Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Funderar du på vilka tillbehö du ska ha till ditt bärverktyg? Titta in här.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av jazoo
#7121340
Jag skall sy en skötväska och skissar nu på modellen.

Följande punkter tänkte jag få till:

* Stängning med dragkedja
* Många fack invändigt
* Lång och bred axelrem som går att justera till olika längder (beroende på om man bär den över sjalen eller axeln eller har den på vagn)
* Ett kort handtag så att det går lätt att greppa väskan om man vill bära den med ena handen
* Ev möjlighet att bära den på ryggen
* Ett par utvändiga fack och karbinhake för nycklar
* Extra blöjpåse fodrad med vaxduk/pul för blöta tygisar

Vad ska jag lägga till på listan? Vad är viktigt att tänka på tycker just du? Har du tips på hur jag ska sy? Vad är egentligen skillnaden mellan en skötväska och vilken annan väska som helst? Vilken är din favorit-skötväska?
#7121342
Ett fack speciellt anpassat för en liten vattenflaska kanske, så att den håller sig stående i väskan.
#7122845
Isanna skrev:Ett fack speciellt anpassat för en liten vattenflaska kanske, så att den håller sig stående i väskan.
:notes: Vattenflaska! Kanske som sidofack på utsidan, det gillade jag med min förra Skip Hop.
#7122848
Sannasmamma skrev:det är viktigt med många ytterfack, helst utan jobbiga lock, där man har allt lättillgängligt, som vattenflaska, plånbok, mobil osv. därför gillar jag skiphop.
Just det! Jag gillade det med min förra Skip Hop, men den jag har nu har magnetlås på ytterfickorna och jag är inte så förtjust.
#7122852
Summer skrev:skötunderlägg
påse för smutsiga bebiskläder

*funderar vidare* :hmm:
Måste man verkligen ha skötunderlägg? :hmm: Jag tycker att jag nästan aldrig använder det ändå.... Men när man behöver det så behöver man det verkligen. Får fundera lite. Kanske räcker det med en bit plastad frotté?
:notes: Påse för smutskläder noterat!
#7123147
jazoo skrev:
Summer skrev:skötunderlägg
påse för smutsiga bebiskläder

*funderar vidare* :hmm:
Måste man verkligen ha skötunderlägg? :hmm: Jag tycker att jag nästan aldrig använder det ändå.... Men när man behöver det så behöver man det verkligen. Får fundera lite. Kanske räcker det med en bit plastad frotté?
:notes: Påse för smutskläder noterat!
Något under tycker jag är bra, brukar använda en handduk + papperstvättlappar just under bajsrumpan, tänkte om man ville matcha med väskan så man ville sy ett särskilt... Kanske pul (eller som du säger plastad frotte, men det är tjockt och tungt tycker jag) och samma tyg som du syr dom andra sakerna i så det matchar men är tunt?

Om du har en nappbebis kanske en lite nappväska är bra också.
#7123188
Summer skrev:
jazoo skrev:
Summer skrev:skötunderlägg
påse för smutsiga bebiskläder

*funderar vidare* :hmm:
Måste man verkligen ha skötunderlägg? :hmm: Jag tycker att jag nästan aldrig använder det ändå.... Men när man behöver det så behöver man det verkligen. Får fundera lite. Kanske räcker det med en bit plastad frotté?
:notes: Påse för smutskläder noterat!
Något under tycker jag är bra, brukar använda en handduk + papperstvättlappar just under bajsrumpan, tänkte om man ville matcha med väskan så man ville sy ett särskilt... Kanske pul (eller som du säger plastad frotte, men det är tjockt och tungt tycker jag) och samma tyg som du syr dom andra sakerna i så det matchar men är tunt?

Om du har en nappbebis kanske en lite nappväska är bra också.
Jo det är klart. Jag tycker att V sällan bajsar när vi är ute, men det kan ju självklart förändras. Min förhoppning är dock att det ska funka med ec och att bajset mer och mer ska hamna i handfat toalett (nu är det kanske 50/50).
#7266558
KajsaW skrev:Skickar du mönstret när du är klar? ;-) 8-)
Visst :tumup:
Men det händer inte så mycket på den fronten just nu. Vet inte om det blir nåt om jag ska vara ärlig...
#7267210
jazoo skrev:
KajsaW skrev:Skickar du mönstret när du är klar? ;-) 8-)
Visst :tumup:
Men det händer inte så mycket på den fronten just nu. Vet inte om det blir nåt om jag ska vara ärlig...
Jag köpte tyg till min för snart ett år sedan. Så tyget finns redan. 8) :lol: Får väl se om jag någonsin får tummen ur, lilleman är snart 2 år... :rodna:
#7267253
Jag är inne på att sy nåt sånt här: Bild för de tillfällen man bara behöver ha med sig ett par blöjor och en burk mat :D JAg har ju oftast bilen med mig när jag är ute på språng och kan ha en del grejor liggande i den.
#7267518
kvarnvik skrev:Jag är inne på att sy nåt sånt här: Bild för de tillfällen man bara behöver ha med sig ett par blöjor och en burk mat :D JAg har ju oftast bilen med mig när jag är ute på språng och kan ha en del grejor liggande i den.
Snyggt och smart! :tumup:

Ja, jag har insett att egentligen finns inte DEN optimala skötväskan, det är snarare olika väskor för olika tillfällen...

Jag har varit intresserad av spel under en lå[…]

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?