Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Funderar du på vilka tillbehö du ska ha till ditt bärverktyg? Titta in här.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av June
#7528117
Skulle vilja veta vad ni tycker om dessa, hur de är i storleken och hur praktiska de är för ryggbärande.
Användarens profilbild
Av Sarai
#7575551
Har ingen erfarenhet av mamaponcho, men en äiskäponcho har jag. Jag har storlek L/XL. Först köpte jag S/M men jag är för lång för den (175 cm). Jag skulle säga att din omkrets inte spelar så stor roll, det finns gott om tyg, men om du är över 165 cm ska du ha L/XL.
Den funkar utmärkt på ryggen när jag väl lärde mig att svinga den över huvudet och pricka barnets huvud i hålet. :) Nackdelen med ponchon är att den inte har ett eget huvudhål för barnet vilket gör att det kan bli rätt kallt på din rygg eller ditt bröst. Jag tycker inte att den medföljande halsduken funkar, men jag löste det med en dubbelfuskpolo.
Användarens profilbild
Av LillaG
#7576599
Jag köpte en aiskäponcho i somras och har börjat använda den nu. Den är helt underbart skön och go!! :tumup:
Jag har inga barnerfarenheter än, men gigantmagen hålls varm :wink:. Den kom dessutom med en dubbelfuskpolo.
Användarens profilbild
Av Scharlott
#7586539
Jag har en Mamaponcho med lösa ärmar (finns ju i en modell utan och en med ärmar) och den fungerar toppenbra både på mage och rygg. Eget huvudhål för barnet gör att man slipper "glipan" mellan sig och barnet. Mamaponcho är relativt tajta i passformen men jag upplever det ändå som man får god plats med ett större sjalbarn :tumup: Nu har jag dock inte använt den på ett tag eftersom sjalbarnet i fråga hunnit fylla 4 år :wink:
Kan även tillägga att jag kan anses som partisk i och med att jag också säljer Mamaponcho :wink:
Användarens profilbild
Av Sarai
#7586805
Scharlott skrev:Jag har en Mamaponcho med lösa ärmar (finns ju i en modell utan och en med ärmar) och den fungerar toppenbra både på mage och rygg. Eget huvudhål för barnet gör att man slipper "glipan" mellan sig och barnet. Mamaponcho är relativt tajta i passformen men jag upplever det ändå som man får god plats med ett större sjalbarn :tumup: Nu har jag dock inte använt den på ett tag eftersom sjalbarnet i fråga hunnit fylla 4 år :wink:
Kan även tillägga att jag kan anses som partisk i och med att jag också säljer Mamaponcho :wink:
Hur bär man sig åt för att använda den på ryggen? *nyfiken* Sätta på den på barnet, sätta på barnet på ryggen och sedan dra på sig ponchon själv?
Användarens profilbild
Av Scharlott
#7587546
Sarai skrev:
Scharlott skrev:Jag har en Mamaponcho med lösa ärmar (finns ju i en modell utan och en med ärmar) och den fungerar toppenbra både på mage och rygg. Eget huvudhål för barnet gör att man slipper "glipan" mellan sig och barnet. Mamaponcho är relativt tajta i passformen men jag upplever det ändå som man får god plats med ett större sjalbarn :tumup: Nu har jag dock inte använt den på ett tag eftersom sjalbarnet i fråga hunnit fylla 4 år :wink:
Kan även tillägga att jag kan anses som partisk i och med att jag också säljer Mamaponcho :wink:
Hur bär man sig åt för att använda den på ryggen? *nyfiken* Sätta på den på barnet, sätta på barnet på ryggen och sedan dra på sig ponchon själv?
Två olika varianter finns vad jag kan komma på (och säkert fler också...). Jag har testat att först knyta sjalen och därefter sätta på ponchon, samt att sätta ponchon över barnets huvud innan man svingar och gör ryggknyt. Är nog en smakfråga vilket man tycker är lättast.
Användarens profilbild
Av June
#7587595
Scharlott skrev:
Sarai skrev:
Scharlott skrev:Jag har en Mamaponcho med lösa ärmar (finns ju i en modell utan och en med ärmar) och den fungerar toppenbra både på mage och rygg. Eget huvudhål för barnet gör att man slipper "glipan" mellan sig och barnet. Mamaponcho är relativt tajta i passformen men jag upplever det ändå som man får god plats med ett större sjalbarn :tumup: Nu har jag dock inte använt den på ett tag eftersom sjalbarnet i fråga hunnit fylla 4 år :wink:
Kan även tillägga att jag kan anses som partisk i och med att jag också säljer Mamaponcho :wink:
Hur bär man sig åt för att använda den på ryggen? *nyfiken* Sätta på den på barnet, sätta på barnet på ryggen och sedan dra på sig ponchon själv?
Två olika varianter finns vad jag kan komma på (och säkert fler också...). Jag har testat att först knyta sjalen och därefter sätta på ponchon, samt att sätta ponchon över barnets huvud innan man svingar och gör ryggknyt. Är nog en smakfråga vilket man tycker är lättast.
Hur gör man om barnet sover på ryggen och man bär i sjal. Dvs hur stöder man barnets huvud när man har en Mamaponcho så sig, då går det ju inte att dra ena axelbandet som stöd för huvudet?
Användarens profilbild
Av Scharlott
#7588239
June skrev:Hur gör man om barnet sover på ryggen och man bär i sjal. Dvs hur stöder man barnets huvud när man har en Mamaponcho så sig, då går det ju inte att dra ena axelbandet som stöd för huvudet?
Ja, detta är ju ett problem avsett vilken poncho eller bärjacka man har på sig :wink: Ett sätt att lösa det hela är att ha en kortare sjal eller liknande med sig och knyta den som huvudstöd när barnet somnat 8)

Jag har varit intresserad av spel under en lå[…]

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?