Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Funderar du på vilka tillbehö du ska ha till ditt bärverktyg? Titta in här.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

#15673
Är det någon som har ett bra tips på hur man gör med solen när man bär i sele eller sjal. Tycker att han vrider och vänder sig så att solen kommer i ansiktet hur jag än gör. Just nu har vi vintermössa och luva på overallen(när jag bär i sele).
Användarens profilbild
Av johanna
#15682
Förra sommaren hade Malte skärmmössa med en tygbit i nacken som täckte nacken helt. Du är ju händig, du kanske kan knåpa ihop nåt liknande i fleece? Så här ser den ut:

Bild
Användarens profilbild
Av AnKa
#15696
Haha vad lustigt. Jag tänkte just gå in och fråga efter bra solkräm till de små.

Åhh vad brun Liv blivit var det vänner som gillande utbrast i helgen. Jag som anser att små barn skall kyddas mot solen såpass att de inte blir bruna fick genast dåligt samvete. Jag har inte enns tänkt på att solen faktiskt bränner :oops:

Kepsar och solhatt är förståss bra och kanske man kan ha parasoll :) Fast det verkar ju jobbigt att släpa runt på.

Men en bra solkräm då? Det är ju ursvårt att hitta en som verkligen ger bra skydd. Så skulle jag ju vilja att den hade naturligt innehåll också. Finns det???Annars får nog risken med solen uppväga.
Användarens profilbild
Av Suskiv
#15808
Oj hjälp.

Solen har jag inte ens tänkt på. Har bara njutit av det sköna vädret. Dags att införskaffa solhattar till barnen. Har funderat på Sunmates solhattar. Nån som vet om de är bra.

Jsut nu har Tova en väpnarluva i bomull och Torkel har en bomullshjälm (tänk att de fanns i hans storlek)
Användarens profilbild
Av Tiz
#15810
Solhattar och kepsar med nackskydd finns på HM nu. Ska införskaffa tänkte jag.
Användarens profilbild
Av April
#15814
Åh, tack för tipset... Blir till att åka till H&M i veckan ;-)

Kram
Användarens profilbild
Av mojsan
#15833
huvudbonad till barn är ju en bra idé... om man inte har en modell som bara AVSKYR mössor, hattar, you name it. Hon tar av sig allt, sen fläktar det friskt i håret. Och alla andra barn har snällt på sig mössa. *hrmpf!*
Användarens profilbild
Av Helena
#15834
När det är lite kallare, men ändå soligt, så har Miles väpnarluva och en solhatt ovanpå (fast just nu har vi ingen bra solhatt, den trillar av hela tiden). Fast så länge man bär barnet på magen har man ju lite kontroll över det hela, värre när man bär dem på ryggen. Sen tycker jag att barnen automatiskt vänder sig bort från solen.
Jag gick till och med ibland ut med barnvagnsparasollet när det var stekhet och jag ändå skulle ut förra sommaren, och vi skulle gå där det absolut inte var skugga eller träd. Det borde göras små behändiga parasoll, som man kunde ha med sig, barnvagnsparasollet är inte alls skönt att hålla.
Användarens profilbild
Av HelenaW
#15837
En bra solkräm som vi alltid använt till Hanna är Dr Hauschkas speciella för barn, finns på hälsokostaffärer. Hon har aldrig bränt sig och knappast blivit solbränd alls, utan alltid varit liljevit & skön :wink: ! Eller som min man brukar säga till mig (som också är av det ljushyllta slaget med fräknar): "blek men intressant" :) ! Den kan jag rekommendera, dessutom med vettigt innehåll.
Användarens profilbild
Av AnKa
#15870
HelenaW skrev:En bra solkräm som vi alltid använt till Hanna är Dr Hauschkas speciella för barn, finns på hälsokostaffärer. Hon har aldrig bränt sig och knappast blivit solbränd alls, utan alltid varit liljevit & skön :wink: ! Eller som min man brukar säga till mig (som också är av det ljushyllta slaget med fräknar): "blek men intressant" :) ! Den kan jag rekommendera, dessutom med vettigt innehåll.
Skyddar den mot både UVA och UVB strålar? Och vet du vad för solskyddssubstans/er den innehåller???
Användarens profilbild
Av Mrs Data
#15890
Weleda har också fått solprodukter. Tror de kom så sent som förra året. Bara naturligt innehåll men jag kan inte svara på AnKas frågor tyvärr. Weleda brukar vara billigare än Dr Hauschkas.
Användarens profilbild
Av Alven
#15971
Suskiv skrev:Har funderat på Sunmates solhattar. Nån som vet om de är bra.
David har en Sunmate-hatt på avataren, funkar kanonbra. Men den var lite för stor i vintras, tog den minsta storleken. Borde passa perfekt till sommaren.
Av Gäst
#17411
Jag som är så händig kanske kan knåpa ihop något, hoppas jag. Till sommaren blir det en solhatt dock. Var in på HM och här fanns bara vita kepsar med tyg i bak... hm... inte jätteroliga. Fast det är ju ganska lätt att ta en annan keps och sy dit ett tyg... tack för insprationen.
Användarens profilbild
Av Kusmi
#17412
Det var jag som var gästen, är så van att jag loggas in automatiskt och så hade datorn varit på idag och jag loggats ut under tiden... tänkte att det skulle vara en :lol: efter det där om att jag är händig... också!
Användarens profilbild
Av Karint
#18240
AnKa skrev: Men en bra solkräm då? Det är ju ursvårt att hitta en som verkligen ger bra skydd. Så skulle jag ju vilja att den hade naturligt innehåll också. Finns det???Annars får nog risken med solen uppväga.
Nu vet jag inte hur gammalt ditt barn är, men efter vad jag har hört ska man inte ha nån typ av solskyddande produkt på barn under ett år. Istället ska man skydda med mössor och tunna men heltäckande plagg.

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Jag ville bara säga att jag läst, och un[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?