Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Funderar du på vilka tillbehö du ska ha till ditt bärverktyg? Titta in här.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av zandrama
#229320
Jag vill ha en med lååång, ställbar rem som man kan hänga diagonalt över sig själv och barnet. Samt såna där små clipsgrejjer som SkipHop-skötväskorna har så man kan sätta den enkelt på vagnen.

Det som är viktigt annars är att man får plats med ca 3 (tyg)blöjor, extra ombyte (body, byxor, strumpor), 2-3 IKEA-trasor (30*30 cm frotté), en stor burk mat, en sked, en liten tyghaklapp, ett litet paket våtservetter, nycklar, mobil, plånbok, en pocketbok, en extra napp, astmaspray, läppcerat och kamera.

Insåg just att en liten skötväska kanske inte är nåt för mig... :roll:
Användarens profilbild
Av EmilsMamma
#229403
Den optimala skötväskan ska packa sig själv med allt som behövs för varje typ av utflykt, inte ta någon plats, inte väga någonting och alltid finnas med :lol:
Användarens profilbild
Av Kaja
#229905
Jag tycker generellt att alla skötväskor är för stora. Jag tittade på en SkipHop Duo idag. Jättefin. Superpraktisk och lagom stor. Nästan. Den var lagom på bredden, men åtminstone 10 cm för hög. Det gör att det blir en hejjans trunk att släpa på om man ska ha den på axeln. OiiOii är också jättefina, men även där - resväskstorlek!

Jag vill ha en skötväska som kan övergå som handväska när den är klar och även agera handväska under tiden. Har man inte en vagn att hänga den på så får det inte bli för stort.

Till två barn behöver man ha plats med:
2-3 blöjor (totalt)
1 litet paket våtservetter (ungefär som en blöja i storlek)
1 liten vattenflaska
1 paket pappersnäsdukar

Till mig själv behöver jag ha plats med
nycklar
mobiltelefon
kalender
plånbok

Som sagt. En halv skiphop hade varit lagom...

//Kaja
Användarens profilbild
Av zandrama
#229980
Kaja skrev: Till två barn behöver man ha plats med:
2-3 blöjor (totalt)
1 litet paket våtservetter (ungefär som en blöja i storlek)
1 liten vattenflaska
1 paket pappersnäsdukar

Till mig själv behöver jag ha plats med
nycklar
mobiltelefon
kalender
plånbok

Som sagt. En halv skiphop hade varit lagom...
OJ! Vad impad jag blir av dig som klarar dig med sådär lite! :shock: :urule:
Användarens profilbild
Av Vida
#231582
Blixa: Lumbarväskan kostade 300 kronor om jag inte missminner mig...
Användarens profilbild
Av trollmamma
#240351
Jag är ju Väsk tokig o har nårga av dom nämda här :oops: 8)

Ikea-väskan är bra i "väskdelem men jag gillar inte remmarna som väska

Jag har P.o.P bältet tycker att den är bra men den går inte att stänga så saker åker ut :roll:

Stadiums Magväska är bra men lite lite använd här Maken tycker det blir turistkänsla + att den är tung
Patapum väskan är nu mer min handväska så det är typ näsdukar som är till ungarna i den :P

Den jag använder mest är Broloppet-ryggsäck för den är smidig o väger ingen ting den har ett nät på utsidan där kan ha det man snabbt ska åt .

Jag har oxå en större "cykelbudsväska med fack på sidorna o på framsidan men jag tappa sakerna i facken ..jag är för förvirrad känns det som När jag hade Skeppet (den stora vagnen ) var den kanon den rymmer allt till 2 troll o en mamma :lol:
Men nu är det inte lika mycket som ska med ....

Min vroloppetväska är så sliten att jag köpte en ny nyligen den är så bra !!! (billig oxå 5 kr på loppis )
Användarens profilbild
Av Skorpan
#240670
Jag har ingen skötväska alls. Tar en eller ett par blöjor med mig och det stoppar jag i handväskan eller innanför någna del i sjalen eller kanske i fickan på ERGOn.
Användarens profilbild
Av anx
#477349
[
quote="Katharina"]

Vi använder också tygblöjor så det tar ju mer plats och jag använder egna hemmagjorda våtservetter, så den burken tar större plats än en platt köpevåtservett gör.
Jag använder en zip-lock plastpåse till mina våtservetter. Mycket smidigare än en burk :wink: !
Användarens profilbild
Av Helena
#484635
Skorpan skrev:Jag har ingen skötväska alls. Tar en eller ett par blöjor med mig och det stoppar jag i handväskan eller innanför någna del i sjalen eller kanske i fickan på ERGOn.
Jag var också sådan tidigare, men nu när jag har tre barn har jag blivit övertygad om skötväskans nödvändighet. Jag vill veta var jag har blöjor och våtservetter och annat ögonabums, annars får jag panik när vi är ute alla tre.
Jag har en sort som jag glömt vad den heter, man kan bära den på ryggen också, så det är smart, men den är lite tung i sig själv tycker jag. Jag kan stoppa i en hel långsjal i den och en massa annat, men det blir ju lite knöligt förstås.
Av Pétronille
#485990
När jag inte har vagnen med eller en större väska där skötväskan ingår i form av plastpåse :) så brukar jag använda en liten väska från Babybjörn som är tänkt att hängas på BB-selen, under den alltså, i knapparna där. Men jag brukar knäppa fast den runt tyget som går kring höften på sjalen (omslutet kryss), det blir alltså ett slags midjeväska. Men den är väldigt liten, det ryms precis nycklar, busskort, mobil och en blöja. Eftersom jag mest bär på ryggen funkar det inte med ryggsäck, så nån typ av midjeväska tycker jag är jättesmart. Något större kunde den vara bara.
Användarens profilbild
Av Fryle
#498592
Jag har en gammal skinnryggsäck där allt till två barn ryms fint i stort huvudfack och tre fickor på utsidan.

Ofta har jag dock inte denna med. Vi bor så att vi alltid måste köra och då får säcken stanna i bilen, dit man kan gå och "ladda om" om det behövs. Istället har jag en jacka (på sommaren väst) med många och rejäla fickor. Här ryms ett par blöjor, pappersnäsdukar, någon liten leksak och en trasa som kan användas till det mesta + nycklar, plånbok och annat till mig själv. Många gånger är ryggsäcken helt orörd, jag klarar nästan allt med jackfickorna.
Användarens profilbild
Av Sami
#656894
liten som en necessär och stor som en lastbil inuti, som kan bäras under barnet i sjalen som höft/rump/magväska och som axelväska och som ryggsäck... osv... men jag kan inte tala om den mer än så... men den finns! :roll:
har en själv och jag har hela huset med mig i den och packar även ner bilen när jag parkerar!!! :wink:
Användarens profilbild
Av zmurfan
#657632
mojsan skrev:
Sami skrev:... jag kan inte tala om den mer än så... men den finns! :roll: ...
...och den säljs...vardå??? :wink:
Om jag ska ta hänsyn till vad sami skriver så borde det vara en skötväska som säljs på pepplon.se och då borde det vara suse's skötväska för i beskrivningen till den står det att den är liten som en necessär. :)
Användarens profilbild
Av vanja77
#657668
helst skulle jag vilja ha en "bag of holding" dvs en liten påse som rent magiskt rymmer pricis allt man kan tänkas behöva och lite till *skratt* men i brist på detta tycker jag att P.o.P's bältesväska funkar finfint där kan man ha 2-3 blöjor, några våtservetter, en liten flaska vatten och någon napp om det skulle behövas plånbok , nycklar och mobil stoppar jag oftast i fickorna men även dom kan få plats med lite möda *ler*


(fast visst står en ergo-ryggsäck på önskelistan :roll: )
Esploriamo le Suonerie Gratis!

Ciao a tutti! Voglio condividere con te una grande[…]

Chcę podzielić się z Wami moim najnowszym odkrycie[…]

Ny forumägare & Sjalbarns framtid!

Jag surfar ofta på forumet medan jag spelar […]

¡Hola a todos! Quiero compartir con ustedes[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?