Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Funderar du på vilka tillbehö du ska ha till ditt bärverktyg? Titta in här.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av mari_tres
#7221329
Har kommit på att den ultimata (för mig) väskan måste vara en thaiväska/hammockbag med spänne fram, så att man slipper trä den över huvudet.
Vet någon om det finns nåt sånt eller måste man sy själv?
Användarens profilbild
Av Hannah83
#7221407
Vad tänker du för spänne? Ett sådant som brukar sitta på väskor, med hål, eller vill du ha enklare? Eller knyta ihop ändarna. Eller en stor karbinkake som man hakar i en fastsydd ring. Oj, vilka ideér jag fick nu! Man kanske skulle sy en? :Hahaa: Så här får du ju inte göra mot mig, jag får ju så ont när jag syr. Nu blev jag ju jätte sugen ju. :lol:
Användarens profilbild
Av mari_tres
#7221470
Hannah83 skrev:Vad tänker du för spänne? Ett sådant som brukar sitta på väskor, med hål, eller vill du ha enklare? Eller knyta ihop ändarna. Eller en stor karbinkake som man hakar i en fastsydd ring. Oj, vilka ideér jag fick nu! Man kanske skulle sy en? :Hahaa: Så här får du ju inte göra mot mig, jag får ju så ont när jag syr. Nu blev jag ju jätte sugen ju. :lol:
:lol: Man kanske till och med skulle kunna göra spännet som en ringsjalsvariant där man kan spänna åt så mycket man vill... beroende på om man bär bebis eller tvååring *hmmmm* :hmm:
Användarens profilbild
Av Hannah83
#7221498
mari_tres skrev:
Hannah83 skrev:Vad tänker du för spänne? Ett sådant som brukar sitta på väskor, med hål, eller vill du ha enklare? Eller knyta ihop ändarna. Eller en stor karbinkake som man hakar i en fastsydd ring. Oj, vilka ideér jag fick nu! Man kanske skulle sy en? :Hahaa: Så här får du ju inte göra mot mig, jag får ju så ont när jag syr. Nu blev jag ju jätte sugen ju. :lol:
:lol: Man kanske till och med skulle kunna göra spännet som en ringsjalsvariant där man kan spänna åt så mycket man vill... beroende på om man bär bebis eller tvååring *hmmmm* :hmm:
Åh vad fränt! En ringväska! :app: :vågen: Fast då kanske man behöver små ringar? :hmm:
Användarens profilbild
Av mari_tres
#7221515
Hannah83 skrev:
mari_tres skrev: :lol: Man kanske till och med skulle kunna göra spännet som en ringsjalsvariant där man kan spänna åt så mycket man vill... beroende på om man bär bebis eller tvååring *hmmmm* :hmm:
Åh vad fränt! En ringväska! :app: :vågen: Fast då kanske man behöver små ringar? :hmm:
Fast grejen med thaiväska är ju att axelbandet är ganska brett... men alltför stora ska de nog inte vara ändå iofs.
Användarens profilbild
Av Hannah83
#7221527
mari_tres skrev:
Hannah83 skrev:
mari_tres skrev: :lol: Man kanske till och med skulle kunna göra spännet som en ringsjalsvariant där man kan spänna åt så mycket man vill... beroende på om man bär bebis eller tvååring *hmmmm* :hmm:
Åh vad fränt! En ringväska! :app: :vågen: Fast då kanske man behöver små ringar? :hmm:
Fast grejen med thaiväska är ju att axelbandet är ganska brett... men alltför stora ska de nog inte vara ändå iofs.

Aha har aldrig sytt nån. :oops: Hur breda är de då? Funkar medium sjalringar eller behöver man small? :hmm:
Användarens profilbild
Av mari_tres
#7221563
Hannah83 skrev:
Aha har aldrig sytt nån. :oops: Hur breda är de då? Funkar medium sjalringar eller behöver man small? :hmm:
Vet inte... medium kanske skulle kunna funka... vet inte hur stora small är?
Eller så är det enklast med klickspänne helt enkelt :hmm:
Användarens profilbild
Av Hannah83
#7221608
mari_tres skrev:
Hannah83 skrev:
Aha har aldrig sytt nån. :oops: Hur breda är de då? Funkar medium sjalringar eller behöver man small? :hmm:
Vet inte... medium kanske skulle kunna funka... vet inte hur stora small är?
Eller så är det enklast med klickspänne helt enkelt :hmm:

Ja men vad roligt med ringar! :loving: Har ett par rosa jag inte vet vad jag ska göra med, vore ju lite kul att testa! :tumup: Har ju tyvärr inget tyg till det, de går ju åt en del... :roll: Eller bara knytning vid axlarna eller nere vid väskan? :hmm: Kardborre håller nog inte! :Hahaa: Kanske om man använder en D-ring...
Användarens profilbild
Av mari_tres
#7221626
Hannah83 skrev: Ja men vad roligt med ringar! :loving: Har ett par rosa jag inte vet vad jag ska göra med, vore ju lite kul att testa! :tumup: Har ju tyvärr inget tyg till det, de går ju åt en del... :roll: Eller bara knytning vid axlarna eller nere vid väskan? :hmm: Kardborre håller nog inte! :Hahaa: Kanske om man använder en D-ring...
Med D-ring skulle det nog funka med kardborre tror jag. Men risken är ju att man kardborrar sönder en massa kläder :roll: Fästet ska nog sitta nere vid väskan, uppe vid axeln ska ju tyget vara skönt utbrett för att det ska vara bekvämt att bära väskan ju :this:
Användarens profilbild
Av Hannah83
#7221718
mari_tres skrev:
Hannah83 skrev: Ja men vad roligt med ringar! :loving: Har ett par rosa jag inte vet vad jag ska göra med, vore ju lite kul att testa! :tumup: Har ju tyvärr inget tyg till det, de går ju åt en del... :roll: Eller bara knytning vid axlarna eller nere vid väskan? :hmm: Kardborre håller nog inte! :Hahaa: Kanske om man använder en D-ring...
Med D-ring skulle det nog funka med kardborre tror jag. Men risken är ju att man kardborrar sönder en massa kläder :roll: Fästet ska nog sitta nere vid väskan, uppe vid axeln ska ju tyget vara skönt utbrett för att det ska vara bekvämt att bära väskan ju :this:

Ja sant. :lol: Men sitter kardborren nedtill så är det nog lugnt. :lol: Tåkigt om den blit utsliten dock. :roll:
Användarens profilbild
Av Panakeia
#7221726
jag har sytt en väska med klickspänne och rem som jag drar åt...eh, svårt att förklara - men bandet, det fasta är långt, och på den har jag fäst vanliga plastremmar med klickspänne som jag kan dra åt nåra decimeter. har endel produktutveckling att göra på den innan den hamnar på hemsidan dock...
Användarens profilbild
Av mari_tres
#7221762
Panakeia skrev:jag har sytt en väska med klickspänne och rem som jag drar åt...eh, svårt att förklara - men bandet, det fasta är långt, och på den har jag fäst vanliga plastremmar med klickspänne som jag kan dra åt nåra decimeter. har endel produktutveckling att göra på den innan den hamnar på hemsidan dock...
Lust att dela med dig av en bild på den outvecklade produkten? :floet2:
Användarens profilbild
Av Panakeia
#7221797
mari_tres skrev:
Panakeia skrev:jag har sytt en väska med klickspänne och rem som jag drar åt...eh, svårt att förklara - men bandet, det fasta är långt, och på den har jag fäst vanliga plastremmar med klickspänne som jag kan dra åt nåra decimeter. har endel produktutveckling att göra på den innan den hamnar på hemsidan dock...
Lust att dela med dig av en bild på den outvecklade produkten? :floet2:

jaaaa... men inte just nu, no ska jag tänkga datorn och ägna mig åt barnen tror jag

hörde just vid spelbordet

världens bästa elakaste syster.....bäst att ta en titt tror jag innan första delen försvinner.....
Användarens profilbild
Av Sarai
#7237984
Hannah83 skrev:
mari_tres skrev:
Hannah83 skrev:
mari_tres skrev: :lol: Man kanske till och med skulle kunna göra spännet som en ringsjalsvariant där man kan spänna åt så mycket man vill... beroende på om man bär bebis eller tvååring *hmmmm* :hmm:
Åh vad fränt! En ringväska! :app: :vågen: Fast då kanske man behöver små ringar? :hmm:
Fast grejen med thaiväska är ju att axelbandet är ganska brett... men alltför stora ska de nog inte vara ändå iofs.

Aha har aldrig sytt nån. :oops: Hur breda är de då? Funkar medium sjalringar eller behöver man small? :hmm:
Jag har gjort det! (Alltså inte jag, men svärmor sydde åt mig.) Jag kan meddela att det behövs minst Small sjalringar. Jag fick slå en knut runt också för att det inte skulle glida. Sätt ringarna längst ner på ena sidan. Jag satte dem längre upp och fick då och då mjölkstockningstendenser där ringarna klämde.. Numera har jag tagit bort väskan och knyter remmarna i stället, funkar lika bra. Det är super att kunna variera längden beroende på hur mycket man har under.

Jag har varit intresserad av spel under en lå[…]

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?