Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Funderar du på vilka tillbehö du ska ha till ditt bärverktyg? Titta in här.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Ester
#1646157
Någon som har provat den?

Jag funderar på om den funkar att ha under t ex en jacka eller är ärmarna för korta för det? :hmm:

Får liksom inget grepp om hur den egentligen sitter på kroppen - men den är onekligen väldigt lockande att köpa om den funkar under en jacka
Användarens profilbild
Av Scharlott
#1649328
Elin skrev:ingen som säljer den som har nåt att säga?
Nu har även jag hittat till tråden och det stämmer precis som sacha42 skriver att MammaBarn säljer Mamaponcho :wink:

Modellen Mamaponcho med ärmar har ärmöppningar samt lösa ärmar. Ärmarna är resårstickade i samma material som resten av ponchon. Jag har mätt en av ärmarna och den är 44 cm lång. Med tanke på att Mamaponcho är just en poncho är modellen sådan att ärmhålen finns placerade en bit ner på ponchon, till skillnad från en tröja där är hålen finns placerade uppe vid axeln.

Vad jag förstår funderar du på att ha ponchon under en jacka... menar du som ett extraplagg? Alltså för att få extra värme, är det så du tänker?
Användarens profilbild
Av Ester
#1649433
Scharlott skrev:
Elin skrev:ingen som säljer den som har nåt att säga?
Nu har även jag hittat till tråden och det stämmer precis som sacha42 skriver att MammaBarn säljer Mamaponcho :wink:

Modellen Mamaponcho med ärmar har ärmöppningar samt lösa ärmar. Ärmarna är resårstickade i samma material som resten av ponchon. Jag har mätt en av ärmarna och den är 44 cm lång. Med tanke på att Mamaponcho är just en poncho är modellen sådan att ärmhålen finns placerade en bit ner på ponchon, till skillnad från en tröja där är hålen finns placerade uppe vid axeln.

Vad jag förstår funderar du på att ha ponchon under en jacka... menar du som ett extraplagg? Alltså för att få extra värme, är det så du tänker?

jaha - så det är som jättelånga benvärmare för armarna? :hmm:

jo jag tänkte som den är och när det blir blåsigt ta en jacka på sig över ...om det nu går..men det borde det ju göra

har du nån bild på hur det ser ut när man bara har ärmarna på sig?

Hur sitter de uppe? Halkar de inte ner efter ett tag?
Användarens profilbild
Av Scharlott
#1649498
Elin skrev:
Scharlott skrev:Vad jag förstår funderar du på att ha ponchon under en jacka... menar du som ett extraplagg? Alltså för att få extra värme, är det så du tänker?
jo jag tänkte som den är och när det blir blåsigt ta en jacka på sig över ...om det nu går..men det borde det ju göra
Aha, du menar så... att komplettera med en jacka utanpå Mamaponcho de dagar det är extra blåsigt. Om det går eller inte beror nog framförallt på hur jackan ser ut. Det får i så fall vara en rymlig jacka. Även om Mamaponcho är relativt slimmad i passformen så blir det ändå mycket poncho under en snäv och figursydd jacka, men som sagt en rymlig jacka kan funka, eller en regnponcho för höstrusket. Är man däremot ute efter ett extraplagg att ha under jackan (vilket jag först uppfattade det som) finns det i mitt tycke bättre val än en Mamaponcho. I så fall rekommenderar jag istället en bärväst som är lite smidigare under jackan :wink:
Elin skrev:jaha - så det är som jättelånga benvärmare för armarna? :hmm:

har du nån bild på hur det ser ut när man bara har ärmarna på sig?

Hur sitter de uppe? Halkar de inte ner efter ett tag?
Ärmarna är resårstickade i samma material som resten av ponchon. De är smala och samtidigt stretchiga så tack vare resårstickningen sitter de bra på plats. I skrivande stund har jag dessvärre inga andra bilder på själva ärmarna. Dock finns en del bilder på själva produkten - Mamaponcho med lösa ärmar. Bidrar med ytterligare en utöver den som emelianna la in. Där syns ärmarna litegrann. Fler bilder finns här: http://www.mammabarn.se/list_varugrupp. ... Mamaponcho
Bild
Användarens profilbild
Av Ester
#1649516
Sharlott - nu komemr fler frågor....

ska man ta en storlek större om man vill ha en lite rymligare eller är de rmliga i storlek redan?
Hon som har en grå på sig på bilden ser ut att ha en lite större i förhållande till sin kropp än hon med den vinröda (på produktbilderna)

Jag vill inte ha en som sitter för slimmat...och jag har en jacka som jag har en rätt tjock stickad tröja på mig under nu, så det är inte nån figursydd historia till jacka direkt... 8)
Användarens profilbild
Av Scharlott
#1649541
Elin skrev:Sharlott - nu komemr fler frågor....

ska man ta en storlek större om man vill ha en lite rymligare eller är de rmliga i storlek redan?
Hon som har en grå på sig på bilden ser ut att ha en lite större i förhållande till sin kropp än hon med den vinröda (på produktbilderna)

Jag vill inte ha en som sitter för slimmat...och jag har en jacka som jag har en rätt tjock stickad tröja på mig under nu, så det är inte nån figursydd historia till jacka direkt... 8)
Mamaponcho är förhållandevis små i storleken. Så står man och väljer mellan två storlekar och inte vill att den skall sitta för tight väljer man med fördel den stora storleken. Däremot skall man inte generellt gå upp en storlek i förhållande till sin vanliga storlek för att man är rädd att ponchon är för slimmad. Gör man så blir ponchon för stor. Välj storlek på Mamaponcho utifrån din vanliga klädstorlek. Det finns rättså bra mått angivna på vår hemsida som du kan kolla på :wink: och så får du gärna maila mig så kan jag hjälpa dig med val av storlek om du vill.

Jag har varit intresserad av spel under en lå[…]

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?