Hur ser den utimata skötväskan ut? : Sjaltillbehör - Sida 3 • sjalbarn.se

Aktuellt datum och tid: ons okt 28, 2020 18:47

Hur ser den utimata skötväskan ut?

Funderar du på vilka tillbehö du ska ha till ditt bärverktyg? Titta in här.

Moderatorer: krakri, God_cares, Hell Cat, Asia

Inläggav zandrama » fre maj 26, 2006 19:56

Jag vill ha en med lååång, ställbar rem som man kan hänga diagonalt över sig själv och barnet. Samt såna där små clipsgrejjer som SkipHop-skötväskorna har så man kan sätta den enkelt på vagnen.

Det som är viktigt annars är att man får plats med ca 3 (tyg)blöjor, extra ombyte (body, byxor, strumpor), 2-3 IKEA-trasor (30*30 cm frotté), en stor burk mat, en sked, en liten tyghaklapp, ett litet paket våtservetter, nycklar, mobil, plånbok, en pocketbok, en extra napp, astmaspray, läppcerat och kamera.

Insåg just att en liten skötväska kanske inte är nåt för mig... :roll:
Ängeln Gabriel f/d -04 * Vidar -05 * Svante -07 * Knut -10 * Hedvig -11
Användarvisningsbild
zandrama
SjalInventarie
SjalInventarie

Inläggav EmilsMamma » fre maj 26, 2006 20:42

Den optimala skötväskan ska packa sig själv med allt som behövs för varje typ av utflykt, inte ta någon plats, inte väga någonting och alltid finnas med :lol:
EmilsMamma
mamma till 3 härliga grabbar födda 9407, 9606 och 0502 :heart:
ERGO NG, denim * Stork Leo Marin 4.6 Leo Rouge 4.1 * Easycare Hav 3.7 * Hoppis Timbuktu 5.2m * Gauze Azurblå * Ringo Krustistel
Användarvisningsbild
EmilsMamma
SjalVäsen
SjalVäsen

Inläggav Kaja » lör maj 27, 2006 13:40

Jag tycker generellt att alla skötväskor är för stora. Jag tittade på en SkipHop Duo idag. Jättefin. Superpraktisk och lagom stor. Nästan. Den var lagom på bredden, men åtminstone 10 cm för hög. Det gör att det blir en hejjans trunk att släpa på om man ska ha den på axeln. OiiOii är också jättefina, men även där - resväskstorlek!

Jag vill ha en skötväska som kan övergå som handväska när den är klar och även agera handväska under tiden. Har man inte en vagn att hänga den på så får det inte bli för stort.

Till två barn behöver man ha plats med:
2-3 blöjor (totalt)
1 litet paket våtservetter (ungefär som en blöja i storlek)
1 liten vattenflaska
1 paket pappersnäsdukar

Till mig själv behöver jag ha plats med
nycklar
mobiltelefon
kalender
plånbok

Som sagt. En halv skiphop hade varit lagom...

//Kaja
Kaja
Jakob 040112 och Ellen 060305
http://www.kajaochlillakrax.se/
Användarvisningsbild
Kaja
SjalGalning
SjalGalning

Inläggav zandrama » lör maj 27, 2006 15:31

Kaja skrev:Till två barn behöver man ha plats med:
2-3 blöjor (totalt)
1 litet paket våtservetter (ungefär som en blöja i storlek)
1 liten vattenflaska
1 paket pappersnäsdukar

Till mig själv behöver jag ha plats med
nycklar
mobiltelefon
kalender
plånbok

Som sagt. En halv skiphop hade varit lagom...

OJ! Vad impad jag blir av dig som klarar dig med sådär lite! :shock: :urule:
Ängeln Gabriel f/d -04 * Vidar -05 * Svante -07 * Knut -10 * Hedvig -11
Användarvisningsbild
zandrama
SjalInventarie
SjalInventarie

fjällräven...

Inläggav Vida » mån maj 29, 2006 12:12

Blixa: Lumbarväskan kostade 300 kronor om jag inte missminner mig...
"Man måste förlåta den man var, så att man kan acceptera den man är, för att kunna älska den man kommer bli"
Användarvisningsbild
Vida
SjalGalning
SjalGalning

Inläggav trollmamma » tis jun 06, 2006 07:34

Jag är ju Väsk tokig o har nårga av dom nämda här :oops: 8)

Ikea-väskan är bra i "väskdelem men jag gillar inte remmarna som väska

Jag har P.o.P bältet tycker att den är bra men den går inte att stänga så saker åker ut :roll:

Stadiums Magväska är bra men lite lite använd här Maken tycker det blir turistkänsla + att den är tung
Patapum väskan är nu mer min handväska så det är typ näsdukar som är till ungarna i den :P

Den jag använder mest är Broloppet-ryggsäck för den är smidig o väger ingen ting den har ett nät på utsidan där kan ha det man snabbt ska åt .

Jag har oxå en större "cykelbudsväska med fack på sidorna o på framsidan men jag tappa sakerna i facken ..jag är för förvirrad känns det som När jag hade Skeppet (den stora vagnen ) var den kanon den rymmer allt till 2 troll o en mamma :lol:
Men nu är det inte lika mycket som ska med ....

Min vroloppetväska är så sliten att jag köpte en ny nyligen den är så bra !!! (billig oxå 5 kr på loppis )
cina med Tor 021127 Axel 040904
Hoppe: Dublin*utlånad , AA Rödruta * utlånad, Dydisar: Lena,Lars, Indio Natur* färgad brun och en Amazonas Carry Sling Lollipop.
Användarvisningsbild
trollmamma
SjalFantast
SjalFantast

Har ingen skötväska

Inläggav Skorpan » tis jun 06, 2006 14:26

Jag har ingen skötväska alls. Tar en eller ett par blöjor med mig och det stoppar jag i handväskan eller innanför någna del i sjalen eller kanske i fickan på ERGOn.
Mamma till två sjalade barn, som nu blivit rätt stora.
Användarvisningsbild
Skorpan
SjalNovis
SjalNovis

Inläggav anx » fre jan 26, 2007 10:55

[
quote="Katharina"]

Vi använder också tygblöjor så det tar ju mer plats och jag använder egna hemmagjorda våtservetter, så den burken tar större plats än en platt köpevåtservett gör.

Jag använder en zip-lock plastpåse till mina våtservetter. Mycket smidigare än en burk :wink: !
Användarvisningsbild
anx
SjalVan
SjalVan

Re: Har ingen skötväska

Inläggav Helena » ons jan 31, 2007 20:28

Skorpan skrev:Jag har ingen skötväska alls. Tar en eller ett par blöjor med mig och det stoppar jag i handväskan eller innanför någna del i sjalen eller kanske i fickan på ERGOn.

Jag var också sådan tidigare, men nu när jag har tre barn har jag blivit övertygad om skötväskans nödvändighet. Jag vill veta var jag har blöjor och våtservetter och annat ögonabums, annars får jag panik när vi är ute alla tre.
Jag har en sort som jag glömt vad den heter, man kan bära den på ryggen också, så det är smart, men den är lite tung i sig själv tycker jag. Jag kan stoppa i en hel långsjal i den och en massa annat, men det blir ju lite knöligt förstås.
Helena med Marek (13 år) och Miles (10 år) och Saga (7 år)
Användarvisningsbild
Helena
SjalInventarie
SjalInventarie

Inläggav Pétronille » tor feb 01, 2007 20:13

När jag inte har vagnen med eller en större väska där skötväskan ingår i form av plastpåse :) så brukar jag använda en liten väska från Babybjörn som är tänkt att hängas på BB-selen, under den alltså, i knapparna där. Men jag brukar knäppa fast den runt tyget som går kring höften på sjalen (omslutet kryss), det blir alltså ett slags midjeväska. Men den är väldigt liten, det ryms precis nycklar, busskort, mobil och en blöja. Eftersom jag mest bär på ryggen funkar det inte med ryggsäck, så nån typ av midjeväska tycker jag är jättesmart. Något större kunde den vara bara.
Bild
Pétronille
SjalInventarie
SjalInventarie

Inläggav Fryle » fre feb 09, 2007 11:13

Jag har en gammal skinnryggsäck där allt till två barn ryms fint i stort huvudfack och tre fickor på utsidan.

Ofta har jag dock inte denna med. Vi bor så att vi alltid måste köra och då får säcken stanna i bilen, dit man kan gå och "ladda om" om det behövs. Istället har jag en jacka (på sommaren väst) med många och rejäla fickor. Här ryms ett par blöjor, pappersnäsdukar, någon liten leksak och en trasa som kan användas till det mesta + nycklar, plånbok och annat till mig själv. Många gånger är ryggsäcken helt orörd, jag klarar nästan allt med jackfickorna.
Användarvisningsbild
Fryle
SjalInventarie
SjalInventarie

finns skötväska som är

Inläggav Sami » tis jun 05, 2007 15:43

liten som en necessär och stor som en lastbil inuti, som kan bäras under barnet i sjalen som höft/rump/magväska och som axelväska och som ryggsäck... osv... men jag kan inte tala om den mer än så... men den finns! :roll:
har en själv och jag har hela huset med mig i den och packar även ner bilen när jag parkerar!!! :wink:
mina sjalbarn födda 85,88,91,01,03,05 <3<3<3<3<3<3 Började bära barn 1985
Tidigare www.pepplon.se numera privatperson!
p.s menskopp är bäst!
Användarvisningsbild
Sami
SjalVan
SjalVan

Re: finns skötväska som är

Inläggav mojsan » tis jun 05, 2007 19:56

Sami skrev:... jag kan inte tala om den mer än så... men den finns! :roll: ...

...och den säljs...vardå??? :wink:
Mamma till Bella bus feb-04 och lillasyster feb-07. http://www.familjeliv.se/krypin/mojsan/
Användarvisningsbild
mojsan
SjalFantast
SjalFantast

Re: finns skötväska som är

Inläggav zmurfan » tis jun 05, 2007 22:33

mojsan skrev:
Sami skrev:... jag kan inte tala om den mer än så... men den finns! :roll: ...

...och den säljs...vardå??? :wink:

Om jag ska ta hänsyn till vad sami skriver så borde det vara en skötväska som säljs på pepplon.se och då borde det vara suse's skötväska för i beskrivningen till den står det att den är liten som en necessär. :)
Mina älskade barn:
Linnea 29/9-2003
Oscar 15/3-2005
Rickard 18/1-2010
Användarvisningsbild
zmurfan
SjalInventarie
SjalInventarie

Inläggav vanja77 » tis jun 05, 2007 23:15

helst skulle jag vilja ha en "bag of holding" dvs en liten påse som rent magiskt rymmer pricis allt man kan tänkas behöva och lite till *skratt* men i brist på detta tycker jag att P.o.P's bältesväska funkar finfint där kan man ha 2-3 blöjor, några våtservetter, en liten flaska vatten och någon napp om det skulle behövas plånbok , nycklar och mobil stoppar jag oftast i fickorna men även dom kan få plats med lite möda *ler*

(fast visst står en ergo-ryggsäck på önskelistan :roll: )
Användarvisningsbild
vanja77
SjalFantast
SjalFantast

FöregåendeNästa

Återgå till Sjaltillbehör