Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Funderar du på vilka tillbehö du ska ha till ditt bärverktyg? Titta in här.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Ottisen
Vet inte om detta blir rätt forum, men jag chansar! :lol: Vet att många använder P&T E3 vagnen som komplement till sjalen :wink:

Jag kollat just på E3:an, tycker den verkar superbra! Skulle vilja ha en sån till ev. syskon..... men funderar på om jag verkligen BEHÖVER en? :?:

Jag bor utanför stan, "på landet" i ett samhälle, är ute och går både på asfalt och i skog varje dag, åker buss 1-2 gånger i veckan, stora tösen sover ute i vagnen varje dag.

Har förstått de olika alternativen med E3, att det inte går att ha liggläge om syskonsitsen är på etc

Kanske är inte en P&T nåt för mig _egentligen_ :?: *snyft* Kanske är en vanlig, sida vid sida vagn ett bättre alternativ ? (just nu behöver jag ingen ny vagn överhuvudtaget, men det är ju så kul att kolla runt på nätet jue :wink: :roll: )

För och nackdelar tack! :lol: :lol: :lol: Är den mest en stadsvagn?

//Ida
Användarens profilbild
Av sus
Jag hade tänkt skriv en engen tråd men lånar din istället så alla erfarna får svara på samma ställe.... hoppas det är okej.

Försöker svara på dina frågor först;
Jag har tittat på phil & ted på Babyland så jag har i alla fall sett den "live"
Om man har syskonsitsen ovanpå så kan man ha fullt liggläge på vanliga sätet men däremot kan man inte resa upp det, och sätter man syskonsitsen under så går det inte att fälla det vanliga sätet. Men det kanske du hade fattat.

Annars så tror jag inte det är något som gör att den skulle vara mer lämpad för stadskörning, snarare tvärt om, jag gillar inte att ett barn hamnar så långt ner med tanke på avgaser, på landet gör inte det lika mycket.

Sen tror jag att det beror på åldersskilnaden på barnen huruvida den är lämplig eller ej och om man tänker använda den dagligen till att tillexempel sova ute i. Jag har kommit fram till att eftersom Majken kommer vara hos dagmamma på vardagarna så är vagnen mer ett komplement för att ta sig dit och hem och i nödfall går det ju att ett större barn sover utan liggläge (dom ligger ju inte i bilen och där sover i alla fall mina barn väldigt bra)

Men jag funderar mer på vad som händer när det lilla barnet inte vill ligga ner längre men ändå är för små för att sitta upp hela tiden i syskonsitsen, hur gör man då? Jag är också lite nojig över att låta barnen åka framlänges för tidigt (eller över huvud taget). Jag vill kunna prata med mitt barn när vi är ute och går även när dom är större.

och så en direkt fråga från mig till alla experter:
Sen kikar jag på de nya färgerna som kommit och är lite sugen på den sandfärgade, men då är ju varukorgen också ljus, funkar det i svenskt snöslask? Ni som har en phil&ted, hur smuttsigt blir det där nere egentligen?
Av Aelia
Funderar faktiskt att köpa den, när den kommer att behövas, snart hoppas jag *L*

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?