Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Funderar du på vilka tillbehö du ska ha till ditt bärverktyg? Titta in här.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av sara f
#1700379
Funderar på att skaffa bärjacka, men har lite funderingar.
-Om barnet somnar när man bär på ryggen, går det då att ta av jackan utan att väcka barnet?
-Går det att justrera barnets huvud-öppning i höjdled så att man kan knyta på olika höjder?
-Har sett att en del modeller har luva för barnet. Kan man få upp den själv när man bär på ryggen, eller krävs det att någon hjälper till?
-Läste att alla jackor inte är regntäta trots att det står så i beskrivningen? Vilka håller verkligen för en rejäl regnskur?
-När barnet somnat på ryggen brukar jag dra tyget över huvudet som stöd. Kan ju vara lite svårt med jackan på. Hur gör man då?

Var nog det jag funderade på just nu. Hoppas någon har facit :wink:
Användarens profilbild
Av sara f
#1758088
Skaffade mig en bärjacka till sist, en sus´s kindercoat blev det. Tänkte besvara mina egna frågor, utifall att någon annan kommer att leta samma info som jag gjorde :wink: Sen är ju inte mina erfarenheter facit på något sätt, men jag hoppas att det kan vara till hjälp för någon i alla fall.

-Jag kan ta av jackan utan att barnet som sover på ryggen vaknar. Värre är det att få av mössan om man har sån med knytband under hakan :wink:
-Det går inte att justrera öppningen i höjdled, men jag har inte upplevt det som något problem. Jackan följer ju med och kommer bara lite högre upp/längre ner över rumpan.
-Det går inte att ta på barnet luvan själv. Jag har med nöd och näppe lyckats få på en mössa halvdant själv, och då är jag rätt rörlig i axlarna.
-Sus´s är inte vattentät alls, men med fleecen i så fungerar den även i regn, även om man känner sig fuktig efter ett tag.
-Man kan spänna åt kring huvudöppningen genom att spänna snören som går fram till framsidan av jackan på sus´s. När öppningen är tilltajtad tycker jag att barnets huvud får så bra stöd att det går bra att promenera raskt och röra sig även då barnet sover.

Jag måste säga att jag är grymt glad i min bärjacka :tumup: Även om den har en del brister så har den förenklat min vardag betydligt!
Användarens profilbild
Av Fjärilen
#1758107
Men får du på dej bärjackan med ett barn på ryggen? När du är ensam alltså.. Hur stort år det barnet isf? sticker det ut huvudet själv?
Jag har en bärjacka, Mam Upgrade, å jag får inte på oss den när jag är ensam. Saga får panik av att inte komma ut åå jag blir stressad, av hennes skrik, å varm å allt blir bara fel å vi tar vagnen istället
Användarens profilbild
Av sara f
#1758148
Jo, jag får på mig jackan själv med Ella, 6 mån, på ryggen. Jag svingar liksom upp jackan över henne, sen drar jag lite i den från sida till sida så att hålet kommer på plats över hennes huvud. Jag behöver spegel för att få ordning på det. Ibland trasslar det bara till sig, tex så kan innerjackan (i fleece) mot mössan bli väldigt motsträvigt och ibland sitter hon och kastar med huvudet så att det inte går...... Men när det inte går så beror det i regel på att jag fått hålet för långt från huvudet och alltså måste dra rätt jackan för mycket. Då är det bara att göra om. Det tråkiga är ju när jag trasslar med jackan så att mössan åker av. Då måste jag ta ur henne ur sjalen och göra om hela proceduren, för jag når inte att sätta mössan ordentligt på plats med henne på ryggen.

Långt svar på en kort fråga :roll: Hoppas det löser sig för er! Visst har väl mam upgrade fleecefoder som inte är avtagbart? Om det är avtagbart kan det ju annars vara en idé att öva utan foder, med bara det glattare tyget så att det går snabbare och Saga inte hinner få panik. Förstår verkligen att du ger upp om hon får panik och skriker, det skulle jag inte heller klara.

Jag har varit intresserad av spel under en lå[…]

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?