Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Funderar du på vilka tillbehö du ska ha till ditt bärverktyg? Titta in här.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av zmurfan
Snusibulingen skrev:*hoppas så det dånar att Ria får ut paketet utan avi*
Snälla Ica.......snäääääälla.

*funderar lite*

Hur i hela friden kan man bli så galen över en jacka?!!?!? :roll: Tur jag inte är ensam, alla verkar smått desperata.... :D
Vem är galen? Vem är desperat? :twisted: :twisted: :twisted:
Inser du att det är kallt i Umeå.
Idag är det iofs bara -3 men igår var det -20 och dagen före det var det -28 här ute i skogen hos oss.
Användarens profilbild
Av Daniellas mamma
hej hej! har nyss kommit hem, och jackorna har kommit!!!!!!!! det var sambon som tog emot de STORA paketen idag....postbilen har kört upp de till vår lagenhet sa han :D :D

kan bara säga att den är väldigt fin!!!!!!

linda: vi var borta på eftermiddag och har nyss kommit hem....vilken tid komm du?
Användarens profilbild
Av Daniellas mamma
varje jacka är ca 1600 gram...så definivt kostar frakten 77 kr. eftersom jag vi var borta bad jag svärmor att köpa packaging tape och stor rulle brun papper så att jag kan slå in alla jackor *whew* och maila in de till er....ska höra med svärmor hur mycket det blev för brun papper och tape ska dela den med alla jackor som ska mailas ut...

återkommer imorgon med det....

glöm inte att fylla in er adress på vår yahoogroups database så att det blir ordning på jackorna när de skickas...det är svårt att hålla koll på alla address om ni skickar mig pm...så ingen pm med adress...fyll i databasen. :D
---------------------------------------------------------------

har nyss pratat med svärmor på telefon och hon sa att eftersom hon fick rabatt på kontorsaffären (tack svenska kyrkan :D ) kostade brunpappret och tape 270kr totalt....det finns 19 jackor som ska skickas så det blir 14 kr fär varje jacka för embellage.

77 kr porto + 14 kr embellage = 91 kr.....eftersom ni har 26 kr each hos mig behöver ni skicka 65 kr mer till mig.....
Användarens profilbild
Av Snusibulingen
Men hur mycket blir det med frakt på två jackor alltså 1600*2=3200gram.
Är det det dubbla eller nåt annat. VOre bra att veta så kan jag sätta in rätt summa. Om det blir jättemycket dyrare med ett paket för mig vill jag gärna ha det som två och då sätter jag in 65*2 till dig alltså 130:-
Kolla vad det skulle kosta.

Jag vet inte hur jag går in och skriver in adressen i groupen, finns ingen edit knapp eller nåt.

Har pm:at dig tidigare med min adress går det lika bra?
Användarens profilbild
Av Daniellas mamma
hej hej!

jag tror inte att det blir 77kr X2...jag ska kolla på postens hemsida, för att brevet kan man skicka endast upp tills 2 kg (77 kr)...med paket upp tills 5 kg blir det 145 kr.....upp tills 3000g kostar det 125 kr......men jag är inte säkert om posten ska räkna den som 3000g eller upp tills 5kg.....jag ska försöka att be de att det är bara 200g över, och om de kan bli skickad som 3000g......hålla tummarna bara att den som tar emot paketen är snälla och faller för mina "charms" :lol: :lol: :lol:

nej, allvarligt nu, ska verkligen försöka att ha de skickad på 3000g....men det blir postens beslut hur det blir....

-----------------------------

databasen är öppen för att skriva upp adressen nu
Användarens profilbild
Av Anna
Snusibulingen skrev:Men hur mycket blir det med frakt på två jackor alltså 1600*2=3200gram.
Är det det dubbla eller nåt annat. VOre bra att veta så kan jag sätta in rätt summa. Om det blir jättemycket dyrare med ett paket för mig vill jag gärna ha det som två och då sätter jag in 65*2 till dig alltså 130:-
Kolla vad det skulle kosta.

Jag vet inte hur jag går in och skriver in adressen i groupen, finns ingen edit knapp eller nåt.

Har pm:at dig tidigare med min adress går det lika bra?
I detta fallet skulle jag nog kolla om de går i en ljusblå färdig låda på posten. Då kostar en låda 130kr ink frakt (upp till 20kg men det är nog utrymmet som är det kritiska) och då är de dessutom försäkrede. Det blir ju en hel del värde.
Användarens profilbild
Av zmurfan
Daniellas mamma skrev:hej hej! har nyss kommit hem, och jackorna har kommit!!!!!!!! det var sambon som tog emot de STORA paketen idag....postbilen har kört upp de till vår lagenhet sa han :D :D

kan bara säga att den är väldigt fin!!!!!!

linda: vi var borta på eftermiddag och har nyss kommit hem....vilken tid komm du?
Hej!! Weee!!! Kan Ingemar komma förbi imorgon efter 17 och hämta min jacka? Vi var förbi idag vid 17.15 ca. Åkte hem från stan då efter att ha haft en heldag på stan med lite shopping på Maxi, lite lunch på universitetet och lite fika och affärer på Mekka. En helt okej dag och det blev väldigt varmt med Oscar i sjal under ponchon jag fick köpa av vanja77. Ska bli jättespännande att prova jackan och se hur den verkar! Längtar till imorgon!!!
Användarens profilbild
Av mammahappy
Men hur sjutton lägger man in sin adress där då?
Jag som kan noll om sånt där.....
Användarens profilbild
Av frida
Gå till database, sen "add record" och skriv i :)
*hurra hurra snart är den här*
Användarens profilbild
Av Daniellas mamma
det finns 5 jackor kvar som väntar att bli postad :D jag vill gärna posta de innan helgen så om ni inte har skickat 65kr för shipping kan ni göra så så att alla jackor skickas till respektiva ägare :D

ria
Användarens profilbild
Av Snusibulingen
Jag har ju fått mina genom Carina men det har du nog redan förstått. Hon kom och hämtade dem i lördags.
Är nöjd med den so far, och i morron hoppas vi kunna använda den mera.
Pengarna som jag skall ha tillbaka kan du sätta in åt Carina istället.

Du har gjort det bra som beställt och grejjat och haft dig med allt detta.
:!:
Användarens profilbild
Av Daniellas mamma
tackar tackar! jag vet inte om jag kommer att göra en coop igen :twisted: :wink: ingen från USA har sagt att att göra en blir väldigt mycket jobb...men det var roligt att prova ändå, on the bright side :D

jenny: ska överföra den som du skickat till mig så fort jag är klar med allting..det blir lätare för mig att göra en tally och sånt. carina har gett mig kontonummret redan :D
Användarens profilbild
Av Kristina
Daniellas mamma skrev:det finns 5 jackor kvar som väntar att bli postad :D jag vill gärna posta de innan helgen så om ni inte har skickat 65kr för shipping kan ni göra så så att alla jackor skickas till respektiva ägare :D

ria
Jag tror du ska skicka info om detta på listan också, jag hade totalt missat att du skrivit om det i den här tråden. Kan ju vara så att de som ska ha de övriga jackorna som inte har betald frakt inte heller har sett denna infon.
Användarens profilbild
Av Suskiv
Bra om infon även läggs ut på listan. Nu hittade jag hur mycket som skulle betalas och det hade jag gärna velat veta tidigare så jag hade kunnat få jackan tidigare. :(

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?