Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Funderar du på vilka tillbehö du ska ha till ditt bärverktyg? Titta in här.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Marina
Nu ger jag snart upp, har letat med ljus och lykta efter lämplig regnponcho att ha blöta dagar (bor ju på västkusten så vi har många sådana) :cry: , har hittat långa regnrockar och regnponcho ala fjällräven men de ponchos jag hittat har inte haft knappar i halsen och då hamnar jag barnet helt under!! Den långa regnrock jag hittade var iofs genomskinlig men det borde ju bli tämligen syrefattigt där under efter tag...

Så hur gör ni andra när det regnar? :?

Det bästa vore ju en poncho med två hål och två huvor, en för mig och en för bebisen... om någon vill sy en sådan så är jag villig att pröjsa bra :lol:

(har kollat ellos, halens, josefssons, outdoors.se, fjällräven och några till)

Pleeaaase?
Användarens profilbild
Av marlene
Jag har sambons gigantiska regnjacka, där ryms både jag (som inte är så liten på bredden) och min 2½åring :lol:
Användarens profilbild
Av Marina
jag är större än sambon så det fungerar inte :P

Skulle ju kunna köpa en stor men regnar det inte ner i nacken på bebisen?
Användarens profilbild
Av Miamamman
Om du går på en affär som har kläder för jägare och fiskare kan du hitta en sort som är gjord för att man ska rymma ryggsäck och gevär under. Vackert skogsgrön :? brukar finnas att välja på.
Om man har tur hittar men en som inte är så dyr och så kan man klippa lite om de behövs och den kan användas även bakofram.
Jag har sett en sort i tidningen Svensk Jakt, men det vär längesedna jag hade tillfälle att läsa den så det är nog inte säkert att det finns kvar.
Av Petra
Miamamman skrev:Om du går på en affär som har kläder för jägare och fiskare kan du hitta en sort som är gjord för att man ska rymma ryggsäck och gevär under. Vackert skogsgrön :? brukar finnas att välja på.
Om man har tur hittar men en som inte är så dyr och så kan man klippa lite om de behövs och den kan användas även bakofram.
Jag har sett en sort i tidningen Svensk Jakt, men det vär längesedna jag hade tillfälle att läsa den så det är nog inte säkert att det finns kvar.
Jodå. Jägare vill ha sådana alltid. Ska se om jag hittar en på nätet åt er.
Användarens profilbild
Av Sara med alla barnen
Man skulle ju kunna tänka sig att de finns stora caper på Överskottsbolaget som man kan klippa lite i. Osså en sydväst på bebbens huvud för att hindra regn i nacken. Sydvästar är ju dessutom bara SÅÅÅÅ söta! :roll:
Användarens profilbild
Av marlene
Marina skrev:jag är större än sambon så det fungerar inte :P

Skulle ju kunna köpa en stor men regnar det inte ner i nacken på bebisen?
Bebisen kan ju ha en sån där sylvester (heter det så?)
Användarens profilbild
Av Anso
Ett hundregnskydd går också bra att sätta över barnet (oooo ja , jag har provat....) plus en sydväst. Den egna regnkappan har man över.
Eller ett stor paraply. Enklast är förstås om man hittar en riktigt stor regnkappa som bägge rymms under.
Användarens profilbild
Av Marina
ett sådant där jägarregnskydd plus sydväst låter ju fint! Vet ni om det finns sydvästar till bebisar med huvudmått 40?
Användarens profilbild
Av Sara med alla barnen
Marina skrev:ett sådant där jägarregnskydd plus sydväst låter ju fint! Vet ni om det finns sydvästar till bebisar med huvudmått 40?
:lol: Det kanske inte är så lätt att hitta förstås :roll:
Användarens profilbild
Av Marina
det är jättesvårt med huvudbonader överhuvudtaget till bebisar.. ska inte små barn vara ute på vintern :?
Användarens profilbild
Av diddeldi
Marina skrev:ett sådant där jägarregnskydd plus sydväst låter ju fint! Vet ni om det finns sydvästar till bebisar med huvudmått 40?
jag har letat och letat och letat, men det verkar som att de tycker att barn ska ligga i vagn under regnskydd :roll:
Användarens profilbild
Av Sara med alla barnen
Jag vet :idea: Säkert inget nytt :roll: ...
Klipp upp (om det behövs) en poncho o sy fast en slaktad galonjacka (i liten barnstorlek, bara rygg o luva) Eller sy (går det att klistra?) fast kardborrband i regnjacka o slaktad regnjacka i bebistl.

Vet inte hur ni har det, men här i Linköping saknas 2nd hand-butiker för barnkläder men just barnregnjackor (coola från 70-talet?) brukar finnas på Myrorna/Stadsmissionen o dyl.
Användarens profilbild
Av Clärchen
diddeldi skrev:
jag har letat och letat och letat, men det verkar som att de tycker att barn ska ligga i vagn under regnskydd :roll:
Har också letat o letat men det verkar som att det minsta är nånstans över 50 :( Kanske nån har lust att sy :idea:
Användarens profilbild
Av Helen
Funderar så det knakar... kan man inte sy en söt sydväst av pultyg....? Hm.. jag behöver verkligen inte fler projekt. :roll: :lol:
Men visst skulle det väl vara sött?

Sitter här och tittar på ett pul tyg med fjärillar på....
Fram med strykjärnet som skiss och sedan en bred kant som blir bredare bak... hmmm. Kanske fleece på insidan...

Nej det får vänta, ska på sjalträff :lol: :lol: :lol:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?