Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Funderar du på vilka tillbehö du ska ha till ditt bärverktyg? Titta in här.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Blixa
Nu SKA våren komma snart och då är det inte läge att tulta runt i vinterkängorna längre. Jag tycker alla skor för barn runt 1-1,5 år verkar vara antingen jättehårda och stela eller plastiga gymnastikskor. Vad kommer ni ha, eller vad har ni haft tidigare år, på era barns fötter när det blir torrare och varmare ute?

:help:
Användarens profilbild
Av Sannasmamma
Vi har köpt ett par kavat vårskor, de kan Sanna gå i utan problem och de är inte så hårda.
Användarens profilbild
Av jag71
Hos oss ahr vi haft Kavat skor. TIll tösen för det var dem enda skor som passade hennes fötter, breda och höga fotval har jag för mig att dem sa i affären att hon hade. Kavat till bonuspojken för han behövde stabila skor som gav stöd då han föddes med pejov (stavas nog inte så men ja.. det är snedstälda fötter, förkorta senor, och en del annat strul som det har varit) så hans sjukgymnast talade om vad för skor han behövde och dem som passade bäst för hans fötter var kavat.
Skulle tro att skrutt också får kavat skor! Varför bryta vanan? :lol: :lol: :lol:
Användarens profilbild
Av Tabby
KAnske ska du titta på Ecco eller Superfit till barnet om du inte tycker om Kavat.
Användarens profilbild
Av Blixa
Det lutar nog åt kavat då. Preschoolians har jag tittat på, de är så fina :heart: men jag vill nog kunna prova så här i början. Det ser ut som om Hektor ärvt mina vansinnesfotvalv och då får han inte ens på sig alla skor. Vinterkängorna fick han ha i storlek 22 för att de skulle gå på hans höga fot :lol:
Användarens profilbild
Av naimiez
diddeldi skrev:är inte kavat jättehårda? :mitvit:
Nja, men skall de inte vara ett bra stöd till foten? De behöver ju mycket stadga nu när de börjar gå...
Användarens profilbild
Av diddeldi
naimiez skrev:
Nja, men skall de inte vara ett bra stöd till foten? De behöver ju mycket stadga nu när de börjar gå...
fast i så fall skulle det ju vara jättedåligt att gå barfota och det är det ju inte...
Användarens profilbild
Av naimiez
diddeldi skrev:
naimiez skrev:
fast i så fall skulle det ju vara jättedåligt att gå barfota och det är det ju inte...
Fast jag har hört att de skall gå inne med Kavat i början också....för stödets skull....Just de här första lära gå skorna....
Användarens profilbild
Av Ester
vi köpte mjuka fina vincentskor till Alice i slutet av förra sommaren - de var toppen....men det finns så mycket olika skor.

Jag skulle gå till en riktig barn-sko-affär och be om hjälp.

de är bra på olika barnfötters behov.

Superfit har också jättefina lättare skor.
Användarens profilbild
Av diddeldi
naimiez skrev: Fast jag har hört att de skall gå inne med Kavat i början också....för stödets skull....Just de här första lära gå skorna....
:siishah: det verkar ju helt absurt? hur lärde sig barn gå när det inte fanns såna skor då? :roll: låter som nåt som skotillverkarna har kommit på :roll:
Användarens profilbild
Av Scharlott
diddeldi skrev:
naimiez skrev: Fast jag har hört att de skall gå inne med Kavat i början också....för stödets skull....Just de här första lära gå skorna....
:siishah: det verkar ju helt absurt? hur lärde sig barn gå när det inte fanns såna skor då? :roll: låter som nåt som skotillverkarna har kommit på :roll:
Ja, låter onekligen som försäljningsargument :roll: :wink:
Användarens profilbild
Av Blixa
Att det ska vara så svårt...

Det var det där med jättehårda skor som jag funderat över. Vill absolut inte riskera att forma om hans mjuka små fötter. Går stadigt gör han sedan ett par månader så det behövs nog inte så mycket extra stöd så.
Synd att preschoolians inte finns i butik, jag är jättesugen på att klämma på ett par. Men om det kommer olika sulor så blir de genast intressantare igen. :hmm:

Tack för att ni hjälper mig i skodjungeln!!
Användarens profilbild
Av Hella
Mockasiner eller skinntossor eller nåt...
Mina killar har haft mockasiner som uteskor när det blivit torrt och hyfsat varmt. Skor bara snubblade dem i när de nyss lärt sig gå.

Jag får väl skaffa ett par skor ändå kanske åt lillasyrran, för det är ju inte alltid det är torrt på marken, men min erfarenhet av kavat är att de är svåra att få på, svåra att få av och svåra att gå i för nybörjare ;-)

Ska ge mig ut på skojakt åt hela familjen så fort jag får en halv dag över och känner mig motiverad nog :roll:
Användarens profilbild
Av Zoi
Min stora kille har alltid haft kavat eftersom han har gått inåt med ena fotten. För honom har det varit bra med extra stöd. Lilleman fick också kavat när han började gå, till utomhus. Innan dess har vi haft Robeez och Inch-blue som skor.
Jag tycker att man kan ha skinntossar ute nu till våren. Det enda nackdelen är att det kan göra ont om man trampar på stenar och sånt eftersom det inte är någon direkt sula. Annars tycker jag dom funkar bra. Visst är kavat hårda men mina killar har alltid kunnat gå bra i dom redan från start. Och lär man sig gå mitt i vintern, så har man inte så mycket val än att köpa ett par skor till dom små. För man kan ju inte gå barfota på vintern. :wink:
Tycker jag svamlar lite så här sent. Men det jag vill ha sagt e att vi valde kavat och dom har varit jättebra. :wink: :D
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?