Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Funderar du på vilka tillbehö du ska ha till ditt bärverktyg? Titta in här.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

#7065262
Jag har äntligen blivit med bärjacka! :vågen:
En MaM Upgrade, den verkar helt toppen, men den har ju såååå många knappar och tampar och tåtar och grejer. :shock: Säkert bra funktioner alltihop men hur ska man lyckas lista ut hur allt funkar? :hmm:
Ni som har MaM Upgrade: Hjälp mig med lite instruktioner och ge mig era bästa tips!
#7065448
tänker du bära på rygg eller mage? på magen är det inget speciellt man behöver göra, bara sätta på panelen. men på ryggen är det smidigt att fästa banden (som sitter fast i panelen) på insidan av jackan, över axlarna liksom. det finns spännen där för de banden. då kan man dra åt framifrån efter att man tagit på jackan över sig själv och barnet. man knäpper plastknapparna först också (innan man tar på jackan på ryggen).

och för att få en bättre passform behöver man oftast dra åt resårbandet i midjan och knäppa det på valfri knapp så den blir lagom tajt i midjan.
#7065466
diddeldi skrev:tänker du bära på rygg eller mage? på magen är det inget speciellt man behöver göra, bara sätta på panelen. men på ryggen är det smidigt att fästa banden (som sitter fast i panelen) på insidan av jackan, över axlarna liksom. det finns spännen där för de banden. då kan man dra åt framifrån efter att man tagit på jackan över sig själv och barnet. man knäpper plastknapparna först också (innan man tar på jackan på ryggen).

och för att få en bättre passform behöver man oftast dra åt resårbandet i midjan och knäppa det på valfri knapp så den blir lagom tajt i midjan.
Tack för svaret!
Plastknapparna ska alltså vara ihopknäppta. Ska alla knappar i själva jackans ryggöppning vara öppna?
#7065494
Disavi skrev:Undrar oxå.. :) Vill kunna få upp barnet på rygg utan hjälp.. Alltså, ja får upp henne på ryggen.. Men kan inte sätta på jackan utan hjälp.. :hellu:
Jag gjorde så att jag trädde jackan över dottern huvud först, sen trädde jag i mina armar. Det är lite teknik men det går. Svårt bara att man måste ha en ganska stor öppning för att få den över barnets huvud men sen vill man ju ha en liten öppning så att det inte smiter in kyla :hmm: Och när jackan väl sitter på plats så når man ju inte att stänga några knappar. Måste man ha medhjälpare eller?
#7066924
millla skrev:
diddeldi skrev:tänker du bära på rygg eller mage? på magen är det inget speciellt man behöver göra, bara sätta på panelen. men på ryggen är det smidigt att fästa banden (som sitter fast i panelen) på insidan av jackan, över axlarna liksom. det finns spännen där för de banden. då kan man dra åt framifrån efter att man tagit på jackan över sig själv och barnet. man knäpper plastknapparna först också (innan man tar på jackan på ryggen).

och för att få en bättre passform behöver man oftast dra åt resårbandet i midjan och knäppa det på valfri knapp så den blir lagom tajt i midjan.
Tack för svaret!
Plastknapparna ska alltså vara ihopknäppta. Ska alla knappar i själva jackans ryggöppning vara öppna?
bara plastknapparna ska vara knäppta, metallknapparna ska vara öppna.
#7066929
diddeldi skrev:
millla skrev:
diddeldi skrev:tänker du bära på rygg eller mage? på magen är det inget speciellt man behöver göra, bara sätta på panelen. men på ryggen är det smidigt att fästa banden (som sitter fast i panelen) på insidan av jackan, över axlarna liksom. det finns spännen där för de banden. då kan man dra åt framifrån efter att man tagit på jackan över sig själv och barnet. man knäpper plastknapparna först också (innan man tar på jackan på ryggen).

och för att få en bättre passform behöver man oftast dra åt resårbandet i midjan och knäppa det på valfri knapp så den blir lagom tajt i midjan.
Tack för svaret!
Plastknapparna ska alltså vara ihopknäppta. Ska alla knappar i själva jackans ryggöppning vara öppna?
bara plastknapparna ska vara knäppta, metallknapparna ska vara öppna.
:tumup: Tack!
#7066930
millla skrev:
Disavi skrev:Undrar oxå.. :) Vill kunna få upp barnet på rygg utan hjälp.. Alltså, ja får upp henne på ryggen.. Men kan inte sätta på jackan utan hjälp.. :hellu:
Jag gjorde så att jag trädde jackan över dottern huvud först, sen trädde jag i mina armar. Det är lite teknik men det går. Svårt bara att man måste ha en ganska stor öppning för att få den över barnets huvud men sen vill man ju ha en liten öppning så att det inte smiter in kyla :hmm: Och när jackan väl sitter på plats så når man ju inte att stänga några knappar. Måste man ha medhjälpare eller?
så gör jag också, lyfter jackan först över barnets huvud (spegel underlättar), och sen trär jag i armarna.

man drar åt öppningen med hjälp av snörena. man har alltså plastknapparna knäppta men inte de andra, då är öppningen fortfarande tillräckligt stor för att få över jackan över barnets huvud. sedan drar man åt i snörena som man alltså redan har fäst på insidan av jackan så att man kan dra framifrån. sen drar man åt och spänner med snörstopparna.

Jag har varit intresserad av spel under en lå[…]

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?