Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Funderar du på vilka tillbehö du ska ha till ditt bärverktyg? Titta in här.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av PrettyUgly
#7209632
Jag tänkte tipsa om en bärjacka som jag precis har köpt. Den är i fleece och den är så himla smidig. Det är en fleecejacka men en panel som sätter i antingen på magen eller på ryggen och sen tar man bara på den som en vanlig jacka. Inget hål som bebisens huvud som ska igenom så jättenkel att använda när man är själv. Den känns perfektt nu under våren och jag tror den skulle funka i göteborsk vinter med eftersom man blir varm när man delar jacka.

Jag beställde XS och den sitter perfekt på mig som är liten.
Det enda negativa jag kommit på med jackan är att det är galet dyrt för en fleecejacka men det får det vara värt för att slippa ha en jacka som ser ut som ett tält eller med ponchoform.

Bild
Bilden lånad från clarabulle.com

Här finns fler bilder: http://www.clarabulle.com/catalog/produ ... ucts_id=45
Och här är en sida som visar hur enkel den är att använda: http://www.clarabulle.com/veste-de-portage.html
Användarens profilbild
Av PrettyUgly
#7209696
JoJsMamma skrev:Oh my. Vad blev den totala kostnaden? I sek tack :lol:
Ehm 1200.... :hide:
Så himla dum tid att handla något när kronan är så svag men jag försvarar mig med att jag var desperat efter att ha sålt mitt bärskydd. Klä på ytterkläder på mig, Joar och sen knyta ihop allt är otroligt svettigt och knöligt och det är så skönt att slippa nu :D
Användarens profilbild
Av June
#7212688
Mycket fin. Sugen på att beställa en blir man ju. Men hur tycker du att den är i färgen och storleken? Tvekar lite mellan anthracite/purple eller charcoal/raspberry och mellan M och L.
Användarens profilbild
Av mari_tres
#7212697
Ser bra ut! :tumup: Jag har själv krängt på mig en stor fleecetröja nån gång över mig och M då det varit panik, men det såg nog bara ut som om jag hade en stor puckel på ryggen :lol:
Undrar hur den funkar med sele, tycker M kommer lägre ner på ryggen då :hmm:
Användarens profilbild
Av PrettyUgly
#7212779
June skrev:Mycket fin. Sugen på att beställa en blir man ju. Men hur tycker du att den är i färgen och storleken? Tvekar lite mellan anthracite/purple eller charcoal/raspberry och mellan M och L.
Jag beställde en färg som jag inte är jätteförtjust i (ruille dvs rost) eftersom det var den enda jag kunde tänka mig som fanns i XS. Men jackan är ju till största delen svart och fickorna tog jag bort så den känns ändå okej.

Storleken tycker jag känns bra, absolut inte stora i storleken. Jag är liten (under 160 cm och väger kanske 47-48kg) brukar ha 34 eller xs på jackor så det var det jag beställde och den sitter som ett smäck.

Jag skulle absolut beställa en som är svart istället för grå i alla fall oavsett accentfärg. Känns mycket mer som en vanlig jacka då.
Användarens profilbild
Av PrettyUgly
#7212782
mari_tres skrev:Ser bra ut! :tumup: Jag har själv krängt på mig en stor fleecetröja nån gång över mig och M då det varit panik, men det såg nog bara ut som om jag hade en stor puckel på ryggen :lol:
Undrar hur den funkar med sele, tycker M kommer lägre ner på ryggen då :hmm:
Jag har precis provat med sele och tyckte inte alls att den satt lika bra då. När man delar huvudhål så blir det kallt om ryggen eftersom panelen måste vara nerdragen ganska långt >.<
Användarens profilbild
Av mari_tres
#7212897
PrettyUgly skrev:
mari_tres skrev:Ser bra ut! :tumup: Jag har själv krängt på mig en stor fleecetröja nån gång över mig och M då det varit panik, men det såg nog bara ut som om jag hade en stor puckel på ryggen :lol:
Undrar hur den funkar med sele, tycker M kommer lägre ner på ryggen då :hmm:
Jag har precis provat med sele och tyckte inte alls att den satt lika bra då. När man delar huvudhål så blir det kallt om ryggen eftersom panelen måste vara nerdragen ganska långt >.<
Mmm, det var nåt sånt jag misstänkte. Läge att införskaffa en snygg mjuk halsduk då isåfall med andra ord :wink:
Användarens profilbild
Av June
#7218430
Vad blev det totala priset?
Av ClaraBulle
#7277755
Hej
Jag Cecile, de franska mamma gör Cali Calo bärjacka för min Company (jag jobbar ensam) http://www.clarabulle.com.
Jag talar inte svenska, så jag använde Google översättare som du! :shock: Som han säger att detta är lite konstigt, jag föredrog att fortsätta på engelska.

I have noticed that many swedish mums were interested in my Cali Calo fleece jackets, and I am very happy for that. I also understood that you find the jacket quite expensive for "a simple fleece" jacket, and I understand this feeling but I will explain for that.
The jacket is produced with OekoTex certified fleece, sewed in my countryside area in France (with inherent working costs) to limit transport and preserve employment in a countryside area formerly specialized in textile industry (we work with workshops of only up to 10 salaried). Besides, Cali calo has 3 zippers to fix the insert and close the jacket which is very costly compared to comparable price jackets), and uses specific sewing techniques to insure a long life to the jacket.
For these reasons, even at a price of 79€ which I understand is not "nothing", our margin on the jacket is low compared to the ones usually applied in textile commerce.

Moreover, we are constantly working on Cali calo (and also breast feeding tops), taking your remarks (on forums, with direct email remarks...) into account to make it a better companion for your carrying times.

For all these reasons, I unfortunately cannot reduce the selling price of Cali Calo.
I understand that shipping charges are also high for Sweden, so what I can propose to swedish mums is to offer shipping charges beyond 3 bought jackets or 220€ orders, with the assorted scarf for your baby offered in addition. It thus allows you to group your orders to lower costs.
The code you would have to use at the payment checkout page in the Gift vouchers & coupons area is "SVERIGE" (without quotes). It works by now.

I am very "hungry" to have your opinion on the jacket, to know about your specific swedish needs (for evolutions of the jacket : who knows...), so don't hesitate to contact me at
cecile@clarabulle.com. You can email me in french, spanish or english in decreasing understanding level :oops: My husband will help in understanding english anyway. :lol:
The web site will soon be available in english (and also spanish) so I hope it may be easier for you than using the Google translator, which is funny... but only for some time...
We're working hard on improving the site design also... :oops:

Thank you for having read this VERY (too) long message

Bien à vous / Kind regards
Cecile
http://www.clarabulle.com

Jag har varit intresserad av spel under en lå[…]

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?