Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Funderar du på vilka tillbehö du ska ha till ditt bärverktyg? Titta in här.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Alven
#7632064
Alltså... Jag hade en Suse's förut och nu en MaM Upgrade. MaM är snyggare helt klart, men Suse'e är bättre tycker jag. Enklare att öppna för ryggbärning, man behöver ingen panel. Bättre lösning med snörena runt barnets axlar. Jag har haft den under flera Åreveckor utan att frysa det minsta, så den klarar rejäl kyla tycker jag. Så om du inte avskyr lavenderblått, ta en Suse's!
Användarens profilbild
Av Alven
#7632143
Bambi skrev:lavenderblått :ill:
Så tycker jag också, så jag bytte till MaM... men jag saknar funktionerna på Suse's!
Av puh
#7661464
SQ skrev:
Bambi skrev:Någon som sett eller testat en Peekaru soft shell jacka?

Jag behöver en bärjacka, helst i går. :roll:

Egentligen skulle jag ju kunna sy, men då måste jag försöka ta tummen ur och dessutom försöka fixa tid för det. *mutter*


Jag är sugen på att köpa en sådan. Men är de tillräckligt varma? Och hur är fickorna? Jag är ju en sådan som måste ha med mig hela världen när jag ska ut.
Jag vill också veta!!! Om de inte har paneler, hur tusan fungerar de då :hmm: Fattar inte när jag tittar på bilderna :| Men den verkade fin :D
Användarens profilbild
Av Scharlott
#7662033
puh skrev:
SQ skrev:
Bambi skrev:Någon som sett eller testat en Peekaru soft shell jacka?

Jag behöver en bärjacka, helst i går. :roll:

Egentligen skulle jag ju kunna sy, men då måste jag försöka ta tummen ur och dessutom försöka fixa tid för det. *mutter*


Jag är sugen på att köpa en sådan. Men är de tillräckligt varma? Och hur är fickorna? Jag är ju en sådan som måste ha med mig hela världen när jag ska ut.
Jag vill också veta!!! Om de inte har paneler, hur tusan fungerar de då :hmm: Fattar inte när jag tittar på bilderna :| Men den verkade fin :D
Hoppas det är ok att jag svarar även trots att jag säljer Peekaru och därför räknas som partisk. Syftet med mitt svar är dock att hjälpa er med era funderingar genom lite information där jag helt enkelt förklarar hur jackan ser ut lite mera i detalj 8)

Designen är ungefär densamma som för Peekaru Original bärväst, dvs formsydd utan de traditionella panelerna (vilka annars ofta finns på bärjackor). Istället finns dragkedja på sidan av jackan (vilken kan ses på nedanstående bilder). Vidare är jackan och västen formsydda där barnet skall sitta, så att det finns gott om utrymme även för ett relativt stort sjalbarn. Det finns två ganska rymliga fickor, vilka är placerade i den formsydda delen och försedda med dragkedjor. Dessa dragkedjor kommer dock inte i kontakt med barnet som bärs. Detta innebär att hela jackan är mjuk runt barnet och inga dragkedjor som skaver varken då man skall få på sig jackan (speciellt viktigt då man skall trixa på den vid ryggbärande :wink:) eller då man har jackan på sig.

När man skall sätta på sig jackan öppnar man sidodragkedjan, trär i sin ena arm i jackärmen, drar jackan över sitt och barnets huvud (varsin öppning), stoppar i sin andra arm i kvarvarande jackärm och drar slutligen igen dragkedjan i sidan 8)

Klistrar in ett par bilder. Dragkedjan syns speciellt bra på Peekaru Original bärväst. Ni ser även dragkedjan på jackan om ni kollar under ärmen på mamman som bär på magen.

BildBild
Bild
SQ skrev:Jag är sugen på att köpa en sådan. Men är de tillräckligt varma? Och hur är fickorna? Jag är ju en sådan som måste ha med mig hela världen när jag ska ut.
Hur varm jacka önskar du? Peekaru Soft Shell är tillverkad av Polartec PowerShield. Materialet har en mjuk fleecebeklädd insida och en vattentät utsida, vilket gör att det står emot de flesta typer av väder. Jackan är perfekt för utevaro under höst/vår och vintermånaderna. Den är dock en softshelljacka så den är inte vadderad. Vintertid kombinerar du med fördel med Peekaru Original bärväst i mjuk återvunnen fleece för extra värme och komfort.

Hoppas jag med detta inlägg kunnat räta ut några av era frågetecken 8)
Användarens profilbild
Av Asia
#7698170
tass och puff
Användarens profilbild
Av Elflin
#7699233
Bambi skrev:peekaru soft shell verkar vara den jacka jag behöver... :D
:iagree: Jag behöver också en sådan tror jag...

FÅr jag låna din tråd lite Bambi?

Hur stor är den i storlekarna? Om man hamnar mitt emellan storlekarna, vilken ska man ta då? Jag har 46 ung i jackor, ska jag ha 44/46 eller 48/50?
Användarens profilbild
Av Scharlott
#7704337
Elflin skrev:Hur stor är den i storlekarna? Om man hamnar mitt emellan storlekarna, vilken ska man ta då? Jag har 46 ung i jackor, ska jag ha 44/46 eller 48/50?
Det är amerikanska storlekar och jackorna är relativt rymliga. Tillverkaren rekommenderar att man väljer samma storlek som man har vanligtvis på sina ytterkläder. Peekaru Soft Shell är designad så att även ett större sjalbarn får plats (upp till ca 3 års ålder) och materialet jackan är sydd i är dessutom lite stretchigt. Har du 46 på andra jackor skulle jag rekommendera dig stl L (44-46) på Peekaru Soft Shell.
Av puh
#7711825
Elflin skrev:Jag har beställt min nu,så när jag får den ska jag ge en rapport!
Jag väntar :tumup:
Användarens profilbild
Av Elflin
#7750013
SQ skrev:´
funkar den utan barn också, eller ser det helt galet ut då? Tänker på om man lämnar på dagis och sen ska göra annat under tiden och inte vill gå hem och byta jacka.
Det ser helt galet ut!
Det är nog den enda nackdelen jag hittat hittills, att den inte fungerar utan barn. (Och möjligen att den är svår att få på sig i början, men det krävs nog bara lite träning.)
Den är mjuk och mysig, lagom varm för den temperaturen som vi har här just nu (några minusgrader) men kan nog fungera hela våren tror jag. Jag gick en snabb vända runt kvarteret i bara t-shirt och det var ganska kyligt efter en stund. Linnea hade ju tjocktröja på sig så hon var varm och go! (Jag var lat :wink:) Den är lätt att förstå sig på och att jag har svårt att få den på mig själv handlar om teknik.

Jag har varit intresserad av spel under en lå[…]

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?