Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Funderar du på vilka tillbehö du ska ha till ditt bärverktyg? Titta in här.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av marlene
tips på vad? allmänt kläder eller sjalbärande och kläder?
Av luxia
marlene skrev:tips på vad? allmänt kläder eller sjalbärande och kläder?
Ja, hej, vad tydlig jag är i mitt frågande! :D

Jo, det blir ju bärande som vanligt. Vi brukar ha fleecetröja med luva på sonen, sjal, fleecetröja och vind- och vattentät jacka utanpå alltihop. (Tröja och jacka går om både bärare och barn.) Sen blir det halsduk och mössa på barnet, dito på bäraren. Brukar knöla ner vuxenhalsduken mellan oss, så blir det liksom uppfyllt där. Har en väpnarluva i ull till sonen. Jag tänkte att man kunde ha den (ganska tunn) med en alpackamössa utanpå. Raggsockor finns också att tillgå. (Och bäraren får ju ha varma byxor och kängor, såklart.) Hur låter det?
Användarens profilbild
Av marlene
det låter bra om det inte är tok kallt men då vill man väl ändå inte vara ute :lol: eller om barnet inte vill ner med jämna mellanrum. Hänger fötterna utanför eller hamnar dom innanför jackan? hänger dom utanför behövs nog mer än raggsockor
Användarens profilbild
Av marlene
marlene skrev:det låter bra om det inte är tok kallt men då vill man väl ändå inte vara ute :lol: eller om barnet inte vill ner med jämna mellanrum. Hänger fötterna utanför eller hamnar dom innanför jackan? hänger dom utanför behövs nog mer än raggsockor
Kan ju tilllägga att jag är ganska varm av mig så är man frusen så vill man kanske ha mer kläder på sig
Av luxia
Fötterna är innanför fleecetröjan, och barnet sitter där det sitter (när vi är utomhus).
Användarens profilbild
Av marlene
luxia skrev:Fötterna är innanför fleecetröjan, och barnet sitter där det sitter (när vi är utomhus).
Blir det ingen glipa i underkanten på jackan så borde det ju gå bra
Av luxia
marlene skrev:
luxia skrev:Fötterna är innanför fleecetröjan, och barnet sitter där det sitter (när vi är utomhus).
Blir det ingen glipa i underkanten på jackan så borde det ju gå bra
Dragsko med resårsnodd, serru!

Förhoppningsvis blir här lite kallt innan vi åker, så att man får känna på det. :)
luxia skrev:Jo, vi ska åka till Svalbard i slutet av januari, och där kan ju vara ganska kallt. Kan man få några tips av några vana norrlänningar?
Wow, coolt resmål - i dubbel bemärkelse ;)
amöba skrev:
luxia skrev:Jo, vi ska åka till Svalbard i slutet av januari, och där kan ju vara ganska kallt. Kan man få några tips av några vana norrlänningar?
Wow, coolt resmål - i dubbel bemärkelse ;)
Det är jazzfestival. :)

Jo, de har ju ingen sol då. Och dessutom är det nymåne. Men då ser man norrskenen bättre, säger min kompis som bodde där under vårterminen. :D
luxia skrev:Det är jazzfestival. :)

Jo, de har ju ingen sol då. Och dessutom är det nymåne. Men då ser man norrskenen bättre, säger min kompis som bodde där under vårterminen. :D
Norrsken?!?!?!! Nu blev jag ju inte alls avundsjuk *ironisk* Jag borde ha bott kvar i Umeå. Fast då borde min familj ha flyttat norrut också ;)
Användarens profilbild
Av SoFaD
Svalbard, det låter häftigt!
Men Norrsken har jag sett här, i lilla Närke. Sååååå fint är det! :-D
Användarens profilbild
Av SoFaD
det blev dubbelt inlägg....

:oops:

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?