Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Funderar du på vilka tillbehö du ska ha till ditt bärverktyg? Titta in här.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av katha
#7573938
Jag har gått och tänkt på att skaffa en bärjacka/kappa men vet inte vilken jag ska välja. Jag behöver råd.
Vilken har du? Hur tycker du att din sitter? Vilken storlek har du på vanliga kläder och vilken storlek har du på din bärjacka/kappa? Vilka har du provat, vad tyckte du om den/dom? :D
Användarens profilbild
Av zmurfan
#7573982
Suses Kinder Coat har jag. Köpt genom sjalbarns co-op tror det var under 2005. Jag hade den iaf den vintern första gången.

Jag har haft den till ett barn och två kompisar har haft den till sina barn med. Jag är storlek XL (46/48) upptill och tycker den sitter jättebra på mig.

Nu har jag inte provat några andra så jag kan bara uttala mig om den här och jag gillar den.
Det är en vindjacka med fleecejacka innanför. Man kan ha den som ogravid/utan barn med. Då är det en vanlig jacka.
Bär man barnet fram så sätter man till en panel i fram. Vill man bära barnet bak så öppnar man upp ett par dragkedjor bak så att barnet kommer ut.
Användarens profilbild
Av Suskiv
#7574059
Även jag har en Suses Kinder köpt på samma Co-op

Använt den till två sjalbarn och är inne på andra omgången som gravidjacka. Jackan är hur bra som helst. Jag har tvättat den med nikvax impregnering för att få den mer vattentålig.
Användarens profilbild
Av Droppen
#7574074
När Noah var liten hade jag Suse´s. Den är praktisk och bra med jag trivdes aldrig i den, tyckte den var ful.
Nu har jag Mamajacket som jag gillar jättemycket! Fast den är ju ännu inte bebistestad. :wink:

Har M i vanliga fall och haft/har det i båda jackorna.
Användarens profilbild
Av Sarai
#7575556
Har haft en Mamajacket, storlek L. Jag valde L för att få lite längre ärmar, men hade gott kunnat ha en M också. Jag gillar den, den är snygg. Enda nackdelen är att den inte står emot en Göteborgs höststorm utan extra kläder under. Den är inte vindtät eftersom den är i ull.
Av gurkan
#7576660
Jag har precis köpt en Divine Ride begagnat här på SB. Jag är nöjd! Det är en XS och jag har typ S i vanliga kläder. Den sitter lite pösigt, men är skön. Något kort i ärmarna dock.
Användarens profilbild
Av babette
#7576831
Jag har den röda Suses kindercoat! Tycker den är jättebra, förutom att den skulle kunna vara lite längre. När barnen blir längre är det lite knappt om plats för att snöra åt under fötterna. Annars tycker jag den fungerar bra. Många dragskofinesser. Huvan för barnet när man bär på ryggen har jag inte kommit underfund med bara. Den har ingen dragsko/fäste.
Har haft jackan en säsong. En kardborre har lossnat.
Användarens profilbild
Av Ms Morrison
#7577034
Har en sprillans ny Suses i garderoben som jag förhoppningdvids ska börja använda snart. Förra vintern hade jag en MaM upgrade i strl M som nu är alldeles för stor och som fått vandra vidare.
Användarens profilbild
Av katha
#7577221
Ingen som har testat Papoose?
Det är väl den som det lutar mot för mig fast suse`s verkar populär. Jag vill ha en kappa/jacka som går över rumpan och som man kan sitta på när man sätter sig ner. Ull och jag trivs inte ihop, det sticks.
Jag har satt ut köpesannons men alla verkar nöjda med sin bärjacka/kappa.
Ingen som har testat poncho?
Användarens profilbild
Av Alven
#7593828
Jag hade en Suse's med Ida, den var jättebra på alla vis utom att den är ful (inte mina färger, trivs inte alls i lavender). Så jag sålde den och köpte en brun MaM Upgrade istället. Den är skön och fin, använder den med bebis på magen och struntar i panelen eftersom jag kan knäppa den ändå med god marginal. Jag har inte testat den för ryggbärning, och det är ju det som är vitsen med en bärjacka tycker jag...
Esploriamo le Suonerie Gratis!

Ciao a tutti! Voglio condividere con te una grande[…]

Chcę podzielić się z Wami moim najnowszym odkrycie[…]

Ny forumägare & Sjalbarns framtid!

Jag surfar ofta på forumet medan jag spelar […]

¡Hola a todos! Quiero compartir con ustedes[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?