Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Funderar du på vilka tillbehö du ska ha till ditt bärverktyg? Titta in här.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av MilanE
#1584958
Jag köpte ett par jättefina Babylegs som jag tänkte Tösen skulle få ha när vi är ute kortare svängar i sjalen/selen, men jag tycker att de tar åt så hårt runt det lilla gosiga låret...nån fler som upplever det så? Verkar inte riktigt bekvämt ju.

Kanske jag skulle kunna testa att töja lite i dem förstås :hmm:

Vad göra?
Användarens profilbild
Av zingo
#1585537
Använda dem som vanliga benvärmare! Jättebra att hålla byxor på plats :!:
Användarens profilbild
Av Suskiv
#1586637
Ja ofta hemma tillsammans med tröja och blöja.

Används även för att få bort glipan mellan trumpor och byxor.
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
#1586981
Här användes dem mest just som vanliga benvärmare (över foten och upp till knät typ) för att hålla samman byxor/strumpor/tofflor när lillebror satt i sjalen, ibland även hemma inne, precis som Suskiv skriver, med tröja och blöja. :-D
Användarens profilbild
Av Cayenne
#1586992
Suskiv skrev:Ja ofta hemma tillsammans med tröja och blöja.

Används även för att få bort glipan mellan trumpor och byxor.
:iagree:

Min lilla kan inte krypa ordentligt om hon inte har något på sig över knäna, så ibland har hon babylegsen över knäna tillsammans med tröja/body. När jag är ute med henne, tycker jag att de är jättebra! Perfekt att slippa glipan och hålla benen varma.
Användarens profilbild
Av nevin
#1587308
Jag använder gärna babylegs, nu när det börjar bli kallt igen ska de ligga framme bland sjalarna alltid. Lillen har också ganska goa lår, men jag tycker inte de verkar strama där, om de gör det kan man kanske dra ut resåren litegranna?
Användarens profilbild
Av MilanE
#1588571
Tack för svaren!

Jag ska testa stretcha dem lite upptill och annars är de ju super som vanliga benvärmare....vet inte vad jag har tänkt på :hellu: :duh:
Användarens profilbild
Av Helena
#1594070
När Saga var yngre hade hon för tjocka lår, de bara kasade ner. :D Men nu när hon har lite smalare lår, så vill hon inte ha dem längre. Fast vi köpte bara ett par, så det spelar inte så stor roll.

Jag gillade babylegsen bäst på sommaren, som skydd mot solen, när man bar.
Användarens profilbild
Av katha
#1595362
Hej!
Måste säga att jag blev nyfiken på vad detta var för nåt, har aldrig hört talas att det fanns en gång! Smart! :)
Och vart kan man köpa såna? Kanske nån som har några? :D
Användarens profilbild
Av zingo
#1596135
Jag har några köpta (finns hos tex http://www.Dunderbutiken.se)jättefina, har även fixat egna av tåstrumpor från jysk som jag klippt tårna av å sytt på en mudd. :D Dock inte till salu.
Användarens profilbild
Av nevin
#1621996
Nu när det blivit lite kallare har jag också tagit fram legsen, min lillkille har väldigt goa lår men det funkar bra tycker jag. Han har inga märken efter dem och han verkar inte själv tycka att de är obehagliga. Tvärtom är han nog ganska glad i dem, särskilt de fina som jag fått i ett byte, det är gröna apor på nederdelen och han är helförtjust i dem.

Jag tycker det är så skönt att bara kunna ha strumpbyxor eller leggings på, när jag bär honom, han blir så varm med byxor, och så ha legs bara på benen!
Användarens profilbild
Av lisusanne
#1624820
Jag har satt samma sida av benvärmaren uppe på låret varje gång, så den har töjt ut sig lite, (har kanske dragit lite i den också) samtidigt som den andra sidan sitter åt mer. Babyleggs är väldigt praktiskt inne då bebisen hade blöja eftersom man slapp dra på och av byxor, det är ju bara att byta blöjan. Jättebra istället för strumpbyxor under byxorna eftersom de bara är att dra av om det är varmt. Och för att hålla strumpor på plats. Har dem som handledsvärmare själv.
Användarens profilbild
Av mari_tres
#1625529
lisusanne skrev:Jag har satt samma sida av benvärmaren uppe på låret varje gång, så den har töjt ut sig lite, (har kanske dragit lite i den också) samtidigt som den andra sidan sitter åt mer. Babyleggs är väldigt praktiskt inne då bebisen hade blöja eftersom man slapp dra på och av byxor, det är ju bara att byta blöjan. Jättebra istället för strumpbyxor under byxorna eftersom de bara är att dra av om det är varmt. Och för att hålla strumpor på plats. Har dem som handledsvärmare själv.

:iagree: Handledsvärnare, eller som långärmat :wink: Perfekt nu då det är iskallt på morgonen och fortfarande rätt varmt och skönt på dan. Då kan man ha en t-shirt och en munkjacka och ändå vara varm om underarmarna :D

Jag har varit intresserad av spel under en lå[…]

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?