Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Funderar du på vilka tillbehö du ska ha till ditt bärverktyg? Titta in här.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Lingling
#12510
Ally skrev: Är det någon som beställt?
Undrar jag med, funderar på hur storlekarna är. Om jag inte bundit upp mig i annat jag tänkt sticka skulle jag kanske försöka mig på det. Alltid när jag ser såna där grejer vill jag göra själv.
Fast jag vill ha den där djupröda ... Kan ju ha den runt magen här framöver också, hemskt användbart :wink:
Kan ju egentligen inte vara svårare än ett par raggisar eller hur;)
Fast det tar längre - aj visste det var en hake!
Användarens profilbild
Av Lingling
#12525
Kristina skrev:http://www.babyhip.se/ har dom för 1595:- :shock: :oops: :roll:
Tack, idag hade de en infosida, förra veckan stod det bara att den skulle komma in - men de har inte den där härliga claret-färgen vad det verkar ...
Användarens profilbild
Av Suskiv
#12605
Är jag den enda som inte blivit såld på den. Är faktist inte alls sugen på en sån.
Av Alexandra
#12607
Suskiv skrev:Är jag den enda som inte blivit såld på den. Är faktist inte alls sugen på en sån.
Inte jag heller. Visst är den fin, men jag tycker att den verkar lite opraktisk med armarna låsta sådär :wink:
Och det känns som mycket pengar för den typen av plagg.
Användarens profilbild
Av Karen
#13444
http://www.littleturtleknits.com/patterns.htm

Här finns ett mönster till poncho att köpa. Den är inspirerad av den fantastiska holländska, men inte lika smashing. Den är kortare, bredare - och förstås därför mer praktisk antagligen. Med måttangivelser istället för exakt garn, så man kan välja garn själv.

Jag är lika fixerad som flera andra - bara måste ha en. Och den hemstickade är inte lika ball.

Men vad man borde göra, är ju en tröja, som går att vända på. Då kanske man inte kan få lika kroppsnära som ponchon - armhålen måste passa för både fram och bak, och då kanske extra vidd måste till som "påsar" till det hela.

Och den holländska ponchon borde ju ha några slags hål för sticka ut armarna, det skullle ju göra den mkt mer användbar.

Den mönsterkunniga väninnan, vad säger hon om tröja? Jag är superintresserad.
Användarens profilbild
Av Karen
#13445
lyckades inte få med signaturbilden i förra inlägget - här är febes och mitt julkort!
Av Annsofi
#13494
Kul att se att ni gillar Mamaponcho och det är verkligen urläcker! Jag blev förälskad och vill gärna kunna erbjuda fler den men tyvärr är priset från tillverkaren hutlöst högt vilket gör att den blir väldigt dyr. Anledning till att konstruktionssidan låg kvar lite för länge var nämligen att vi gjorde ännu ett försök att pressa priset men jag kan inte ta hem de volymerna de kräver i nuläget.
Ännu ett tyvärr är att den inte längre tillverkas i Claret. Det är möjligt det finns några enstaka exemplar kvar hos någon som säljer dem i Tyskland men tillverkaren har slut och nya är inte planerade.

När det gäller säsong så beror det lite på var i landet man bor. För en skånevinter fungerar den utmärkt. Ja, kanske inte de dagar vintern faktiskt drabbar oss men i vanliga fall så. Idag hade vi 10 plus och jag bar den med tröja under.

Om den är praktisk eller ej. Nja det är nog en smaksak. Jag bär den och känner mig supersnygg men en bärjacka som tål lite regn och vind är mer praktiskt det kommer man inte ifrån. Mamaponcho osar lyx. En härlig känsla när man för det mesta luktar bebiskräk...

Jag hoppas kunna möta upp på en sjalträff i Lund under våren och lovar komma i min Mamaponcho så åtminstone ni Skåningar får möjlighet att prova den. OM ni är intresserade förstås....
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
#13498
Lin skrev:Nä, nu får ni ju snart sluta prata om mammaponchon! :wink:
Jag är så lättpåverkad och nu vill jag också ha en... Usch vilket hemskt habegär man kan få... :shock: :wink:
Den ligger helt klart på min "vill ha även om det inte är jättenödvändigt"-lista inför ev.graviditeter i framtiden! Visserligen verkar ju en vindtät bärjacka vara betydligt mer praktiskt och mer "måste", men ponchon är ruskigt fin! (kanske finns det pengar till både och, om och när det blir dags för fler barn? Håller tummarna! :lol: )

Känner att det nästan är tur att detta med fler barn ligger ett tag framåt i tiden*, så att jag kan avfärda vissa vill-ha behov med att jag VERKLIGEN inte alls ens har användning för det/den/dom! :lol:


*framåt i tiden = där när jag vet vad jag ska bli när jag blir stor och vi har en ekonomi som faktiskt, åtminstone i teorin, går att leva på :wink:
Av Annsofi
#13509
Ja det är lite synd men de andra färgerna är också jättefina...
Såg att ni ska träffas på onsdag men det får nog tyvärr bli utan oss (igen..). Det har ju blivit ett riktigt litet Skånegäng - jättekul! Tyvärr upptäcker jag alltid det försent och har jag redan en hel del bokat i veckan så vill jag inte dra iväg Jonathan på ett äventyr till. Ska försöka kika in under bärsjalsträffen lite oftare så jag ser i tid när ni har något på gång. Skulle vara roligt att träffa er. Där vi bor är det bara jag själv som är sjaltokig...ännu kanske ska tilläggas... :wink:
Användarens profilbild
Av Lingling
#13666
Annsofi skrev:Ännu ett tyvärr är att den inte längre tillverkas i Claret. Det är möjligt det finns några enstaka exemplar kvar hos någon som säljer dem i Tyskland men tillverkaren har slut och nya är inte planerade.
:( :shock: :cry:

var ju den jag ville ha ... funderade på att beställa från en tysk(?) site just för det ...
Kanske ska snickra ngt i fleece då ...
Esploriamo le Suonerie Gratis!

Ciao a tutti! Voglio condividere con te una grande[…]

Chcę podzielić się z Wami moim najnowszym odkrycie[…]

Ny forumägare & Sjalbarns framtid!

Jag surfar ofta på forumet medan jag spelar […]

¡Hola a todos! Quiero compartir con ustedes[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?