Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Funderar du på vilka tillbehö du ska ha till ditt bärverktyg? Titta in här.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

#7065718
Fuskpolon saknas till min bärjacka och det blir en ganska stor glipa när man bär på ryggen. Har kollat runt lite på olika dubbelpolokragar, undrar nu om alla modeller fungerar när man bär på ryggen. Någon särskild som är att föredra?
#7067412
diddeldi skrev:hmm, det känns som att det skulle vara svårt att få på en dubbelfuskpolo bra bak på ryggen. kan inte barnet ha en egen fuskpolo och du en vanlig halsduk?
Ja det kanske inte funkar med dubbelfuskpolo på ryggen :hmm: Men det känns liksom som att man behöver täppa til glipan på något sätt.
#7127601
Jag fick fleece över och passade på att sy en fuskpolo till oss båda (fast de sitter inte ihop). Tyget går ner en liten bit på bröstet, tillräckligt att det inte blir någon glipa vare sig för rygg- eller magbärande. Jättesköna! Säkert skulle man kunna fästa knappar eller blixtlås för att fästa ihop dem så att det blir en dubbelfuskpolo, men jag har inte upplevt att det behövts. Det var superlätt att sy också!
(19.97 KiB) Nerladdad 539 gånger
#7129691
petraokalle skrev:Jag fick fleece över och passade på att sy en fuskpolo till oss båda (fast de sitter inte ihop). Tyget går ner en liten bit på bröstet, tillräckligt att det inte blir någon glipa vare sig för rygg- eller magbärande. Jättesköna! Säkert skulle man kunna fästa knappar eller blixtlås för att fästa ihop dem så att det blir en dubbelfuskpolo, men jag har inte upplevt att det behövts. Det var superlätt att sy också!
IMG_8876a.jpg
Hur sydde du? ;)
#7132432
JinxLinda skrev:
petraokalle skrev:Jag fick fleece över och passade på att sy en fuskpolo till oss båda (fast de sitter inte ihop). Tyget går ner en liten bit på bröstet, tillräckligt att det inte blir någon glipa vare sig för rygg- eller magbärande. Jättesköna! Säkert skulle man kunna fästa knappar eller blixtlås för att fästa ihop dem så att det blir en dubbelfuskpolo, men jag har inte upplevt att det behövts. Det var superlätt att sy också!
IMG_8876a.jpg
Hur sydde du? ;)
Jag måttade ut en rektangel som kändes lagom stor (alltså för att nå en bit ner på både bröst och rygg), sen rundade jag av kanterna med sax och sicksackade. Sen ritade jag en ring mitt på och klippte ut för hålet. Först blev den alldeles för liten för mitt huvud och jag fick klippa ut mer (men hellre det än att man klipper för mycket från början :lol:). Det blev inte perfekt runt, men vem bryr sig :roll: . Sen mätte jag omkretsen på hålet och klippte ytterligare en rektangel som var lika lång som omkretsen. För att det skulle bli lite mysigt och tjockt, så gjorde jag höjden dubbel mot hur jag slutligen ville ha den. Då kunde jag vika den längst upp mot halsen och ha sömmen nere i hålet. Sy fast de två delarna och voilá!

Jag använde en gammal fleecefilt som blev över efter att ha använts som stoppning i en meitai, så det blev ju tokbilligt att sy. Så här i efterhand hade jag gärna använt fleece av lite bättre kvalitet,, lite tjockare, jag kan tycka att det ändå blir lite svalt ibland om det blåser mycket ute. Men där jag bor blir det inte många riktiga vinterdagar ändå :?

Jag har varit intresserad av spel under en lå[…]

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?