Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Funderar du på vilka tillbehö du ska ha till ditt bärverktyg? Titta in här.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av jessicatja
Har mer och mer insett att jag inte klarar den skånska vintern utan något regnskydd för dottern när jag bär på ryggen. Läste en annan tråd där Suses regnponcho var med, och det verkar ju smidigt. Men hur var det med den där jackan som många beställde? Är den vattentät?

Dottern blir 18 månader mitt i vintern så det jag skaffar måste funka för ett större barn också. Hur lång är jackan (jag vill inte att hennes små fossingar ska sticka ut och bli kalla om jag skaffar en jacka :) ).

Eller finns det andra bra alternativ? Måste vara regntåligt och funka för ryggbärande.
Användarens profilbild
Av jessicatja
Ja... jag kunde ju även gå in på deras hemsida och läsa om både jackan och ponchon :roll: Det har jag gjort nu...

Men om det är någon som har testat jacka eller poncho och kan säga om ni är nöjda eller inte, + och - osv så hade det ändå varit bra att veta.

/Jessica, som skriver först och tänker sedan...
Användarens profilbild
Av Nova
Har ingen jacka själv, men vill minnas att den var ganska kort i ärmarna sa flera.
Någon del på jackan som gick sönder på något exemplar, minns inte riktigt vad.

Nä, ni som har jackan får allt bistå med erfarenheter här! :this: :wink:
Av Petra
Vad praktisk. Jag har jackan och är jättenöjd med den. Välanvänd och tvättad mycket är där inget jag kan klaga på mer än att dragkedjan känns tunn.

Så en regnponcho vill jag gärna ha. :twisted:
Användarens profilbild
Av jessicatja
Ja... jag hade ju helst köpt både och :D :oops:

Petra; vad har du för storlek på din jacka? Kort i armarna? Regntålig?
Åååå... så svårt det här var :? (och dessutom vill jag ha en kortare ryggsjal också)
Användarens profilbild
Av Monia
Hittar ni något pris på den, det gör inte jag :oops:
Av Petra
jessicatja skrev:Ja... jag hade ju helst köpt både och :D :oops:

Petra; vad har du för storlek på din jacka? Kort i armarna? Regntålig?
Åååå... så svårt det här var :? (och dessutom vill jag ha en kortare ryggsjal också)
XL har jag. Jag är en storlek 46 i vanliga kläder. Tycker inte att den är kort i armarna utan mer att jag saknar mudd, har inte orkat sy på en själv. Regntålig är den. Det enda jag kan klaga på är om man har fleecen utan barn så drar det in genom rygghålet. Men det överlever man.
Av FLR
Har ni köpt den direkt från den länken?

Priset?

Ni talar om jackan?

Regnponchon då?
Användarens profilbild
Av Anso
FLR skrev:Har ni köpt den direkt från den länken?

Priset?

Ni talar om jackan?

Regnponchon då?
Många köpte gemensamt via "Daniellas mamma" nu vintras/våras.
Användarens profilbild
Av jessicatja
Många köpte gemensamt via "Daniellas mamma" nu vintras/våras.
Ja! och jag har ångrat mig ungefär 100 gånger att jag inte hängde på och handlade då :roll:

Jag får helt enkelt ta tag i det hela och beställa från Finland eller USA eller nå´t. Jag släpade ju för sjutton runt på BARNVAGN i skogen häromdagen - bara för att det regnade, och så kan vi verkligen inte ha det.
Användarens profilbild
Av Lydia
Jag har en Suse´s, storlek L (jag har L eller XL i vanliga fall på kläder).

Hanna är 1,5 år, och hennes fötter sticker ut på undersidan om man inte knör in dem ordentligt. Så något vettigt på fötterna skulle jag nog ha om man har långt barn (Katharina har haft Leos fötter innanför vet jag).
Jag saknar en dragsko längst ner på jackan, skulle vara perfekt för att få fötterna att stanna kvar där under ;)

Regntät är min iaf.

Jag är jättenöjd med mig (men vart fasen har jag lagt den? Hittade den inte idag :roll: ).
Lite kort i ärmarna, men jag är så kort så det är bara bra för mig :P

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?