Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Funderar du på vilka tillbehö du ska ha till ditt bärverktyg? Titta in här.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av autocrap
#1645582
Hej!
Jag är aningen förvirrad - på exempelvis knyt-an och edenbaby säljs ett brunt bärskydd, men trots exakt samma bild så kallas den ena vinter-skydd (och hamnar alltså inte i deluxe-kategorin) och den andra kategoriseras deluxe? De skiljer mycket i pris också, och jag blir inte klok på det. Vet ju att det finns två versioner, varav den dyrare är vindtät och varmare, men det är ju samma bruna bärskydd i de båda kategorierna? :?

ex - bild på samma bärskydd:
http://www.knyt-an.se/visa_produkt.asp? ... ate%2FLeek (bärskydd deluxe)
http://www.edenbaby.se/catalog.php?item=199 - bärskydd vinter (samma skydd, men inte deluxe?)

Hjälp en amningsmosig stackare att reda ut det hela, tack... :roll:
Användarens profilbild
Av diddeldi
#1645930
jag blir också förvirrad :wink: . för enligt all information vi har fått från leverantören så är brun med grönt foder (alltså chocolate/leek) ett vinterbärskydd, inte ett deluxe. kanske har det råkat bli fel hos knyt-an? prova att maila eller pm:a henne och fråga.
#1647424
Jag beställde just ett och vad jag förstår är det bruna (finns också i svart) årets modell av vinterbärskydd, alltså inte deluxemodellen. Men jag håller med om att det är krångligt, t ex verkar modellen ha förbättrats, så vinterbärskydden har några nya funktioner jämfört med tidigare modeller.
Användarens profilbild
Av autocrap
#1647656
Ah. Jag fick svar nu från en återförsäljare, och det är de där bilderna som krånglar till det... Årets vinterbärskydd är alltså det med ljusgrönt foder (syns på den fåniga mössan på barnet... ; ) och det bärskyddet är mer likt deluxe-versionen än det gamla. Hå hå ja ja. Deluxeversionen har alltså sandfärgat foder men är annars förvillande lik det "vanliga" vinterbärskyddet. Där ser man!
Användarens profilbild
Av jazoo
#1648034
Får man kapa tråden lite och fråga vad skillnaden egentligen är mellan bärskydden? Hur långt funkar deluxe-varianten i tex Stockholmsvinter?
#1649772
Svaret jag fick av babydesign som jag köpte av var att deluxevarianten har ett mellanmembran i fleecen som är vattentätt, annars verkar de vara identiska. Jag resonerade som så att om det störtregnar så har jag ändå paraply eller stor regnjacka över oss. Vinterbärskyddet verkar vara tillräckligt vattenresistent, tycker jag (å så kan man ju spreja på lite sån däringa impregneringsmedel kanske för lite extra vattentäthet?).
Användarens profilbild
Av jazoo
#1650732
petraokalle skrev:Svaret jag fick av babydesign som jag köpte av var att deluxevarianten har ett mellanmembran i fleecen som är vattentätt, annars verkar de vara identiska. Jag resonerade som så att om det störtregnar så har jag ändå paraply eller stor regnjacka över oss. Vinterbärskyddet verkar vara tillräckligt vattenresistent, tycker jag (å så kan man ju spreja på lite sån däringa impregneringsmedel kanske för lite extra vattentäthet?).
Tack!

Jag har varit intresserad av spel under en lå[…]

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?