Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Funderar du på vilka tillbehö du ska ha till ditt bärverktyg? Titta in här.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Mia
:roll: :roll: :oops:
Hur gör man med huvudet om barnen vill sova? Stoppar in allt under ponchon (de bärkläder som berstå av ett hål för huvudet), blir det inte väl varmt och luftfattigt då?
Eller behöver man en sjal til att svepa runt sig som stöd för huvudet?
Knasig fråga men jag undrar...
Användarens profilbild
Av marcy
När Oskar har somnat har han bara lutat huvudet mot mig. Jag har varken känt behov av att stoppa in honom, eller knyta fast huvudet. Fast jag har kanske ett ovanligt "orörligt" barn?
Användarens profilbild
Av maimiti
Julian är kanske egentligen för liten för att bäras på ryggen (men nog så tung ändå) så hans huvud hänger faktiskt åt sidan när han somnar. Ibland lutar han sig framåt och då är det lugnt, men allt som oftast hänger han åt sidan... Vilket jag ju fick kritik för från en mycket otrevlig affärsföreståndare (hon äger en av de två barnvarubutikerna i stan och jag har aldrig gillat henne *burr*, men det är en annan historia). "BB-selar är ju såååå bra och de skulle aldrig släppa en sele som inte var ergonomisk för barn för det är ju ett så stort företag" (och det finns väl inget stort barnvaruföretag som utnyttjat sin storlek till att missleda folk?)... och jada jada jada. Varför går jag in i den butiken när hon är där? Får ju egentligen skylla mig själv.
Användarens profilbild
Av Miamamman
Halsduken på Äiskä poncho kan fästas i knapparna och användas som huvudstöd. Har man en annan modell borde det funka med vilken halsduk som helst.
Användarens profilbild
Av Anso
Äiskäponchon har ett huvudstöd/halsduk som fungerar bra.
Användarens profilbild
Av Kristina
Freja har hunnit sova några vändor i mamaponchon nu och hon lutar huvudet lite mot mig (hennes hals är ju inte direkt lång än) och det håller sig faktiskt stilla. "Huvudhålet" är det rätt kraftig resår i så det hjälper väl till och så drar jag upp sjalen så mycket det går i nacken.
Användarens profilbild
Av Helena
Äiskä ponchon som jag har är ju rätt öppen, så jag kunde aldrig riktigt stoppa in Miles huvud ordentligt under ponchon när han satt på min mage (men han var ju rätt stor när jag köpte ponchon, det är säkert annorlunda med en liten bebis). Men man kan ju dra upp bärsjalen och ha som huvudstöd och kanten på ponchon stöder ju lite också.
Den där halsduken som medföljer tycker jag inte var så bra (men jag hade den gamla sorten som var väldigt smal). Man ska sätta fast den i några knappar, men den lossnar hela tiden tycker jag och gav inte något bra stöd när man bar på ryggen, så jag använde en egen halsduk när jag bar på ryggen.

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?