Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Funderar du på vilka tillbehö du ska ha till ditt bärverktyg? Titta in här.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Anso
#15904
Det här har vi inte pratat om ännu!
SKOR!
Har märkt att det är LITE besvärligt att knyta skor/kängor med barnet på mage i sjal. För att inte tala om när skosnöret går upp när man är ute och går och inte har något att sätta upp foten på.
Måste säga att skor med dragkedja är kanonbra, lite sämre sitter de ju på men det är så mycket lättare att få av och på dem.

Vad man kan tänka på när man bär mycket och dessutom också ammar samtidigt är att det blir rätt stor belastning på fötterna och man kan tänka på att ha skor med bra stöd för hålfoten så att man inte "trampar" ner sina fotvalv i onödan. Gympadojor brukar vara bra men då har vi ju problemet med att knyta snören istället.
Amningen gör ju att man liksom under graviditen är lite mjukare i sina leder/ledband.

Lite tips bara så där inför alla sköna vårpromenader. 8)
Användarens profilbild
Av AnKa
#15907
Snörproblemet kan man ju lösa genom att, göra som till småbarn, sätta gummiband i skorna istället och knyta dubbelknut. Så ett långt skohorn i hallen så får man snabbt och enkelt på sig skorna även om man har barn i sjalen.
Användarens profilbild
Av Anso
#15909
Har funderat på gummiband-värt att prova alltså.
Tackar!
Användarens profilbild
Av Fiffi75
#15919
Jag satte gummiband i mina när jag var gravid och jag har nästan levt i de skorna sedan dess! Jättepraktiskt. Jag köpte runt reåsband i syaffären kostade inte mycket och fanns i flera färger. så bara bytte jag ut snörena. Jag satte dessutom dit en dragsko-plastbit (vet inte vad det heter men en sån man klämmer ihop så kan man slytta på den brukar vara i neredkant eller kapuchong på jackor) Men det var lite överkurs för den har jag inte använt.

Men det är toppen kan verkligen rekommenderas. Har man sedan ett långt skohorn så är dagen gjord! :D
Av Koala
#15938
men naturligtvis...gummiband! Att jag inte tänkt på det!
Tack för tipset!

Och ett långt skohorn kan man ju längre inte leva utan.
Kommer ihåg en tid lååångt i fjärran när jag inte förstod vitsen med långa skohorn...ni vet tiden "f.f.g" (före första graviditeten) :)

Sen ett sko tips: Ecco Receptor! Världens bästa sko.
Mina fötter vägrar andra skor.

Jag har varit intresserad av spel under en lå[…]

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?