Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Funderar du på vilka tillbehö du ska ha till ditt bärverktyg? Titta in här.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Helen
Funderar så det knakar... kan man inte sy en söt sydväst av pultyg....? Hm.. jag behöver verkligen inte fler projekt. :roll: :lol:
Men visst skulle det väl vara sött?

Sitter här och tittar på ett pul tyg med fjärillar på....
Fram med strykjärnet som skiss och sedan en bred kant som blir bredare bak... hmmm. Kanske fleece på insidan...

Nej det får vänta, ska på sjalträff :lol: :lol: :lol:
Användarens profilbild
Av Clärchen
Helen skrev:Funderar så det knakar... kan man inte sy en söt sydväst av pultyg....? Hm.. jag behöver verkligen inte fler projekt. :roll: :lol:
Men visst skulle det väl vara sött?

Sitter här och tittar på ett pul tyg med fjärillar på....
Fram med strykjärnet som skiss och sedan en bred kant som blir bredare bak... hmmm. Kanske fleece på insidan...

Nej det får vänta, ska på sjalträff :lol: :lol: :lol:
Låter bra ;) :) Då kommer det i butiken sen då?
Användarens profilbild
Av Marina
som sagt är det någon som vill sy och pula så är jag villig att betala....
Användarens profilbild
Av Mia
Alltså.. Jag har letat och letat sydväst men faktiskt investerat i en riktigt rejäl vattentät mössa istället! Den är kanon! Tror att det är stl 50 men den går att dra åt mycket mer mer med dragsko i nacken! Så den kan nog Nemo ha i två vintrar.. Det är en pytte "skärm" fram. Den är rejäl runt öron och runt hakan!
Kan verkligen rekomendera Reima!!
Varm när det är kallt men inte för varm om det är varmare ute och andas och är totalt vind och vattentät!
Köpte på Guppi.
Visserligen lite dyr.. 300 tror jag men han behöver ju bara den i vinter oavsett väder!
Av luxia
Jag har varit ute i ordentligt ösregn med tillhörande havsblåst utan att bli blöt ... Vi hade från tå till topp: kängor, regnbyxor av enkelt slag, regnjacka (köpte en large i dammodell, lagom långa ärmar för både mig och sambon, räcker lagom runt sonen), sydväst på sonen och regnjackshuvan på mig. Sen har jag en liten stropp som jag fäster ihop jackan med högst upp (kardborre i båda ändar av en liten rem). Sydvästens stora brätte täcker över den bit av dragkedjan som syns vid sonens rygg.

Sydvästen är en brun från sjuttiotalet. :) Det var den minsta av de tre som dök upp när vi frågade våra respektive familjer om de hade några små sydväster (sydvästar?). Med mössa under sitter den riktigt bra.

Synd att jag inte kunde fotografera just den gången, men det var på tok för blött för det (och sambon paddlade kajak :!: ).
Användarens profilbild
Av Helen
[quote="Clärchen
Låter bra ;) :) Då kommer det i butiken sen då?[/quote]

Ha ha ha! Du anar inte så många ideer och projekt som snurrar i huvudet på mig! Blir det något av 1/3 så vore det bra. Skulle behöva några sömmerskor och en mönsterkosntruktör som jag kunde ha till hjälp... för att få fram ideerna och inte ta slut på mig själv.För visst är det kul både att rita, klipa och sy, men tiden räcker inte till. Men visst får man drömma, eller hur?

Om det blir någon sydväst? man kan aldrig veta. Just nu ligger det en hög med blöjor som ska sys och en topp till lillan och och och... :lol: :lol:
Hoppas jag blir färdig innan hon vuxit ur den!
Användarens profilbild
Av pumpkin
Har sett billiga regnponchos för ca 35 kr på Biltema, det kanske vore nåt?
Användarens profilbild
Av miriel
Så här gör vi (ursäkta den urdåliga bilden....):
Bild

Stor regnjacka och en sydväst på Ayumi. Fungerar jättebra och billigt blev det, Myrorna hade utförsäljning 30 kronor för hela setet. :D
Användarens profilbild
Av EmilsMamma
Den här barnregnponchon för bärryggsäck hittade vi idag hos Naturkompaniet i Uppsala. Dyr dock, 350 kr, men maken slog till. Han tänker ha den till Ergon.

http://intranet.tatonka.com/infosys/inf ... 1.dll?1815
Användarens profilbild
Av jag71
Har inte sett den här tråden tidigare. Jag har löst det så att jag köpt en cykelponcho på stadium. Jag bär skrutt på rygg och båda två får ut huvudena igenom samma hål. Lite tajt är det men det funkar mycket bättre än min vanliga regnkappa. Har funderat på om jag kanske ska göra ett extra hål till skrutt men hittills har jag inte orkat, men med tanke på att den inte var så dyr så skulle man kunna klippa fel och ändå inte gråta blod.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?