. Så som sagt, vill gärna ha tips på vilket/vilka bärskydd som passar bäst? Än så länge bär jag mer inne än ute men kan tänka mig att det blir att bära på nån hundpromenad om dan i höst/vinter när sambon jobbar o det är för mörkt att gå när han kommit hem. Eftersom vi bor utanför samhället åker vi mycket bil men det blir nog även kortare bärande när vi är iväg nånstans även framöver.
Av Isadora
#8914727
Fast när jag menar en jacka som funkar året om, menar jag en skaljacka med en löstagbar fleecejacka innuti. Suses funkar så. En riktigt varm och go jacka på vintern och en skaljacka och en fleece att växla mellan på sommarhalvåret.
Av astekl07
#8923216
Jag kände mig inte alls bekväm i bärjacka utan föredrog ett MAM bärskydd. Det är inte alls krångligt när man har fått in snitsen på att sätta dit det. Har inte använt det på ryggen dock. Köpte det begagnat här för en billig peng och det var som nytt. Jag gillar kläder och vill känna mig fin och tyvärr uppfyllde inte den bärjackan jag provade och de jag såg riktigt det kriteriet. I och för sig var inte dunjackan jag kombinerade bärjackan med supersnygg heller, men betydligt bättre än bärjackorna. Köpte en längre dunjacka som jag kunde stänga dragkedjan på upp till höfterna ungefär trots att jag bar på magen. Var supervarmt och mysigt och ingen glipa någonstans. Anledningen till att jag köpte ny jacka och inte körde med min gamla var massiv viktuppgång under graviditeten, så den passade inte. Det tar tid att banta bort 30 kg (och jag jobbar fortfarande på det eftersom jag vägrade banta under amningen).

Jag har varit intresserad av spel under en lå[…]

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?