Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Funderar du på vilka tillbehö du ska ha till ditt bärverktyg? Titta in här.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av johanna
Soffi skrev::roll: Jag undrar om man får "kopiera", är det ok, någon som vet?? :?:
Så länge du inte tänker börja sälja vare sig mönster eller egna skötmojänger har jag svårt att tro att det skulle vara nåt problem. Internt på sjalbarn borde väl vara OK (säger jag heeelt utan egenintresse *nej inte alls intresserad* :roll: :lol:)
Användarens profilbild
Av Monia
Ursnygg!!!!!! Men mycket pengar för liten börs :hopmad: men vill haaaa :eld: :twisted:
Hänger på "gör det själv tanken" och vill gärna ta del av någon form av beskrivning :this:
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
Soffi skrev::roll: Jag undrar om man får "kopiera", är det ok, någon som vet?? :?:
Instämmer med Johanna! (tror frågan varit uppe ang. "ringo-vikningen")
Du får väl hoppa över nån liten detalj på ev. mönster och istället bara berätta om att man kanske kan göra så? Allt för att vara på den säkra sidan... :wink:
Användarens profilbild
Av Ina
Om du struntar i att ange cirkel stoleken och ett av handtagen men visar Hur den viks och vart fickorna är så borde man klara sig undan.

Att det är fyra handtag syns ju tydligt på hemsidan men jag fattar inte hur fickorna funkar eller vart dom sitter och än mindre hur man viker ihop den har haft lite olika tankar i huvudet men nä ingen blir så snygg som din bild.

Behöver jag säga att jag också vill sy en?
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
Vilket material tror ni det är bäst att sy den i? Sån "oilcloth" (typ tunn vaxduk? :roll: ) som de syr i eller vanligt tyg?

Känns som det finns för och nackdelar med allt - vaxduk gör den tålig, men kansek lite svårare att få torr mellan lagren om man skulle behöva tvätta den (men det kanske man inte måste?) åsså känns det som den kan bli lite klumpigare...
Vanligt tyg är ju jätteenkelt att bara skicka en vända genom tvättmaskinen och så är det fint igen och sedan brukar man kunna hitta en massa snygga tryck, men då är det å andra sidan inte tätt för fem över.... Kanske en kombination? Snyggt typ på utsidan och på fickorna, plastadfrotte eller PUL på insidan? Lagomt tåligt/lätt-tvättat/smidigt :blahblah:
Användarens profilbild
Av Sara med alla barnen
CrazyMagpie skrev:Vilket material tror ni det är bäst att sy den i? Sån "oilcloth" (typ tunn vaxduk? :roll: ) som de syr i eller vanligt tyg?

Känns som det finns för och nackdelar med allt - vaxduk gör den tålig, men kansek lite svårare att få torr mellan lagren om man skulle behöva tvätta den (men det kanske man inte måste?) åsså känns det som den kan bli lite klumpigare...
Vanligt tyg är ju jätteenkelt att bara skicka en vända genom tvättmaskinen och så är det fint igen och sedan brukar man kunna hitta en massa snygga tryck, men då är det å andra sidan inte tätt för fem över.... Kanske en kombination? Snyggt typ på utsidan och på fickorna, plastadfrotte eller PUL på insidan? Lagomt tåligt/lätt-tvättat/smidigt :blahblah:
Hehe, eller så syr man snygg tyg på både in och utsidan och syr MINST 2 mojänger så att den ena kan vikariera när den andra är på spa :wink:
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
Sara - helt rätt attityd, visst måste man ha minst två bytesmojänger! De måste ju få vila upp sig mellan varven ju... :lol:

... har faktiskt redan hunnnit skaffat mig lite vaxduk för att kunna göra en liten prototyp, men egen variant av klassisk vika-ihop-skötväska och patamm :wink:

Hittade en hyffsat tunn och smidig med hjälpligt roligt mönster (mörkt vinröd botten, roströda blommor och lite skojsiga gröna blad - halv retro sådär) på rea på Åhlens - så klippa till delarna kan jag nog göra redan idag, men själva sömnaden måste vänta tills jag fått fatt på snedslåband i vettig färg! :lol:
Användarens profilbild
Av Buscilla
Soffi skrev:
Buscilla skrev:NÄ, varför gör ni så här :hopmad:...nu blundar jag stenhårt och glömmer att jag någonsin läst denna tråd :wink:.

Fast, de blommiga (mina favoriter) är ju nästintill identiska med Coctails (http://www.coctail.nu/) vaxduk på löpmeter. Kanske man kunde sy en egen *spånar iväg lite*

/Cecilia
jag tänkte också att de borde gå att konstruera själv. Jag kan mäta och rita upp om någon är intresserad!?
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA... :eld: snälla *klipper vackert med ögonen*.
/Cecilia
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
Bild
(tyget är aningen ljusare i verkligheten än på bilden)

Tillklippt, 60cm i diameter, blir ca 20x20 ihopvikt - visserligen inte ens i närheten av att vara lika fin som Soffis tjusigt blommiga, men den kanske kommer att fungera ändå? :lol:

Det får bli fickor bara på sidorna på våran... måttbandet visar hur långt in på skötbädden fickorna kommer att gå.
Kvar är nu "bara" att sy på snedslåband på fickbitarna, sy sömmar för att dela av fickorna lite och sy på "handtags-öglor" och snedslåband runt om (...tur att det är ett helt halvår innan bäbisen ska komma :wink: )
Tror det får bli sånna öglor bara i ändarna på själva liggdelen( där pennan ligger och mittemot), inte på ficksidorna för det är mest stängnings-grejen med dem jag är ute efter, inte att kunna bära den som väska

Funderar dock på om den blir onödigt tung iom att det är dubbel vaxduk? Kanske är det ändå smidigare med vanligt tyg utanpå och nåt kladdtåligt på insidan, eller tvärtom, eller helt enkelt leta rätt på en tunnare och lättare vaxduk att sy av? :blahblah:
Av Petra
Ja knåpa mera. :lol: Har många tankar själv som ska komma fram en dag. låter lätt och läckert
Användarens profilbild
Av Zoi
Super läcker! :D
Vilken snäll mamma du har! :D
Användarens profilbild
Av Soffi
Hämtar mig lite efter pm-chocken. Skickar såklart fortfarande till dem som vill ha! :lol:
Senast redigerad av Soffi den ons apr 05, 2006 18:27, redigerad totalt 2 gång.
Användarens profilbild
Av Soffi
..
Användarens profilbild
Av Ina
Jag har knåpat på en egen skötmojeng men Soffi jag har några frågor.

Hur viker man orginalet samt hur låses den i vikt läge?

Här är adressen till bilderna om det inte funkar så att dom hoppar in själv.

Bild

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?