Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Funderar du på vilka tillbehö du ska ha till ditt bärverktyg? Titta in här.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Blixa
Min snälla kompis ringde just från PoP:s utförsäljning och sa att de säljer de små väskorna med kabinhakar för bara 45 kronor. Nu ska hon köpa en svart och en röd till mig. Tanken är att de ska sitta som extrafack utanpå en ryggsäck men jag tänkte sy små ringar i min fina ABC så slipper jag ha skötväska med mig på kortare turer. :D
Har för övrigt lagt in en bild på selen i mitt krypin på FL. Ska se om någon kan hjälpa mig att ta en bild med Hektor i någon dag. Är så glad för den (tack snälla svägerska med symaskin) att jag bara måste skryta lite :wink: :) http://www.familjeliv.se/krypin/blixa/
Användarens profilbild
Av Sara med alla barnen
Vad smart! :D Sätter du fast väskan i ena axelbandet då? Eller båda?

Fin selen var förresten, ser fram emot actionbild :wink:
Användarens profilbild
Av Blixa
Hi hi, visst är den snygg.:lol: Tyget är jätteskönt också. Det är dubbelt så selen är vändbar vilket gör den väldigt stadig och skön att sitta i. Sedan stretchar det lite på diagonalen vilket jag först var rädd skulle vara för mycket men det ger väldigt mycket sjalkänsla och det gillar jag.

Har inte bestämt exakt var den ska sitta. Minns inte säkert hur stor den var. Eventuellt sätter jag den mitt på ryggplattan där många syr fast en ficka.

Ska försöka komma ihåg att ta en blid när det är klart. :)
Användarens profilbild
Av April
Kan ni inte lägga in bilden här? Kommer itne in på familjeliv :-)

Kram
Av Aelia
Ser ingen bild där, eller har jag blivit blind :roll:
Användarens profilbild
Av Aurian
April skrev:Kan ni inte lägga in bilden här? Kommer itne in på familjeliv :-)

Kram
Här:
Bild
Användarens profilbild
Av Blixa
Tack Froggie för att du länkade bilden, jag har inte fått kläm på hur man gör det ännu :)

Nu har jag fått väskorna, en röd och en svart. De rymmer någon blöja och lite småkrafs. Ingen risk att ta med sig för mycket men det viktigaste går i. Dock är väskan ganska tjock så nu funderar jag på att sätta ringar i midjebandet så att väskan hamnar på höften i stället.

Missade att ta en bild med Hektor i idag. Ska se om maken kan hjälpa mig i morgon.
Användarens profilbild
Av Sara med alla barnen
Blixa skrev:Tack Froggie för att du länkade bilden, jag har inte fått kläm på hur man gör det ännu :)

Nu har jag fått väskorna, en röd och en svart. De rymmer någon blöja och lite småkrafs. Ingen risk att ta med sig för mycket men det viktigaste går i. Dock är väskan ganska tjock så nu funderar jag på att sätta ringar i midjebandet så att väskan hamnar på höften i stället.

Missade att ta en bild med Hektor i idag. Ska se om maken kan hjälpa mig i morgon.

Funkar det att knyta då? Beror ju förstås på hur många varv du ska dra midjebandet :roll: Annars låter det ju smart! Kan vi inte få se en bild av väskan också. Är så nyfiken... :roll:
Användarens profilbild
Av Blixa
Det borde gå att knyta även om väskan sitter på höften. Knyter midjebandet en gång i ryggen och sedan drar jag det upp över Hektors rygg (från och med idag) och knyter där. Det är väldigt långa midjeband. :roll: Väskan tänkte jag skulle få hänga precis innan ryggplattan börjar.

Har tagit en ny bild utan Hektor där jag lagt ut väskorna som jag tänkt att de ska kunna sitta. Kan inte sy fast några öglor eller ringar just nu eftersom jag är symaskinslös. Det blir nog tygöglor både på rygg och midjeband och även på bägge sidor av selen eftersom den är vändbar. På så vis kan jag välja allt eftersom hur väskorna ska hänga och de är lätta att ta på och av. :lol:

Jag har fortfarande inte lyckats länka bilderna som ligger i galleriet på FL (hur gör ni?) och har ingen annan stans att länka ifrån så är du nyfiken på hur det blev får du titta in där http://www.familjeliv.se/krypin/blixa/ Där finns även den enda actionbilden på Hektor i selen när vi sitter på tunnelbanan. :D
Användarens profilbild
Av Sara med alla barnen
Vad fina och smidiga de såg ut, väskorna! Låter som en bra idé att sy fast små ställen att fästa grejer på :D
Användarens profilbild
Av Blixa
Tack :) Nu har jag läst på och tror att jag klarar det. Testar lite bara därför
Bild
Av ansve9
Selen ser jätteläcker ut! Både detaljer och ändå diskret tyg. Sånt gillar jag! Vad är det för slags tyg?
Användarens profilbild
Av Blixa
Vad kul att du tycker att den är fin. Ska berätta för svägerskan så blir hon glad:)

Tyget är ett diagonalstretchigt gardintyg från Ohlsons tyger i Stockholm. Det är ganska tjockt och tungt i handen men känns nästan inte alls på eftersom axelremmarna avlastar så bra.
Skulle jag sy en till (eller övertala svägerskan igen) skulle jag fodra med ett tunnare tyg för att få en lite svalare sele till sommaren.

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?